Nemrég felmerült egyes MotoGP-futamok hosszának lerövidítése, most pedig a Dorna és a FIM közleményben erősítette meg ezt. A céljuk, hogy a szervezők és a tévés közvetítők dolgát megkönnyítve nagyjából azonos ideig tartsanak a versenyek, s mivel az üzemanyag- és motorblokk-felhasználásra vonatkozó jelenlegi előírások nem teszik lehetővé, hogy egyes helyszíneken növeljék a körszámot, így inkább más viadalok rövidítése mellett döntöttek.
A mostani bejelentés szerint az Amerikai Nagydíj, a Francia Nagydíj, a Katalán Nagydíj, a Cseh Nagydíj és a San Marinó-i Nagydíj egy, a Spanyol Nagydíj kettő, a Valenciai Nagydíj pedig három körrel lesz rövidebb az eddiginél 2018-tól kezdődően.
Emellett a Moto3-ban és a Moto2-ben is csökkentik a távot néhány helyszínen: a legkisebbeknél az austini, a jerezi, a barcelonai, a brnói, az aragóniai, a sepangi és a valenciai futam egy, a Le Mans-i pedig két körrel lesz rövidebb, míg a középső kategóriában az amerikai, a francia, a katalán, a német, a cseh, a misanói, a japán és a maláj viadal lesz egy, a jerezi és valenciai verseny pedig két körrel kurtább. 2019-ben aztán a két kisebb géposztályban még tovább rövidülnek a távok, a MotoGP-ben viszont már változatlanok maradnak a körszámok jövőre is.
Még egy fontos változtatást tett közzé ma a Dorna: a királykategóriában mostantól a 75%-át kell teljesíteni egy adott verseny távjának ahhoz, hogy egy esetleges piros zászlós megszakítás esetén eredményt hirdethessenek. Mindez a módosítás nem érinti a Moto2-t és a Moto3-at, ahol továbbra is az eredetileg kiírt körszám kétharmadát kell teljesítenie ehhez a mezőnynek.