Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Csütörtökön a második, egyben utolsó napjához érkezett a MotoGP thaiföldi kollektív gyakorlása, és ezzel együtt egyébként a teljes téli tesztidőszaka is. A mezőny továbbra sem volt teljes, hiszen a Malajziában megsérülő trióból csak Raul Fernandez tért vissza, a címvédő Jorge Martin és a VR46-os Fabio di Giannantonio nem.
Az utolsó tesztnap előtt a legfontosabb kérdés az volt, hogy vajon hogyan dönt a Ducati a gyári versenyzőik motorblokkjának homologizációját illetően. A nap végén Davide Tardozzi, a bolognaiak főnöke megerősítette, amit az előző napok reakcióiból már sejthettünk: az új, 2025-ös modell helyett a GP24-es blokkot fogják használni a gyári versenyzőik és Di Giannantonio is idén és jövőre – azaz az eredeti koncepcióval ellentétben mind a hat ducatis motoros egyforma technikával megy majd ilyen téren.
A vörösök részéről egyetértett abban Marc Marquez és Francesco Bagnaia is, hogy bár összességében a 2025-ös motor is versenyképesnek tűnt, sőt kigyorsításon talán még előrelépést is jelentett, a féktávokon és kanyarbejáratokon azonban elveszítette a 2024-es blokk kiemelkedő teljesítményét, és ezért inkább a bevált verziónál maradtak. Igaz, most abból időre le kell gyártani megfelelő számút a két hét múlva esedékes szezonrajtra.
A Ducati a csak mostanra megoldott dilemma ellenére is magabiztosan várhatja a Thaiföldi Nagydíjat, és különösen igaz ez a gyári csapathoz most fellépő Marquezre, aki szerdához hasonlóan ismét a leggyorsabb volt, 1:28,855-ös ideje ráadásul Bagnaia előző évi rekordját is másfél tizedre megközelítette. A nyolcszoros világbajnok emellett a délután sokak által teljesített versenyszimuláció során is kiemelkedett felfelé a mezőnyből.
Marquez mögött ma is öccse, a gresinis Alex végzett a második pozícióban, míg a testvérpárt egy-egy Aprilia és KTM követte Marco Bezzecchi és Pedro Acosta révén: mindkét gyártó számára biztató jel lehet ez a kevésbé fényesre sikerült maláj körözés után, és különösen az olasz örülhet a gyors alkalmazkodásnak. Bagnaia csak az ötödik helyen zárt a másik gyári Ducatival, fél másodperccel elmaradva Marqueztől.
A két japán gyártó közül az eredménylistán ezúttal is a Honda szerepelt jobban, hiszen Joan Mir hatodik időt motorozott, ráadásul a sprintszimulációja is meggyőzőbb volt, mint múlt héten. A Yamahának viszont két versenyzője is befért az első tízbe Fabio Quartararo és a pramacos Jack Miller révén – a hangvillásoknak egyébként érezhetően a vártaknak megfelelően kevésbé feküdt a gyengébb tapadású burirami aszfaltcsík, mint egy hete Sepang.
A három újonc közül a Trackhouse Aprilián ülő Ai Ogura szerepelt a legjobban a maga 11. helyével, ezzel a csapattárs Fernandezt is megelőzte – igaz, ő alighanem óvatosabban motorozott a múlt heti ijesztő balesete után. Fermin Aldeguer meglepően hátul, csak a 18. pozícióban zárt a Gresini Ducatival, míg az LCR Honda thai debütánsa, Somkiat Chantra ismét a sor végén szerepelt, csak a Martint helyettesítő Aprilia-tesztmotoros Lorenzo Savadorit előzte meg.
A MotoGP tesztidőszaka ezzel tehát véget ért, a mezőny legközelebb bő két hét múlva, február 28-tól március 2-ig gurul pályára ugyanezen a helyszínen a szezonnyitó Thaiföldi Nagydíj keretében.
A burirami teszt második napjának eredményei:
1. | Marc Marquez | Ducati Lenovo Team | 1:28.855 |
2. | Alex Marquez | Gresini Racing MotoGP | 1:29.034 |
3. | Marco Bezzecchi | Aprilia Racing | 1:29.060 |
4. | Pedro Acosta | Red Bull KTM Factory Racing | 1:29.133 |
5. | Pecco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | 1:29.378 |
6. | Joan Mir | Honda HRC Castrol | 1:29.399 |
7. | Franco Morbidelli | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | 1:29.454 |
8. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha | 1:29.586 |
9. | Maverick Vinales | Red Bull KTM Tech3 | 1:29.606 |
10. | Jack Miller | Prima Pramac Racing | 1:29.617 |
11. | Ai Ogura | Trackhouse Racing | 1:29.636 |
12. | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | 1:29.732 |
13. | Raul Fernandez | Trackhouse Racing | 1:29.732 |
14. | Luca Marini | Honda HRC Castrol | 1:29.783 |
15. | Enea Bastianini | Red Bull KTM Tech3 | 1:29.837 |
16. | Johann Zarco | LCR Honda Castrol | 1:29.882 |
17. | Alex Rins | Monster Energy Yamaha | 1:30.062 |
18. | Fermin Aldeguer | Gresini Racing MotoGP | 1:30.085 |
19. | Miguel Oliveira | Prima Pramac Racing | 1:30.089 |
20. | Somkiat Chantra | LCR Honda IDEMITSU | 1:30.465 |
21. | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing | 1:31.207 |