DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Döntött a Ducati: Bastianini a gyári csapatban

Ahogy azt megígérték, a spielbergi és a misanói futamok között kiválasztotta Miller utódját a bolognai márka: végül a Gresinivel idén három futamot nyerő olasz lesz Bagnaia jövő évi csapattársa.

Az már korábban eldőlt, hogy Jack Miller 2023-ban immár a KTM gyári alakulatát fogja erősíteni, ahogy azt is tudni lehetett, hogy a Ducati vagy Jorge Martint, vagy Enea Bastianinit ülteti majd a megürült vörös motorra Francesco Bagnaia új csapattársaként.

Döntést az Osztrák és a San Marinó-i Nagydíjak közé ígértek, de nem volt egyszerű dolga a bolognai márka vezetőségének. Bastianini mellett szólt érvként, hogy idén három futamot is nyert a Gresini Racingnél az egyéves specifikációjú Desmosedicivel, viszont igencsak hullámzó volt a teljesítménye. Ugyanez volt elmondható Martinról is, aki a Pramacnál gyári motoron ülve sokszor bukott, főleg az idény első fázisában, majd sérülés is hátráltatta, a tempójához ugyanakkor nem férhetett kétség.

bastianini-ducati-motogp-1



A Ducati végül úgy határozott, hogy az összetettben is előrébb álló Bastianinit viszi fel a gyári csapatba, így teljesen olasz alakulat áll össze 2023-ban a vörösök első számú istállójánál – sőt, a közleményük szerint kétéves szerződést írtak alá a korábbi Moto2-es világbajnokkal.

„Örömmel tölt el, hogy a Ducati gyári színeit viselhetem a következő szezontól kezdődően! Ez volt az álmom, most pedig valóra vált. A MotoGP-ben töltött két évem során rengeteget tanultam és fejlődtem, és hiszem, hogy a Ducati Lenovo Team embereivel és mérnökeivel ezt tovább folytathatom!” – fogalmazott a Bestia becenévre hallgató motoros, aki természetesen egyúttal köszönetet mondott a Ducati vezetésének és a Gresini Racingnek egyaránt (utóbbi alakulatnál már eldőlt, hogy Alex Marquez érkezik Fabio di Giannantonio mellé).

Bár a közlemény konkrétan nem mondja ki, de ezzel az is eldőlt, hogy a Pramac Racingnél marad Martin és Johann Zarco párosa: utóbbit ugyan még nem jelentették be hivatalosan, de már gyakorlatilag kimondták a maradását, míg a spanyol esetén Gigi Dall’Igna általános igazgató tett utalást most arra, hogy Bastianini előléptetésétől függően ő is ugyanolyan technikai feltételeket fog kapni jövőre.

FRISSÍTÉS: Egy órával később a Prima Pramac Racing is megerősítette, hogy Martin és Zarco lesz a két 2023-as versenyzőjük. Ahogy idén, úgy jövőre is mindketten gyári motort kapnak a Ducatitól.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: