Miután az új silverstone-i aszfalt vízelvezető-képessége meglehetősen pocséknak bizonyult a hétvégi eső közepette, vasárnap hosszú várakozás után a szervezők kénytelen voltak törölni mindhárom kategória futamát. Mike Webbék egyértelműen az új aszfaltot nevezték meg a probléma fő forrásának, míg a pálya vezetősége a kivitelezővel együtt lefolytatott alapos vizsgálatot ígért az ügyben. Felmerült a kérdés, hogy a blama hatással lehet-e a létesítmény szerződésére, amely jelenleg 2020-ig érvényes, Carmelo Ezpeleta pedig meglehetősen határozott választ adott: „Ha ismét újraaszfaltozzák a pályát és homologizáltatják azt, akkor egyáltalán nem” – nyilatkozta a Dorna elnöke a spanyol AS hasábjain.
Ezpeleta magáról a nagydíj törléséről is beszélt: „A gazdasági veszteségek nem annyira fontosak. Ez a silverstone-i pályán áll, de azt hiszem, kártérítést vagy ingyen jegyeket kell felajánlaniuk a jövő évre a nézőknek. De inkább törlök egy nagydíjat ahelyett, hogy egy baleset után kelljen sajnálkoznunk, mint fordítva. A versenyzők akarata érvényesült, de nem kellett meggyőzniük minket vagy ilyesmi, mert mi is ugyanarra gondoltunk. Ez volt a helyes döntés, mert az időjárás este hét óráig nem javult, és az fel sem merült, hogy olyan későn rajtoljon egy futam.”
Arra a kérdésre, hogy miért nem tolták hétfőre a versenyeket, így felelt: „Gondoltunk rá, hiszen munkaszüneti nap volt Angliában, de a csapatok többsége nem volt vevő rá. Nem egészen értem, hogy miért, de tiszteletben tartottuk, amit mondtak” – fogalmazott Ezpeleta, aki azt is felvetette, hogy változtatni fognak az újraaszfaltozott pályák ellenőrzésének metódusán, mivel Franco Uncini, a Nemzetközi Motoros Szövetség biztonsági titkára szerint a márciusi átvételkor még rendben volt az új borítás, júliusig viszont jelentősen romlott annak állapota:
„Ezt nem tudja eldönteni Franco Uncini vagy bárki más egyetlen száraz nap alapján” – mutatott rá a Dorna első embere. „Egy aszfaltszakértőre van szükség, hogy megnézze, hogyan sikerültek a munkálatok. Át kell gondolnunk, hogy érdemes-e egy vagy két, a FIM által is elfogadott embert felvennünk, akik megerősítenék, hogy az aszfalt bármilyen körülmények között rendben van. Tény, hogy a vasárnapi eső nem volt olyan hatalmas, versenyeztünk már ennél nagyobb esőben is, mint például tavaly Japánban.”