DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 12. szerda
Motor

Marquez a tesztnap végén pörkölt oda a mezőnynek

A nyolcszoros világbajnok csaknem fél másodpercet adott az öccsének. Ducatik az első háromban, de a Hondák okozták a szerdai felvonás meglepetését.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Alig néhány nappal a sepangi teszt és a vasárnapi bangkoki évindító show után már Buriramban folytatja a felkészülést a MotoGP mezőnye egy újabb kétnapos kollektív gyakorlás révén. A múlt héten megsérült három versenyző közül csak Raul Fernandez tért vissza a pályára, így a tesztet a címvédő Jorge Martin és a VR46-os Fabio di Giannantonio is kihagyja.

Az eredmények tekintetében a Marquez testvérek uralták a szerdai első felvonást Thaiföldön: délelőtt Alex Marquez, délután pedig Marc Marquez volt a leggyorsabb (egy rövid próbarajtos szekciót iktattak be nap közben, azért állt technikailag két etapból a teszt). Kettejük közül összesítésben végül a gyári ducatis idősebb Marquez zárt az élen, ráadásul a nap végén futott gyorskörével csaknem fél másodpercet kiosztott az öccsének.

Az 1:29,184-es körnél is érdekesebb volt viszont, hogy a MotoGP és a Dorna bokszutcai riportere, Jack Appleyard arról számolt be, hogy a gyári Ducati garázsában Marquez és csapattársa, Francesco Bagnaia csak GP24-es specifikációjú motorokkal dolgoztak.

motogp-marquez-buriram-teszt-1



Sepangban mindkét motoros egyetértett abban, hogy a 2025-ös blokk kigyorsításon előrelépést jelent, ellenben a féktávokon és a kanyarbemeneteken elveszett a tavalyi motor fő erőssége – elképzelhető a jelek szerint, hogy emiatt inkább a biztosra szavaz végül inkább a bolognai gyártó és a GP24-es egyik fejlesztett verzióval vág neki a szezonnak és azt homologizáltatja a következő két idényre. Davide Tardozzi Ducati-főnök az After the Flag című műsorban el is hintette, hogy valószínűbb, hogy a GP24-esen alapuló motort fogják homologizáltatni, de hangsúlyozta, hogy végső döntés még nem született erről.

Miközben Bagnaia csak a nyolcadik helyet kaparintotta meg a nap végén, így is hármas Ducati-vezetéssel végződött a szerda, hiszen a harmadik pozíciót a VR46 motorosa, Franco Morbidelli szerezte meg, szintén egy nap végi gyorsulással.

A Ducatikhoz ezúttal az Aprilia tudott a legközelebb férkőzni Marco Bezzecchi negyedik helye révén, amivel épp megelőzte a KTM legjobbját, Pedro Acostát. Utóbbi csapattársa, Brad Binder egy bukással együtt is kilencedik lett, így az osztrák márka erősebben indított Buriramban, mint ahogy Malajziában zártak.

Az igazi meglepetést viszont a Honda szállította, Luca Marini és Johann Zarco ugyanis hatodik-hetedik időt ért el, és a nap során egy bukást is begyűjtő Joan Mir is csak hajszállal maradt le az első tízről. Érdemes ugyanakkor hozzátenni, hogy a Honda idén már tesztelt Thaiföldön: néhány hete privát gyakorláson vettek részt újonnan igazolt tesztmotorosukkal, Aleix Espargaróval.

A Yamahák viszont a várakozásoknak megfelelően haloványabban szerepeltek, mint múlt héten, de erre számítani is lehetett, a gyengébb tapadású burirami aszfalt kevésbé passzol az M1-eshez. Jack Miller a Pramackal épp csak befért a top 10-be, nem sokkal megelőzve gyári kollégáit, Alex Rinst és Fabio Quartararót.

Ami pedig az újoncokat illeti, ezúttal visszafogottan teljesítettek: Fermin Aldeguer a 14., Ai Ogura a 15., Somkiat Chantra pedig a 20. időt motorozta – előbbi kettő egyaránt elesett ma, míg utóbbi csak a Martint az Apriliánál helyettesítő tesztpilótát, Lorenzo Savadorit előzte meg. A burirami teszt csütörtökön folytatódik és zárul.

A burirami teszt első napjának eredményei:

1. Marc Marquez Ducati Lenovo Team 1:29.184
2. Alex Marquez Gresini Racing MotoGP 1:29.649
3. Franco Morbidelli Pertamina Enduro VR46 Racing Team 1:29.683
4. Marco Bezzecchi Aprilia Racing 1:29.794
5. Pedro Acosta Red Bull KTM Factory Racing 1:29.904
6. Luca Marini Honda HRC Castrol 1:29.928
7. Johann Zarco LCR Honda Castrol 1:29.961
8. Pecco Bagnaia Ducati Lenovo Team 1:30.028
9. Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing 1:30.041
10. Jack Miller Prima Pramac Racing 1:30.047
11. Joan Mir Honda HRC Castrol 1:30.067
12. Alex Rins Monster Energy Yamaha 1:30.206
13. Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha 1:30.233
14. Fermin Aldeguer Gresini Racing MotoGP 1:30.373
15. Ai Ogura Trackhouse Racing 1:30.453
16. Enea Bastianini Red Bull KTM Tech3 1:30.461
17. Miguel Oliveira Prima Pramac Racing 1:30.738
18. Maverick Vinales Red Bull KTM Tech3 1:30.827
19. Raul Fernandez Trackhouse Racing 1:30.975
20. Somkiat Chantra LCR Honda IDEMITSU 1:31.208
21. Lorenzo Savadori Aprilia Racing 1:31.730
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: