A Ducati tavaly egy radiálisan átalakított modellel, a Desmosedici GP15-tel igyekezett felzárkózni a MotoGP-t évek óta domináló Honda és Yamaha mellé, s részben az őket illető kedvezményeknek köszönhetően jobb eredményeket is tudtak szállítani, mint az elmúlt esztendők során. A katari nyitányon például csak hajszállal csúsztak le a győzelemről, amelyre azonban már 2010 óta várnak: akkor még a most tesztpilótaként visszatért Casey Stoner tudott diadalmaskodni a bolognai gyártó képviseletében. A szerdán bemutatott GP16-tól viszont azt várják, hogy újra célba vehessék a régi sikereket:
„A most már a hivatalos festésében leleplezett Desmosedici GP egy továbbfejlesztett változata a tavalyi év során használt motornak” – nyilatkozta Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse vezérigazgatója a tegnapi csapatbemutatón. A crash.net által idézett szakember szerint magán a motoron tehát nem változtattak sokat, ám így is alkalmazkodniuk kellett néhány újításhoz: „Az idei szezon előtt volt néhány lényeges szabálymódosítás, beleértve az egységes szoftvert és az új Michelin-gumikat, így a munka során leginkább arra koncentráltunk, hogy alkalmazkodjunk ezekhez a változásokhoz.”
„A célunk az idei évre, hogy folyamatosan az élmezőnnyel tudjunk maradni a bajnokság összes fordulóján” – folytatta Dall’Igna. „2015-ben nyolc dobogós helyezést szerzett a gyári csapatunk, ebből négyszer végeztünk a második helyen, ugyanakkor nem tudtunk végig kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani az egész idény során. Idén viszont az a cél, hogy végig a legjobb helyezésekért harcoljunk, és ismét futamokat nyerjünk. Tudjuk, hogy ez egy roppant nagyravágyó célkitűzés, de hozzá vagyunk már szokva a kemény kihívásokhoz” – zárta gondolatait a Ducati vezetője.