Jövőre újfent nyolc Ducati állhat rajthoz a királykategóriában, immár zsinórban a harmadik évben. A bolognaiak sportigazgatója, Paolo Ciabatti úgy nyilatkozott, hogy az asparosokkal sikerült megegyezniük a jerezi hétvégén, a Pramac csapattal pedig már csak a feltételeket kell megtárgyalniuk. Az Avintia még Austinban hosszabbított a Ducatival.
„Az Aspar csapat akkor teszi meg a hivatalos bejelentést, amikor akarja, ezen a hétvégén megállapodtunk” – mondta el Ciabatti a crash.net szakoldalnak. „A Pramac esetében csak az a kérdés, hogy mikor tudunk leülni és megvitatni a feltételeket. Már eddig is beszéltünk a jövő évi pilótákkal kapcsolatban.”
„Szóval úgy tűnik, hogy 2018-ban ismét három privát csapatunk lesz már csak azért is, mert alternatív lehetőség nem nagyon van. A Suzuki világosan kijelentette, hogy egyelőre nincsenek abban a helyzetben, hogy növeljék a motorok számát. Egy privát csapat felállítása sok szervezést kíván, nem kis kihívást jelent. Az Aprilia szándékait nem ismerem, de szerintem a jelenlegi csapataink elégedettek a szolgáltatásokkal, amiket a rendelkezésükre bocsátunk.”
Az Avintia jövőre két GP17-es gépet kap a Ducatitól, Ciabatti szerint hasonló opció elérhető lesz a többi együttes számára is. „Több lehetőség is fennáll a számukra, természetesen sok múlik azon is, hogy ki az adott versenyző. Akár a GP17-es modell is elérhető számukra, feltéve, ha olyan pilótát szerződtetnek, aki jól tudja használni. Nem akarok tiszteletlen lenni bizonyos versenyzőkkel szemben, de nem biztos, hogy például egy újoncnak az a legjobb motor. Néha a 15-ös gép is versenyképes.”
Ciabatti tudja, hogy a jelenlegi állapot, miszerint nyolc Ducati van a mezőnyben, nem fog örökké tartani. „Előbb vagy utóbb a Suzuki, a KTM és az Aprilia is képes lesz versenyképes csomaggal előrukkolni. Teljesen megértem a Dorna szándékát, hogy legyen minimum négy motorja minden egyes gyártónak. Hat márka négy-négy motorral, huszonnégyen a rajtrácson, ez lenne a tökéletes állapot.”