A negyedik szabadedzés után csupán 10 perccel vette kezdetét az időmérő edzés a királykategória számára. A már megszokott lebonyolítási rendnek megfelelően most is az első három szabadedzés legjobb tíz motorosa egyenes ágon a Q2-be jutott, a többieknek pedig a kvalifikáció első részében kellett küzdeniük a megmaradt két Q2-s helyért, hogy az első négy sor valamelyikébe kerülhessenek. A legnagyobb meglepetés Dani Pedrosa szereplése volt, hiszen a Repsol Honda motorosa kénytelen volt a Q1-ben elindulni. Tegnaphoz képest valamelyest változott az időjárás, a szikrázó napsütés helyett ma felhős volt az ég.
Q1
A Q1 résztvevői pihenhettek a legkevesebbet a negyedik szabadedzés után, nekik ugyanis csupán tíz percük volt, hogy felkészüljenek a hétvége legfontosabb tréningjére. Az itt induló versenyzők a következők voltak: Pedrosa, Redding, Hernandez, Bautista, Aoyama, de Angelis, Barbera, Abraham, Hayden, Petrucci, di Meglio, Laverty és Parkes. Öt perccel a kezdés után az Aspar Team örülhetett a legjobban, ugyanis Aoyama és Hayden álltak a két továbbjutó helyen. Kicsivel később Redding és Barbera is megelőzte az amerikait, Aoyamát viszont csak Pedrosa tudta letaszítani az élről a kerékcserék előtt, nem is akárhogyan, Dani a hétvége addigi legjobb idejét futotta, így ő csupán egy szett abroncsot használt el ebben a negyedórában. A többiek ahogy elindultak, kifelé a bokszból, előkerült az esőt jelző zászló, ezzel gyakorlatilag véget is ért a Q1. Pedrosa és Aoyama jutottak tovább a Q2-be.
|
Név |
Csapat |
Motor |
Idő |
Különbség |
1 |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'29.097 |
|
2 |
Hiroshi AOYAMA |
Drive M7 Aspar |
Honda |
1'30.166 |
1.069 / 1.069 |
3 |
Scott REDDING |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
1'30.280 |
1.183 / 0.114 |
4 |
Hector BARBERA |
Avintia Racing |
Ducati |
1'30.348 |
1.251 / 0.068 |
5 |
Nicky HAYDEN |
Drive M7 Aspar |
Honda |
1'30.542 |
1.445 / 0.194 |
6 |
Karel ABRAHAM |
Cardion AB Motoracing |
Honda |
1'30.569 |
1.472 / 0.027 |
7 |
Alvaro BAUTISTA |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
1'30.635 |
1.538 / 0.066 |
8 |
Yonny HERNANDEZ |
Energy T.I. Pramac Racing |
Ducati |
1'30.729 |
1.632 / 0.094 |
9 |
Danilo PETRUCCI |
Octo IodaRacing Team |
ART |
1'30.812 |
1.715 / 0.083 |
10 |
Mike DI MEGLIO |
Avintia Racing |
Avintia |
1'31.431 |
2.334 / 0.619 |
11 |
Michael LAVERTY |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
1'31.492 |
2.395 / 0.061 |
12 |
Broc PARKES |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
1'31.730 |
2.633 / 0.238 |
13 |
Alex DE ANGELIS |
NGM Forward Racing |
Forward Yamaha |
1'32.595 |
3.498 / 0.865 |
Q2
Érdekes szituáció alakult ki az időmérő második részére. Az eső ugyanis elkezdett cseperegni, de ahhoz nem volt elegendő, hogy az esőgumik is előkerüljenek. Tegnap viszont rengeteg volt a hiba szárazon is, így nem meglepő, hogy senki sem volt teljesen nyugodt, aki érintett volt ebben a negyedórában. Az első három szabadedzés alapján Lorenzo, Marquez, Iannone, Rossi, P. Espargaro, Smith, A. Espargaro, Crutchlow, Bradl és Dovi egyenesen jutottak a Q2-be, Pedrosa és Aoyama a Q1-ben futott idejüknek köszönhetően indulhattak el itt is. A trükkös körülmények ellenére Iannone 1’29 alatti körrel nyitott, de Marquez tőle is jobbat tudott menni. Kicsivel később Lorenzo is beférkőzött Crazy Joe elé, de Marquezt csak Pedrosa tudta megelőzni. Dani óriásit javult a kvalifikáción. Nyolc perccel a vége előtt Pedrosa, Marquez, Lorenzo, Iannone és Rossi voltak a legjobb ötben. A kerékcseréket követően A. Espargaro feljött a harmadik helyre. Aztán néhány pillanatig Crutchlow vette át a vezetést, de Marquez hamar letaszította onnan. Az utolsó percekben folyamatosan változott a sorrend. Végül Marquezé lett a pole, Crutchlow és Lorenzo indulhatnak majd az első sorból. A második sort Smith, Pedrosa és A. Espargaro alkotják majd.
A Q2 végeredménye:
|
Név |
Csapat |
Motor |
Idő |
Különbség |
1 |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'28.408 |
|
2 |
Cal CRUTCHLOW |
Ducati Team |
Ducati |
1'28.642 |
0.234 / 0.234 |
3 |
Jorge LORENZO |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'28.650 |
0.242 / 0.008 |
4 |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'28.656 |
0.248 / 0.006 |
5 |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'28.675 |
0.267 / 0.019 |
6 |
Aleix ESPARGARO |
NGM Forward Racing |
Forward Yamaha |
1'28.866 |
0.458 / 0.191 |
7 |
Andrea IANNONE |
Pramac Racing |
Ducati |
1'28.887 |
0.479 / 0.021 |
8 |
Valentino ROSSI |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'28.956 |
0.548 / 0.069 |
9 |
Pol ESPARGARO |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'28.968 |
0.560 / 0.012 |
10 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
Ducati |
1'29.088 |
0.680 / 0.120 |
11 |
Stefan BRADL |
LCR Honda MotoGP |
Honda |
1'29.155 |
0.747 / 0.067 |
12 |
Hiroshi AOYAMA |
Drive M7 Aspar |
Honda |
1'29.955 |
1.547 / 0.800 |
Az összesített rajtlista:
|
Név |
Csapat |
Motor |
Idő |
1 |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'28.408 |
2 |
Cal CRUTCHLOW |
Ducati Team |
Ducati |
1'28.642 |
3 |
Jorge LORENZO |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'28.650 |
4 |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'28.656 |
5 |
Dani PEDROSA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'28.675 |
6 |
Aleix ESPARGARO |
NGM Forward Racing |
Forward Yamaha |
1'28.866 |
7 |
Andrea IANNONE |
Pramac Racing |
Ducati |
1'28.887 |
8 |
Valentino ROSSI |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'28.956 |
9 |
Pol ESPARGARO |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'28.968 |
10 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
Ducati |
1'29.088 |
11 |
Stefan BRADL |
LCR Honda MotoGP |
Honda |
1'29.155 |
12 |
Hiroshi AOYAMA |
Drive M7 Aspar |
Honda |
1'29.955 |
13 |
Scott REDDING |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
1'30.280 |
14 |
Hector BARBERA |
Avintia Racing |
Ducati |
1'30.348 |
15 |
Nicky HAYDEN |
Drive M7 Aspar |
Honda |
1'30.542 |
16 |
Karel ABRAHAM |
Cardion AB Motoracing |
Honda |
1'30.569 |
17 |
Alvaro BAUTISTA |
GO&FUN Honda Gresini |
Honda |
1'30.635 |
18 |
Yonny HERNANDEZ |
Energy T.I. Pramac Racing |
Ducati |
1'30.729 |
19 |
Danilo PETRUCCI |
Octo IodaRacing Team |
ART |
1'30.812 |
20 |
Mike DI MEGLIO |
Avintia Racing |
Avintia |
1'31.431 |
21 |
Michael LAVERTY |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
1'31.492 |
22 |
Broc PARKES |
Paul Bird Motorsport |
PBM |
1'31.730 |
23 |
Alex DE ANGELIS |
NGM Forward Racing |
Forward Yamaha |
1'32.595 |