DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 13. csütörtök
Motor

Marquez zárta az élen a tesztet, döntött a Ducati

A nyolcszoros világbajnok volt a leggyorsabb az utolsó burirami tesztnapon, miközben a bolognaiak eldöntötték: a 2024-es blokkot homologizáltatják. Elöl az Aprilia és a KTM is.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Csütörtökön a második, egyben utolsó napjához érkezett a MotoGP thaiföldi kollektív gyakorlása, és ezzel együtt egyébként a teljes téli tesztidőszaka is. A mezőny továbbra sem volt teljes, hiszen a Malajziában megsérülő trióból csak Raul Fernandez tért vissza, a címvédő Jorge Martin és a VR46-os Fabio di Giannantonio nem.

Az utolsó tesztnap előtt a legfontosabb kérdés az volt, hogy vajon hogyan dönt a Ducati a gyári versenyzőik motorblokkjának homologizációját illetően. A nap végén Davide Tardozzi, a bolognaiak főnöke megerősítette, amit az előző napok reakcióiból már sejthettünk: az új, 2025-ös modell helyett a GP24-es blokkot fogják használni a gyári versenyzőik és Di Giannantonio is idén és jövőre – azaz az eredeti koncepcióval ellentétben mind a hat ducatis motoros egyforma technikával megy majd ilyen téren.

motogp-teszt-day2-marquez



A vörösök részéről egyetértett abban Marc Marquez és Francesco Bagnaia is, hogy bár összességében a 2025-ös motor is versenyképesnek tűnt, sőt kigyorsításon talán még előrelépést is jelentett, a féktávokon és kanyarbejáratokon azonban elveszítette a 2024-es blokk kiemelkedő teljesítményét, és ezért inkább a bevált verziónál maradtak. Igaz, most abból időre le kell gyártani megfelelő számút a két hét múlva esedékes szezonrajtra.

A Ducati a csak mostanra megoldott dilemma ellenére is magabiztosan várhatja a Thaiföldi Nagydíjat, és különösen igaz ez a gyári csapathoz most fellépő Marquezre, aki szerdához hasonlóan ismét a leggyorsabb volt, 1:28,855-ös ideje ráadásul Bagnaia előző évi rekordját is másfél tizedre megközelítette. A nyolcszoros világbajnok emellett a délután sokak által teljesített versenyszimuláció során is kiemelkedett felfelé a mezőnyből.

Marquez mögött ma is öccse, a gresinis Alex végzett a második pozícióban, míg a testvérpárt egy-egy Aprilia és KTM követte Marco Bezzecchi és Pedro Acosta révén: mindkét gyártó számára biztató jel lehet ez a kevésbé fényesre sikerült maláj körözés után, és különösen az olasz örülhet a gyors alkalmazkodásnak. Bagnaia csak az ötödik helyen zárt a másik gyári Ducatival, fél másodperccel elmaradva Marqueztől.

motogp-teszt-day2-mir

A két japán gyártó közül az eredménylistán ezúttal is a Honda szerepelt jobban, hiszen Joan Mir hatodik időt motorozott, ráadásul a sprintszimulációja is meggyőzőbb volt, mint múlt héten. A Yamahának viszont két versenyzője is befért az első tízbe Fabio Quartararo és a pramacos Jack Miller révén – a hangvillásoknak egyébként érezhetően a vártaknak megfelelően kevésbé feküdt a gyengébb tapadású burirami aszfaltcsík, mint egy hete Sepang.

A három újonc közül a Trackhouse Aprilián ülő Ai Ogura szerepelt a legjobban a maga 11. helyével, ezzel a csapattárs Fernandezt is megelőzte – igaz, ő alighanem óvatosabban motorozott a múlt heti ijesztő balesete után. Fermin Aldeguer meglepően hátul, csak a 18. pozícióban zárt a Gresini Ducatival, míg az LCR Honda thai debütánsa, Somkiat Chantra ismét a sor végén szerepelt, csak a Martint helyettesítő Aprilia-tesztmotoros Lorenzo Savadorit előzte meg.

A MotoGP tesztidőszaka ezzel tehát véget ért, a mezőny legközelebb bő két hét múlva, február 28-tól március 2-ig gurul pályára ugyanezen a helyszínen a szezonnyitó Thaiföldi Nagydíj keretében.

A burirami teszt második napjának eredményei:

1. Marc Marquez Ducati Lenovo Team 1:28.855
2. Alex Marquez Gresini Racing MotoGP 1:29.034
3. Marco Bezzecchi Aprilia Racing 1:29.060
4. Pedro Acosta Red Bull KTM Factory Racing 1:29.133
5. Pecco Bagnaia Ducati Lenovo Team 1:29.378
6. Joan Mir Honda HRC Castrol 1:29.399
7. Franco Morbidelli Pertamina Enduro VR46 Racing Team 1:29.454
8. Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha 1:29.586
9. Maverick Vinales Red Bull KTM Tech3 1:29.606
10. Jack Miller Prima Pramac Racing 1:29.617
11. Ai Ogura Trackhouse Racing 1:29.636
12. Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing 1:29.732
13. Raul Fernandez Trackhouse Racing 1:29.732
14. Luca Marini Honda HRC Castrol 1:29.783
15. Enea Bastianini Red Bull KTM Tech3 1:29.837
16. Johann Zarco LCR Honda Castrol 1:29.882
17. Alex Rins Monster Energy Yamaha 1:30.062
18. Fermin Aldeguer Gresini Racing MotoGP 1:30.085
19. Miguel Oliveira Prima Pramac Racing 1:30.089
20. Somkiat Chantra LCR Honda IDEMITSU 1:30.465
21. Lorenzo Savadori Aprilia Racing 1:31.207
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: