Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Alig néhány nappal a sepangi teszt és a vasárnapi bangkoki évindító show után már Buriramban folytatja a felkészülést a MotoGP mezőnye egy újabb kétnapos kollektív gyakorlás révén. A múlt héten megsérült három versenyző közül csak Raul Fernandez tért vissza a pályára, így a tesztet a címvédő Jorge Martin és a VR46-os Fabio di Giannantonio is kihagyja.
Az eredmények tekintetében a Marquez testvérek uralták a szerdai első felvonást Thaiföldön: délelőtt Alex Marquez, délután pedig Marc Marquez volt a leggyorsabb (egy rövid próbarajtos szekciót iktattak be nap közben, azért állt technikailag két etapból a teszt). Kettejük közül összesítésben végül a gyári ducatis idősebb Marquez zárt az élen, ráadásul a nap végén futott gyorskörével csaknem fél másodpercet kiosztott az öccsének.
Az 1:29,184-es körnél is érdekesebb volt viszont, hogy a MotoGP és a Dorna bokszutcai riportere, Jack Appleyard arról számolt be, hogy a gyári Ducati garázsában Marquez és csapattársa, Francesco Bagnaia csak GP24-es specifikációjú motorokkal dolgoztak.
Sepangban mindkét motoros egyetértett abban, hogy a 2025-ös blokk kigyorsításon előrelépést jelent, ellenben a féktávokon és a kanyarbemeneteken elveszett a tavalyi motor fő erőssége – elképzelhető a jelek szerint, hogy emiatt inkább a biztosra szavaz végül inkább a bolognai gyártó és a GP24-es egyik fejlesztett verzióval vág neki a szezonnak és azt homologizáltatja a következő két idényre. Davide Tardozzi Ducati-főnök az After the Flag című műsorban el is hintette, hogy valószínűbb, hogy a GP24-esen alapuló motort fogják homologizáltatni, de hangsúlyozta, hogy végső döntés még nem született erről.
Miközben Bagnaia csak a nyolcadik helyet kaparintotta meg a nap végén, így is hármas Ducati-vezetéssel végződött a szerda, hiszen a harmadik pozíciót a VR46 motorosa, Franco Morbidelli szerezte meg, szintén egy nap végi gyorsulással.
A Ducatikhoz ezúttal az Aprilia tudott a legközelebb férkőzni Marco Bezzecchi negyedik helye révén, amivel épp megelőzte a KTM legjobbját, Pedro Acostát. Utóbbi csapattársa, Brad Binder egy bukással együtt is kilencedik lett, így az osztrák márka erősebben indított Buriramban, mint ahogy Malajziában zártak.
Az igazi meglepetést viszont a Honda szállította, Luca Marini és Johann Zarco ugyanis hatodik-hetedik időt ért el, és a nap során egy bukást is begyűjtő Joan Mir is csak hajszállal maradt le az első tízről. Érdemes ugyanakkor hozzátenni, hogy a Honda idén már tesztelt Thaiföldön: néhány hete privát gyakorláson vettek részt újonnan igazolt tesztmotorosukkal, Aleix Espargaróval.
A Yamahák viszont a várakozásoknak megfelelően haloványabban szerepeltek, mint múlt héten, de erre számítani is lehetett, a gyengébb tapadású burirami aszfalt kevésbé passzol az M1-eshez. Jack Miller a Pramackal épp csak befért a top 10-be, nem sokkal megelőzve gyári kollégáit, Alex Rinst és Fabio Quartararót.
Ami pedig az újoncokat illeti, ezúttal visszafogottan teljesítettek: Fermin Aldeguer a 14., Ai Ogura a 15., Somkiat Chantra pedig a 20. időt motorozta – előbbi kettő egyaránt elesett ma, míg utóbbi csak a Martint az Apriliánál helyettesítő tesztpilótát, Lorenzo Savadorit előzte meg. A burirami teszt csütörtökön folytatódik és zárul.
A burirami teszt első napjának eredményei:
1. | Marc Marquez | Ducati Lenovo Team | 1:29.184 |
2. | Alex Marquez | Gresini Racing MotoGP | 1:29.649 |
3. | Franco Morbidelli | Pertamina Enduro VR46 Racing Team | 1:29.683 |
4. | Marco Bezzecchi | Aprilia Racing | 1:29.794 |
5. | Pedro Acosta | Red Bull KTM Factory Racing | 1:29.904 |
6. | Luca Marini | Honda HRC Castrol | 1:29.928 |
7. | Johann Zarco | LCR Honda Castrol | 1:29.961 |
8. | Pecco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | 1:30.028 |
9. | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | 1:30.041 |
10. | Jack Miller | Prima Pramac Racing | 1:30.047 |
11. | Joan Mir | Honda HRC Castrol | 1:30.067 |
12. | Alex Rins | Monster Energy Yamaha | 1:30.206 |
13. | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha | 1:30.233 |
14. | Fermin Aldeguer | Gresini Racing MotoGP | 1:30.373 |
15. | Ai Ogura | Trackhouse Racing | 1:30.453 |
16. | Enea Bastianini | Red Bull KTM Tech3 | 1:30.461 |
17. | Miguel Oliveira | Prima Pramac Racing | 1:30.738 |
18. | Maverick Vinales | Red Bull KTM Tech3 | 1:30.827 |
19. | Raul Fernandez | Trackhouse Racing | 1:30.975 |
20. | Somkiat Chantra | LCR Honda IDEMITSU | 1:31.208 |
21. | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing | 1:31.730 |