Dovizioso azonnal helyzetbe hozta magát
Az időmérő edzést leszámítva az egész hétvégén dominált a Ducati olasz versenyzője, aki „hozta a kötelezőt” és többszöri sikertelen próbálkozás után végre győzni tudott Katarban. Úgy tűnik, Dovizioso sikerrel mentette át a tavalyi formáját 2018-ra, és könnyen lehet, hogy idén is méltó kihívója lesz Marc Marqueznek. Komoly fegyvertény lehet mentálisan és a pontok terén is az olasz számára, hogy (részben a Ducati motor hathatós támogatásával) az utolsó körös csatákat tekintve eddig 3-0-ra vezet spanyol ellenfelével szemben. A garázs másik felén ugyanakkor közel sincs minden rendben, Jorge Lorenzo sem az edzéseken, sem a versenyen nem tudta felvenni a versenyt Doviziosóval, sőt Danilo Petruccival sem, ráadásul a mallorcait egy fékhiba megfosztotta a pontszerzéstől is. Lorenzónak gyors formajavulásra van szüksége, ha nem akar Valentino Rossi nyomdokaiba lépni, ami a ducatis éveket illeti.
Még mindig Marquez a favorit
Marc Marquez valószínűleg nem teszi meg azt a szívességet, hogy most is szerényebb eredményekkel kezdi az új idényt, akárcsak 2017-ben. A címvédő keményen küzdött az utolsó kör utolsó kanyarjáig, és bár a célban lemaradt, immár végképp nem maradt kétség afelől, hogy idén is őt kell majd legyőznie annak, aki világbajnok akar lenni. A második legerősebb Honda Katarban Dani Pedrosa helyett Cal Crutchlow volt, a britre oda kell figyelni 2018-ban, úgy tűnik, hogy adott esetben újra harcba szállhat a dobogós helyekért vagy akár a győzelemért is. A Marc VDS-nél Franco Morbidelli nem tudott csodát tenni, Thomas Lüthi viszont a tesztekhez képest egészen tűrhető tempót diktált.
Nem olyan vészes a helyzet a Yamahánál?
A téli tesztek után valószínűleg a gyári Yamaha minden egyes tagja kiegyezett volna egy harmadik és egy hatodik hellyel a szezonnyitó versenyen. Az edzések alapján a kedvezőnek semmiképpen sem nevezhető szituációból ezúttal (is) Valentino Rossi hozta ki a legtöbbet, a „Doktor” 2017 után ismét dobogós lett a katari éjszakában, de Maverick Vinales sem szégyenkezhet azok után, hogy egyik edzésnapon sem tűnt igazán versenyképesnek. A Yamaha mintha megtalálta volna a kivezető utat az erdőből, bár azért bánjunk óvatosan ezekkel a kijelentésekkel, hiszen tavalyi is erősek voltak Katarban. Nagy kérdés, hogy a „hangvillások” javuló tendenciája folytatódik-e a következő versenyhelyszíneken is.
Rins viszi a prímet a Suzukinál, visszalépés az Apriliánál és a KTM-nél
A Suzukinál továbbra is Alex Rins tűnik ütőképesebbnek, a spanyolt ugyan egy bukás megakadályozta abban, hogy a legjobb öt-hat között végezzen a szezonnyitón, a következő futamokon azonban ismét ott lehet az élmezőnyben. Mindeközben Andrea Iannone továbbra is csak keresi a csúcsformáját, és csupán egy kilencedik hellyel vigasztalódhatott Katarban. Komoly technikai nehézségekbe ütközött a két Aprilia, de a KTM sem tudta hozni azt a formát, amit az év végén láthattunk tőlük. Az osztrák gyártóra hatalmas munka vár, jószerivel ismét azt a formát kell elérniük, ahová a tavalyi év második felében egyszer már eljutottak.
Szoros és izgalmas futamokra készülhetünk
A három kategória közül a Moto2-ben volt a legnagyobb különbség a célban az első és a második helyezett között és ez is csupán 112 ezredet tett ki. A MotoGP-ben az első három helyen három különböző gyártó versenyzői végeztek, mindannyian egy másodpercen belül értek célba egymáshoz képest és a hetedik pozícióban befutó Dani Pedrosa is öt másodpercnél kevesebbet kapott a győztes Doviziosótól. Mindez azt vetíti előre, hogy az elmúlt évek tendenciája folytatódik is ismét egy rendkívül kiélezett, izgalmas futamokkal tarkított idény előtt állunk.