DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 25. péntek

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

Ehrlacher a leggyorsabb az időmérő előtt az oroszországi esőben

Esőben folytatódott a WTCR szezonzáró hétvégéje az oroszországi Szocsiban. Michelisz Norbert a 8., Tassi Attila a 10.,  Boldizs Bence pedig a 16. helyen zárta a második szabadedzést, melyen a leggyorsabb a bajnoki cím legnagyobb várományosa, Yann Ehrlacher volt, akinek öt ellenfelével kell megküzdenie a végső sikerért vasárnap. Folytatás 13:00-kor az időmérő edzéssel.

Búcsú bulit tartott Raikkönennek az Alfa

Szeptember 1-jén jelentette be visszavonulását a Jégember, azóta pedig már az is kiderült, hogy Valtteri Bottas és Guanyu Zhou alkotják majd az Alfa Romeo jövő évi párosát. A finn 19 szezont felölelő pályafutása megsüvegelendő, annak csúcsa pedig egyértelműen 2007-ben szerzett világbajnoki címe volt. Az Alfa Romeo, ahol utolsó három szezonját töltötte, búcsú bulit tartott Raikkönen tiszteletére, aki ezekkel a szavakkal köszönte meg az alfások munkáját: "Köszönöm nektek ezt az emlékezetes estét és az együtt töltött éveket. Köszönöm továbbá a kemény munkátokat és a sok szép emléket. Jó emberek vagytok!"

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés

 

A következő generáció – a Russell család legifjabb tagjai is a gokartpályán

Sok pilótánál nem kell messzire menni, ha azokat a személyeket keressük, akik az autóversenyzői hivatásra inspirálták őket; gyakran családon belüli hagyomány a versenyzés. Talán a jövőben ez lesz a Russell család története is: George Russell ugyanis a közösségi oldalára feltöltött fotók alapján a héten már unokahúgát biztathatta élete első gokartos élményekor. A büszke nagybácsi unokaöccsével a karjaiban szurkolt a kislánynak.

Ricciardog – nem csak a méhészborzokkal ért szót az ausztrál

Daniel Ricciardo épp Katarban árulta el, az az álma, hogy egyszer egy méhészborzot sétáltathasson a paddockban. Bár ez az állat a kedvence (a totemállata, ahogy ő mondja), de más élőlényekkel is megtalálja a közös hangot. Legalábbis a McLaren rá mert bízni két kölyökkutyát…

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Videó: Pillants be a Rossi-búcsúztató parti kulisszái mögé!

Két hete Valenciában teljesítette utolsó MotoGP-futamát Valentino Rossi, a verseny leintése után pedig hatalmas banzáj vette kezdetét a bokszban – erről láthatunk eddig közzé nem tett felvételeket:

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Négy márka hat versenyzője lehet még bajnok a WTCR-ben

A hétvégén rendezik a Túraautó-világkupa idényzáróját az oroszországi Szocsiban, ahova úgy érkezett meg a mezőny, hogy matematikailag még hat pilótának van esélye a bajnoki címre – mivel 60 pontot lehet még gyűjteni, a hetedik helyen 67 egységnyi hátránnyal rendelkező Michelisz Norbert már épp kicsúszik ebből a körből. Persze toronymagasan a címvédő Yann Ehrlacher esélyei a legjobbak, hiszen a legközelebbi üldözővel szemben is 36 pont a fórja, ráadásul a hat bajnokaspiráns között ketten is a márkatársai, márpedig a Lynk & Cón belül alighanem Yvan Muller és Santiago Urrutia is a fiatal franciát fogja segíteni.

Az a bizonyos legközelebbi üldöző viszont egy audis, név szerint Frederic Vervisch, de ott van az esélyesek között a Hondával minden szezonban a legjobbak között szereplő Esteban Guerrieri (37 pont hátrány), valamint a Hyundai új igazolása, Jean-Karl Vernay is (55 pont lemaradás) – azaz a Cupra az egyetlen márka, amelynek nincs már talpon maradt világkupa-esélyese. A bajnokság teljes állása ITT található, a WTCR hétvégi menetrendje pedig ITT.

wtcr-bajnokeselyesek

Norris végre megkapta a saját McLarenjét

Méghozzá a pilóta és a csapat által feltöltött humoros képek és videó alapján méretre szabottat. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lando Norris (@landonorris) által megosztott bejegyzés

Negatív rekordot vehet át Carlos Sainz Szaúd-Arábiában

Léteznek F1-es csúcsok, amelyekkel a versenyzők nem szívesen dicsekednek: ilyen a győzelem nélkül szerzett legtöbb pont kategóriája is. Ebben az összevetésben a pályafutása 521 pontjával Nico Hülkenberg vezet, de arasznyival mögötte található Carlos Sainz, aki 517,5 pontot szerzett eddig bemutatkozása óta. Azaz ha a Szaúd-Arábiai Nagydíjon legalább 8. helyen ér célba, már ő áll a kétes ranglista élén – kivéve persze a valószínűtlen forgatókönyvet, ha nyer, mert azzal egyszer és mindenkorra lekerül róla. A német ráadásul 182, a spanyol 139 nagydíj alatt halmozott fel tekintélyes számú pontot.

Mögöttük egy nagy szakadék következik, majd jön Romain Grosjean 391 pontjával, aztán Lando Norris 299 egységével. A pontrendszer változása miatt a tabella elején azok találhatók, akik 2010 után versenyeztek, a korábbi érák pilótái közül Nick Heidfeld áll legelöl, az ötödik helyen 259 ponttal.

Black Friday a Formulán: Könyvek, naptárak és gigacsomag!

A Formula.hu sem marad ki a Black Friday-akciók özönéből, így november 26-án, pénteken, azaz egyetlen napon át óriási akciókkal készültünk megrendelőink számára!

Egyfelől hihetetlen kedvezményes áron lehet előfizetni egy évre az Autósport és Formula Magazinra: az évi összesen 11 újság mindössze 4990 Ft-ért előfizethető most webshopunkban.

Már most is akciósan lehet megrendelni együtt két hagyományos év végi kötetünket, az Autósport évkönyvet, valamint a Száguldás és cirkusz friss kiadását, most pedig ajándékba lapozható falinaptárt adunk a csomaghoz – vagy F1-eset, vagy az újdonságként elkészült MotoGP-set –, mindezt összesen 8990 Ft-ért.

Emellett pedig egy szuperakciós „gigacsomaggal” is készültünk a Black Fridayre: az említett két évkönyv és ajándék F1-es naptár mellett egy Formula szájmaszkot, egy formulás környezetbarát tornazsákot és egy féléves Autósport és Formula Magazin-előfizetést kínálunk mindössze 13.990 Ft-ért!

Hill: Mikor lett Hamilton utoljára hatodik?

Lewis Hamilton az üldöző szerepében nyolc ponttal követi Max Verstappent a világbajnokságban. Mivel csak két nagydíj maradt hátra, a holland akár Szaúd-Arábiában bebiztosíthatja vb-címét, de ehhez nyernie kell leggyorsabb körrel, miközben Hamilton legfeljebb csak hatodik (a rivális leggyorsabb köre nélkül pedig hetedik). Erről beszélt az 1996-os világbajnok, Damon Hill:

„Lewis szeret a vadász szerepében lenni, nincs igazam? Tehát örül a mostani helyzetének, hogy vadászhat. De már csak pár értékes lehetősége van arra, hogy ledolgozza a különbséget. Most egy olyan statisztikai helyzet áll fenn, hogy elveszítheti a bajnokságot Maxszal szemben, aki megnyerheti Szaúd-Arábiában, ha bizonyos permutációk megvalósulnak” – mondta Hill az F1 Nation podcastben.

„De mikor lett utoljára hatodik? A teljesítményelőny egyértelműen a Mercedes oldalára került, és ne felejtsük el az új motort. Toto is azt ígérte, hogy a ’pikáns motort’ fogják betenni” – folytatta az egykori világbajnok. Kérdését megválaszoljuk mi: utoljára az idei Monacói Nagydíjon fordult elő, hogy önerőből nem végzett a legjobb ötben, akkor hetedik lett.

Eldőlt: 2026-ig marad Barcelonában az F1 és a MotoGP

Az utóbbi években többször is felmerült, hogy kikerülhet a Formula-1-es menetrendből a Circuit de Barcelona-Catalunya versenypálya – eredetileg a 2022-es naptártervezetben is feltételesen szerepelt a forduló –, az F1 azonban most bejelentette, hogy újabb öt évre aláírták a katalán helyszínnel, így 2026-ig biztosan a jól megszokott pályán rendezik majd a Spanyol Nagydíjat. A közlemény kiemeli, hogy a jövő évi futam előtt több átalakítás és fejlesztés is lesz a barcelonai létesítményben, ezek közül több is a fenntarthatóságot veszi célba.

Ezzel szinte egy időben a MotoGP részéről is közölték, hogy szintén 2026-ig meghosszabbították a szerződést, itt viszont hozzáteszik, hogy a jövő évi Katalán GP után a 2023-2026-os időszakban „minimum két verseny” rendezéséről szól a megállapodás, a Dorna korábban ismertetett tervezete szerint ugyanis az újonnan érdeklődő országok és helyszínek – többek között épp Magyarország – miatt az ibériai félsziget pályái között szezononként rotálnák a nagydíjakat.

f1-barcelona-start-dppi

Egy formulaautó a ralikrosszpályán? Lehetséges!

Normális esetben az embernek nem jutna eszébe olyan őrültség, hogy egy ralikrossz pályára vigyen egy formulaautót, ám az alábbi videó tanulsági szerint nem mindenki gondolkodik így. A felvételt a Nürburgring hivatalos Instagram, valamint YouTube oldala osztotta meg a nagy közönséggel, ezzel pedig elég sajátos módon vezették fel a WRX szezonzáró fordulóját. A világbajnokság mezőnye ugyanis Németországba látogat el a hétvégén, ahol szerencsés esetben még akár Szabó Krisztián is megszerezheti a bajnoki címet. A videón egyébként Andreas Gülden volt az a bátor pilóta, aki vállalkozott a feladatra és teljesítette ezt az elképesztő kört.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

DerNürburgring (@nuerburgring) által megosztott bejegyzés

A csapat cáfolt, de azért megálmodták a McLaren-Audit

Múlt héten a McLaren vehemensen cáfolta a sajtóban megjelent hírt, miszerint a Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi felvásárolta a versenycsapatot. Ugyanakkor továbbra is tartja magát a teória, hogy az istálló és autógyár egyesítheti erejét a jövőben. Ezek az előzmények inspirálhatták Chris Pault, aki már most megálmodta a McLaren-Audi 2022-es modelljét, a Formula-E-csapat festéséből kiindulva, Daniel Ricciardo 3-as rajtszámával.

Omlett, tészta, gomba – Daniel Ricciardo egynapi étrendje

A McLaren osztott meg egy rövid videót TikTokon arról, hogy mit is eszik egy nap során Daniel Ricciardo. A menüben reggelire omlett szerepel friss zöldségekkel, ebédre tészta zöld pestóval, vacsorára pedig gombás rizottó. A videó elején egy pillanatra megmutatott táblázat szerint mindez a pénteki menetrend volt az ausztrál számára, de a tészta-pesto kombináció minden nap feltűnik vagy ebédre, vagy vacsorára. A videóból egyébként kimaradt, de a táblázat szerint pénteken uzsonnára, nasiként egy kis popcorn is belefért...

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

 

Új amatőr gokartbajnokságot indít az MGSZ

Miután kiderült a Gokart-ob jövő évi menetrendje, egy új, könnyedebb versenysorozatot is indít a Magyar Gokart Szövetség 2022-től MGSZ Club Sport néven azzal a céllal, hogy a fiatalok, a kezdők, a hobbi, vagy az idősebb újrakezdő gokartosok is versenyzési lehetőséghez jussanak. A kicsiknek ez lehet a belépő szint a gokartversenyzés világába, ahol megismerkedhetnek az autóversenyzés alapjaival (vezetéstechnika, fizikai állóképesség, versenyszituációk), ahonnan majd tovább tudnak lépni a profik közé. A versenyek egynaposak lesznek, hazai pályákon zajlanak a Gokart Országos Bajnokság futamai előtti heteken. További részletek a Magyar Gokart Szövetség Facebook-oldalán.

Már előrendelhető a Száguldás és cirkusz friss kötete

Hamarosan kapható lesz a 2021-es Formula–1-es szezon bemutatását és a 2022-es idény felvezetését megcélzó kiadványunk. A Száguldás és cirkuszban hosszú évek óta foglaljuk össze az adott Formula–1-es idény minden eseményét és fordulatát – a 2021-es kötetben is erre törekszünk, nyomon követve a rendkívül sűrű menetrenddel lezajlott szezont. Kiadványunkban egy csipet 2020-as szezon is lesz még, illetve sorra vesszük, hogy mi is történt a 2020-as szezonzárótól az idei szezonnyitóig.

Könyvünk, benne Esteban Ocon előszavával és Ross Brawn köszöntőjével, már előrendelhető webshopunkban, 4990 forintos árért, IDE kattintva. A könyv december 1-től lesz elérhető a könyvesboltokban, és szerkesztőségünk másik kiadványa, az Autósport évkönyv is hamarosan megjelenik.

A Formula-E-ben folytatja az F1-ről lemondó brit botrányhős

Dan Ticktum karrierje eddigi szakaszában jórészt inkább a vitatott eseteivel hívta fel magára a figyelmet – egy ízben azért kapott eltiltást, mert a biztonsági autó mögött haladva szándékosan kiütötte ellenfelét –, amely kapcsán a korábban a Williams és a Red Bull neveldéjében is megforduló versenyző is elismerte, hogy alighanem eljátszotta az esélyét arra, hogy valaha is a Formula-1-be kerüljön. Pedig a brit idén a negyedik helyen áll a Formula-2 összetettjében, a csütörtöki bejelentéssel viszont kiderült, hogy más irányban folytatódik a pályafutása.

Kiderült ugyanis, hogy Ticktum 2022-ben a Formula-E-ben fog szerepelni, miután a legtöbbször sereghajtónak bizonyuló NIO 333 őt igazolta le Oliver Turvey mellé. A korábban az IndyCart és a DTM-et is alternatívaként emlegető brit néhány nap múlva a valenciai teszten ki is kipróbálhatja majd az elektromos formulaautót, de csak a kollektív gyakorlás elején tud részt venni, mert aztán az F2 dzsiddai állomásán lesz jelenése.

Ha már Formula-E: az elektromos világbajnoksághoz kötődő hír, hogy Susie Wolff lett a Venturi Racing elnök-vezérigazgatója, míg az általa eddig birtokolt csapatfőnöki pozíciót Jerome d'Ambrosio vette át.

ticktum-dppi

Katarban Perez volt az előzések mestere, összesítésben viszont az „öregek” dominálnak

Az idei évtől már különdíjat kap az év végén a szezon során legtöbb előzést bemutató versenyző, így fél szemmel azt is érdemes figyelemmel követni, ilyen szempontból ki hogyan teljesített az adott versenyen. A Katari Nagydíjon Sergio Perez nem kevesebb, mint 17 előzést produkált – viszont az összesített listán épp az a Fernando Alonso vezet, akit már nem sikerült a futam hajrájában elkapnia. A spanyol előnye mindössze egyetlen előzés a másik két, középmezőnyben szereplő világbajnokkal, Sebastian Vettellel és Kimi Raikkönennel szemben, de Perez is felzárkózott rájuk – mindez az alábbi lapozható Instagram-posztból derül ki:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Ferrari-akadémista vezetheti a Haast a fiatal pilóták tesztjén

A Haas bejelentette, hogy a Ferrari kötelékeibe tartozó Robert Svarcman fogja vezetni az autójukat az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után esedékes fiatal pilóták tesztjén. Az orosz, aki korábban megnyerte a Formula-3-at, jelenleg az összetett harmadik helyén áll második F2-es idényében. Svarcman számára nem lesz újdonság az F1-es autó vezetése: korábban a Ferrariról Fioranóban, valamint tavaly Abu Dhabiban is kapott már tesztlehetőséget.

svarcman-haas

Alonso 40 felett is csúcsformában

Ahogy korábbi vendégünk, Helio Castroneves is leszögezte: bizony a negyvenesek is képesek néhány segget szétrúgni (bocsánat, de hát ha egyszer ezt mondta)! Fernando Alonso is megmutatta ezt a hétvégén, így aligha meglepő, hogy a Formula Podcast hallgatósága és stábja is őt szavazta meg Katar legjobbjának, miután szenzációs produkciójával kissé háttérbe szorította a bajnoki címért küzdő nagymenőket. A Formula Podcast legutóbbi adásában 44:30-tól beszélgettünk Fernando Alonsóról és az Alpine-ról.

 

 

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict