A mezőny legnagyobb része számára ismeretlen volt a második téli tesztnek otthont adó Chang International Circuit versenypálya, így nem meglepő, hogy szinte mindenki elég korán kiviharzott a bokszból – igaz, elsőként a vonalvezetést a Superbike-ból már ismerő Karel Abraham hajtott ki. A köridők gyorsan javultak, s a nap végére bő két másodperccel lenyomták a WSBK-rekordot is. Az élen jórészt a 2017-es szezon két világbajnoki esélyese, Marc Marquez és Andrea Dovizioso váltotta egymást, végül mégsem övék lett az első két pozíció a nap végén.
A thaiföldi kiruccanás első bukását is jegyző Cal Crutchlow ugyanis az utolsó órában alaposan odapörkölt, s 1:30,797-es körével elhozta az elsőséget, újfent bizonyítva, hogy az idei Honda már valóban az összes versenyző keze között remekül működik – ezt a brit eredménye mellett Marquez harmadik és Dani Pedrosa ötödik helyezése is jól mutatja. Azonban nem csak Crutchlow érdemel dicséretet a pénteki körözést követően, hanem Alex Rins is: a második MotoGP-s idényére készülő spanyol a második helyre hozta be a Suzukit, ráadásul alig 12 ezreddel maradt el az LCR motorosától!
Rins csapattársa, Andrea Iannone is befért a top10-be, szóval kijelenthető, hogy a „kékek” nem kezdtek rosszul Buriramban, ahogy a gyári Ducatikról is hasonló mondható el: Dovizioso negyedik, Jorge Lorenzo pedig tizedik lett. A bolognaiakkal kapcsolatban azonban nem az eredmények jelentették a fő érdekességet az első thaiföldi tesztnap folyamán, hanem az utolsó két órában debütált aerodinamikai újításuk (a többi gyártó már Sepangban villantott 2018-ra szánt burkolatot): az új idom valamelyest vékonyabb a tavalyi változatnál, amelyhez hasonlóan ezúttal is két verzió készült – a nagyobb-hosszabb opció tulajdonképpen abban különbözik a 2017-es megoldástól, hogy kivették belőle a belső elválasztó elemet.
A ducatisok közül viszont nemcsak a gyári, hanem a pramacos versenyzők is említést érdemelnek: Danilo Petrucci és Jack Miller az előkelő hatodik és hetedik helyeken végeztek, az ausztrál ezzel újfent a legjobb volt a csapatváltók között. Ráadásul mindketten megelőzték a legjobb yamahásként végző, 39. születésnapját ma ünneplő Valentino Rossit: a hangvillások halovány napot zártak pénteken, hiszen Maverick Vinales és a 2016-os vázat használó Johann Zarco az első tízbe sem tudta beverekedni magát – bár felesleges messzemenő következtetéseket levonni a teszteredményekből, a japánok egyelőre csak negyedik erőnek tűnnek Thaiföldön.
A maradék két gyártó közül az Aprilia szerepelt jobban Aleix Espargaro 15. és Scott Redding 16. helye révén, míg a Pol Espargarót nélkülözni kényszerülő KTM csak a 20. pozícióban tűnt fel – igaz, a mezőny szorosságát (és persze a burirami pálya rövidségét) jól jelzi, hogy még Bradley Smith is egy másodpercen belül zárt Crutchlow-hoz képest. A sort a Tech3-nél és a MotoGP-ben első napját töltő Hafizh Syahrin zárta: a királykategória történetének első maláj motorosa 2,3 másodperccel maradt el a legjobb időtől. A nap krónikájához tartozik még, hogy Crutchlow mellett másokon is kifogott a lassú utolsó kanyar (Alvaro Bautista és Dani Pedrosa is bukott ott), a legnagyobb anyagi kárral járó balesetet pedig Xavier Simeon mutatta be.
A MotoGP második téli tesztje szombaton folytatódik Thaiföldön, itthoni idő szerint ismét 3:30-tól 11:30-ig lesznek pályán a versenyzők.
A thaiföldi teszt első napjának végeredménye:
1. |
CRUTCHLOW, Cal |
LCR Honda CASTROL |
1:30.797 |
|
|
57 / 70 |
2. |
RINS, Alex |
Team SUZUKI ECSTAR |
1:30.809 |
0.012 |
0.012 |
66 / 70 |
3. |
MARQUEZ, Marc |
Repsol Honda Team |
1:30.912 |
0.115 |
0.103 |
30 / 78 |
4. |
DOVIZIOSO, Andrea |
Ducati Team |
1:30.945 |
0.148 |
0.033 |
30 / 60 |
5. |
PEDROSA, Dani |
Repsol Honda Team |
1:30.960 |
0.163 |
0.015 |
70 / 75 |
6. |
PETRUCCI, Danilo |
Alma Pramac Racing |
1:31.003 |
0.206 |
0.043 |
70 / 74 |
7. |
MILLER, Jack |
Alma Pramac Racing |
1:31.044 |
0.247 |
0.041 |
78 / 83 |
8. |
ROSSI, Valentino |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:31.189 |
0.392 |
0.145 |
68 / 74 |
9. |
IANNONE, Andrea |
Team SUZUKI ECSTAR |
1:31.235 |
0.438 |
0.046 |
70 / 78 |
10. |
LORENZO, Jorge |
Ducati Team |
1:31.246 |
0.449 |
0.011 |
60 / 64 |
11. |
VIÑALES, Maverick |
Movistar Yamaha MotoGP |
1:31.294 |
0.497 |
0.048 |
67 / 70 |
12. |
ZARCO, Johann |
Monster Yamaha Tech 3 |
1:31.305 |
0.508 |
0.011 |
35 / 67 |
13. |
RABAT, Tito |
Reale Avintia Racing |
1:31.523 |
0.726 |
0.218 |
70 / 85 |
14. |
BAUTISTA, Alvaro |
Ángel Nieto Team |
1:31.525 |
0.728 |
0.002 |
76 / 84 |
15. |
ESPARGARO, Aleix |
Aprilia Racing Team Gresini |
1:31.662 |
0.865 |
0.137 |
57 / 62 |
16. |
REDDING, Scott |
Aprilia Racing Team Gresini |
1:31.685 |
0.888 |
0.023 |
55 / 59 |
17. |
NAKAGAMI, Takaaki |
LCR Honda IDEMITSU |
1:31.692 |
0.895 |
0.007 |
55 / 87 |
18. |
ABRAHAM, Karel |
Ángel Nieto Team |
1:31.698 |
0.901 |
0.006 |
75 / 82 |
19. |
MORBIDELLI, Franco |
EG 0,0 Marc VDS |
1:31.729 |
0.932 |
0.031 |
67 / 72 |
20. |
SMITH, Bradley |
Red Bull KTM Factory Racing |
1:31.741 |
0.944 |
0.012 |
58 / 67 |
21. |
LUTHI, Thomas |
EG 0,0 Marc VDS |
1:32.716 |
1.919 |
0.975 |
73 / 79 |
22. |
SIMEON, Xavier |
Reale Avintia Racing |
1:32.720 |
1.923 |
0.004 |
47 / 50 |
23. |
KALLIO, Mika |
Red Bull KTM Factory Racing |
1:32.749 |
1.952 |
0.029 |
21 / 48 |
24. |
SYAHRIN, Hafizh |
Monster Yamaha Tech 3 |
1:33.165 |
2.368 |
0.416 |
63 / 70 |