Miután a kiálló aerodinamikai elemek használatát betiltották az idei szezonra a MotoGP-ben, a gyártók alternatív megoldásokkal igyekeztek visszanyerni az emiatt elveszített leszorítóerőt. A legtöbben már a teszteken előálltak a saját válaszukkal a szabályváltoztatással, ám élesben eddig csak a Suzuki, a Yamaha, az Aprilia és a maga verzióját később bemutató KTM vetette be a „szárnyas” burkolatot, a Honda és a Ducati még nem.
Pedig kétségkívül utóbbiaké volt a legextrémebb kialakítás, amely a szakíróktól a formája miatt a „pörölycápa” nevet kapta. Ezt csupán az utolsó téli teszten, Katarban láthattuk, majd a bolognaiak egy jerezi privát gyakorláson is kipróbálták, ám végül Andrea Dovizioso és Jorge Lorenzo visszajelzései után úgy határoztak, kukázzák az eleve nem is homologizáltatott újítást.
„Azt az idomot, amelyet a katari teszten láthattak az emberek, nem vetjük be versenyen” – jelentette ki még a Spanyol Nagydíj hétvégéjén a Ducati csapatának sportigazgatója, Paolo Ciabatti. „Olyan megoldást kerestük, amellyel ha nem is teljesen, de részben visszanyerjük a leszorítóerőt. De végül emiatt túl sokat veszítettünk végsebesség terén. Szóval most már máson dolgozunk. A versenyzők még nem próbáltak ki mást, csak az előzőt a katari kollektív és a jerezi privát teszten, a visszajelzéseik alapján azonban úgy éreztük, az a forma túl extrém. Sokkal több volt a negatívum, mint a pozitívum.”
A Ducatinál nemrég beismerték, hogy a vártnál is többet veszítettek a szárnyacskák betiltásával, amelynek fejlesztésében rendre élen jártak. Éppen ezért már teljesen új megoldáson dolgoznak, ám Ciabatti szerint azt is csak abban az esetben vetik be nagydíjhétvégén, ha kellőképpen letesztelték: mivel a KTM-et leszámítva a többi márkához hasonlóan nekik is csak egy évközi módosítást enged a szabályzat, alaposan át kell gondolniuk, milyen új kialakítást homologizáltatnak.