Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Harmadik, egyben utolsó napjához érkezett pénteken a MotoGP első téli tesztje Sepangban, ahol a versenyzők és a csapatok szerencséjére csak rövid időre zavarta meg délután a munkát némi eső. Délelőtt viszont többen is alaposan begyújtották a rakétákat, ami az egész teszthét legjobb köridőit eredményezte.
A leggyorsabbnak végül Alex Marquez bizonyult, aki hét ezredmásodperccel múlta felül Francesco Bagnaiát – nem mellesleg utóbbi tavaly őszi körrekordját is másfél tizedre megközelítette a Gresini Racing GP24-es Ducatijával.
A tavalyi specifikáció tehát ismét hajszállal gyorsabb volt a GP25-ösnél: Bagnaiáék csütörtökön arról is beszéltek, hogy egyelőre nem eldöntött, hogy melyik verziót fogják homologizáltatni, mivel bár kigyorsításon érezhető az előrelépés, a féktávokon korántsem olyan kimagaslóan erős az új motorblokk, mint az előző évi.
Érdekesség, hogy délután többen is teljesítettek hosszabb etapokat, sprintszimulációkat, s ebben is Alex Marquez volt a jobb: a helyszíni tudósítások szerint a gresinis spanyol 1:57,9-es átlagot produkált tíz kör alatt, ezzel minimálisan még bátyját, a gyári Ducatin ülő Marc Marquez 1:57,93-as eredményét is megelőzte (Bagnaia egyébként 1:58,2-es átlaggal zárta a maga etapját). Marc Marquez amúgy ötödik lett az eredménylistán, előtte szintén egy GP24-es Desmosedicin ülő márkatárs, Franco Morbidelli zárt negyedikként.
A Ducati-armada közé pedig a hétvégi shakedownteszt óta remeklő és végig top 3-ban szereplő Fabio Quartararo furakodott be a Yamahával. Mint arra a nap végén maga a 2021-es világbajnok is rámutatott, ez nyolc tizedmásodperces gyorsulást jelent a hangvillások számára a tavalyi Malajziai GP időmérőjéhez képest – jóllehet, a francia azért visszafogottan volt optimista, mivel a felgumizott és jól tapadó sepangi aszfalt segíthette az M1-est. Mindenesetre a csapattárs Alex Rins ugyancsak ott volt a top 10-ben.
Ami a többi márkát illeti: a KTM Pedro Acosta révén a hatodik, az Aprilia Marco Bezzecchi révén a kilencedik helyen tűnt fel először (de utóbbinál persze hiányzott az első nap megsérülő Jorge Martin és Raul Fernandez). Kettejük között pedig két Honda-versenyző tűnt fel Johann Zarco és Joan Mir személyében: az aranyszárnyasok előrelépése 2024 őszéhez képest ugyancsak nagyságrendileg nyolc tized, azaz mindkét japán gyártó látványos javulást ért el a motorjával a tél folyamán – más kérdés, hogy mindez majd éles körülmények között, az ellenfelekhez képest mit fog jelenteni.
A három újonc közül ismét Fermin Aldeguer zárt legelőrébb, a Gresini GP24-esén debütáló spanyol 11. lett. A Moto2-ből világbajnokként érkező Ai Ogura 14. időt ért el a Trackhouse Apriliával, míg az LCR Hondán ülő Somkiat Chantra ezúttal is csak a tesztmotorosokat – akiknél amúgy a Yamahán feltűnt Augusto Fernandez helyett Andrea Dovizioso az utolsó napon – előzte meg.
A sepangi teszt ezzel véget ért, de nem sokat pihennek a MotoGP szereplői: vasárnap Bangkokban sor kerül egy szezonindító showeseményre, majd jövő szerdán és csütörtökön már Buriramban, Thaiföldön teljesít újabb kétnapos gyakorlást a mezőny.
A sepangi teszt pénteki napjának eredményei:
1. | Alex Marquez | Gresini Racing MotoGP | Ducati GP24 | 1:56.493 |
2. | Pecco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | Ducati GP25 | 1:56.500 |
3. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 1:56.724 |
4. | Franco Morbidelli | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | Ducati GP24 | 1:56.948 |
5. | Marc Marquez | Ducati Lenovo Team | Ducati GP25 | 1:57.042 |
6. | Pedro Acosta | Red Bull KTM Factory Racing | KTM RC16 | 1:57.175 |
7. | Johann Zarco | LCR Honda Castrol | Honda RC213V | 1:57.204 |
8. | Joan Mir | Honda HRC Castrol | Honda RC213V | 1:57.279 |
9. | Marco Bezzecchi | Aprilia Racing | Aprilia RS-GP | 1:57.328 |
10. | Alex Rins | Monster Energy Yamaha | Yamaha M1 | 1:57.351 |
11. | Fermin Aldeguer | Gresini Racing MotoGP | Ducati GP24 | 1:57.401 |
12. | Jack Miller | Prima Pramac Racing | Yamaha M1 | 1:57.452 |
13. | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | KTM RC16 | 1:57.614 |
14. | Ai Ogura | Trackhouse Racing | Aprilia RS-GP | 1:57.754 |
15. | Luca Marini | Honda HRC Castrol | Honda RC213V | 1:57.789 |
16. | Maverick Vinales | Red Bull KTM Tech3 | KTM RC16 | 1:57.865 |
17. | Miguel Oliveira | Prima Pramac Racing | Yamaha M1 | 1:57.960 |
18. | Enea Bastianini | Red Bull KTM Tech3 | KTM RC16 | 1:58.011 |
19. | Somkiat Chantra | LCR Honda IDEMITSU | Honda RC213V | 1:58.129 |
20. | Michele Pirro | Ducati Test Team | Ducati GP25 | 1:59.121 |
21. | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing | Aprilia RS-GP | 1:59.169 |
22. | Andrea Dovizioso | Yamaha Test | Yamaha M1 | 1:59.929 |