DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

Phillip Island: Marquezé a pole, Crutchlow és Lorenzo az első sorban

Marc Marquez szerezte meg a pole pozíciót Phillip Islanden, egy igen érdekes időmérőn. A Q1 végén az eső is ráijesztett a mezőnyre, a komoly zuhé viszont elmaradt, az izgalmak viszont nem. Az első sorban ismét ott lesz egy Ducati, ezúttal Cal Crutchlow. A szabadedzések legjobbja, Jorge Lorenzo szerezte meg a harmadik rajtkockát.

20154_w666px_c7155fb796804376aee70e67e3a2f1c7



A negyedik szabadedzés után csupán 10 perccel vette kezdetét az időmérő edzés a királykategória számára. A már megszokott lebonyolítási rendnek megfelelően most is az első három szabadedzés legjobb tíz motorosa egyenes ágon a Q2-be jutott, a többieknek pedig a kvalifikáció első részében kellett küzdeniük a megmaradt két Q2-s helyért, hogy az első négy sor valamelyikébe kerülhessenek. A legnagyobb meglepetés Dani Pedrosa szereplése volt, hiszen a Repsol Honda motorosa kénytelen volt a Q1-ben elindulni. Tegnaphoz képest valamelyest változott az időjárás, a szikrázó napsütés helyett ma felhős volt az ég.

Q1

A Q1 résztvevői pihenhettek a legkevesebbet a negyedik szabadedzés után, nekik ugyanis csupán tíz percük volt, hogy felkészüljenek a hétvége legfontosabb tréningjére. Az itt induló versenyzők a következők voltak: Pedrosa, Redding, Hernandez, Bautista, Aoyama, de Angelis, Barbera, Abraham, Hayden, Petrucci, di Meglio, Laverty és Parkes. Öt perccel a kezdés után az Aspar Team örülhetett a legjobban, ugyanis Aoyama és Hayden álltak a két továbbjutó helyen. Kicsivel később Redding és Barbera is megelőzte az amerikait, Aoyamát viszont csak Pedrosa tudta letaszítani az élről a kerékcserék előtt, nem is akárhogyan, Dani a hétvége addigi legjobb idejét futotta, így ő csupán egy szett abroncsot használt el ebben a negyedórában. A többiek ahogy elindultak, kifelé a bokszból, előkerült az esőt jelző zászló, ezzel gyakorlatilag véget is ért a Q1. Pedrosa és Aoyama jutottak tovább a Q2-be.

orig_7b9cdbfcd1ac363b63d96d42ac5dc555

Pedrosa a hétvége addigi legjobb körével jutott tovább
 A Q1 végeredménye:

 

Név

Csapat

Motor

Idő

Különbség

1

Dani PEDROSA

Repsol Honda Team

Honda

1'29.097

 

2

Hiroshi AOYAMA

Drive M7 Aspar

Honda

1'30.166

1.069 / 1.069

3

Scott REDDING

GO&FUN Honda Gresini

Honda

1'30.280

1.183 / 0.114

4

Hector BARBERA

Avintia Racing

Ducati

1'30.348

1.251 / 0.068

5

Nicky HAYDEN

Drive M7 Aspar

Honda

1'30.542

1.445 / 0.194

6

Karel ABRAHAM

Cardion AB Motoracing

Honda

1'30.569

1.472 / 0.027

7

Alvaro BAUTISTA

GO&FUN Honda Gresini

Honda

1'30.635

1.538 / 0.066

8

Yonny HERNANDEZ

Energy T.I. Pramac Racing

Ducati

1'30.729

1.632 / 0.094

9

Danilo PETRUCCI

Octo IodaRacing Team

ART

1'30.812

1.715 / 0.083

10

Mike DI MEGLIO

Avintia Racing

Avintia

1'31.431

2.334 / 0.619

11

Michael LAVERTY

Paul Bird Motorsport

PBM

1'31.492

2.395 / 0.061

12

Broc PARKES

Paul Bird Motorsport

PBM

1'31.730

2.633 / 0.238

13

Alex DE ANGELIS

NGM Forward Racing

Forward Yamaha

1'32.595

3.498 / 0.865

 

Q2 

Érdekes szituáció alakult ki az időmérő második részére. Az eső ugyanis elkezdett cseperegni, de ahhoz nem volt elegendő, hogy az esőgumik is előkerüljenek. Tegnap viszont rengeteg volt a hiba szárazon is, így nem meglepő, hogy senki sem volt teljesen nyugodt, aki érintett volt ebben a negyedórában.  Az első három szabadedzés alapján Lorenzo, Marquez, Iannone, Rossi, P. Espargaro, Smith, A. Espargaro, Crutchlow, Bradl és Dovi egyenesen jutottak a Q2-be, Pedrosa és Aoyama a Q1-ben futott idejüknek köszönhetően indulhattak el itt is. A trükkös körülmények ellenére Iannone 1’29 alatti körrel nyitott, de Marquez tőle is jobbat tudott menni. Kicsivel később Lorenzo is beférkőzött Crazy Joe elé, de Marquezt csak Pedrosa tudta megelőzni. Dani óriásit javult a kvalifikáción. Nyolc perccel a vége előtt Pedrosa, Marquez, Lorenzo, Iannone és Rossi voltak a legjobb ötben. A kerékcseréket követően A. Espargaro feljött a harmadik helyre. Aztán néhány pillanatig Crutchlow vette át a vezetést, de Marquez hamar letaszította onnan. Az utolsó percekben folyamatosan változott a sorrend. Végül Marquezé lett a pole, Crutchlow és Lorenzo indulhatnak majd az első sorból. A második sort Smith, Pedrosa és A. Espargaro alkotják majd.

A Q2 végeredménye:

 

Név

Csapat

Motor

Idő

Különbség

1

Marc MARQUEZ

Repsol Honda Team

Honda

1'28.408

 

2

Cal CRUTCHLOW

Ducati Team

Ducati

1'28.642

0.234 / 0.234

3

Jorge LORENZO

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

1'28.650

0.242 / 0.008

4

Bradley SMITH

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

1'28.656

0.248 / 0.006

5

Dani PEDROSA

Repsol Honda Team

Honda

1'28.675

0.267 / 0.019

6

Aleix ESPARGARO

NGM Forward Racing

Forward Yamaha

1'28.866

0.458 / 0.191

7

Andrea IANNONE

Pramac Racing

Ducati

1'28.887

0.479 / 0.021

8

Valentino ROSSI

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

1'28.956

0.548 / 0.069

9

Pol ESPARGARO

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

1'28.968

0.560 / 0.012

10

Andrea DOVIZIOSO

Ducati Team

Ducati

1'29.088

0.680 / 0.120

11

Stefan BRADL

LCR Honda MotoGP

Honda

1'29.155

0.747 / 0.067

12

Hiroshi AOYAMA

Drive M7 Aspar

Honda

1'29.955

1.547 / 0.800


Az összesített rajtlista:

 

Név

Csapat

Motor

Idő

1

Marc MARQUEZ

Repsol Honda Team

Honda

1'28.408

2

Cal CRUTCHLOW

Ducati Team

Ducati

1'28.642

3

Jorge LORENZO

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

1'28.650

4

Bradley SMITH

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

1'28.656

5

Dani PEDROSA

Repsol Honda Team

Honda

1'28.675

6

Aleix ESPARGARO

NGM Forward Racing

Forward Yamaha

1'28.866

7

Andrea IANNONE

Pramac Racing

Ducati

1'28.887

8

Valentino ROSSI

Movistar Yamaha MotoGP

Yamaha

1'28.956

9

Pol ESPARGARO

Monster Yamaha Tech 3

Yamaha

1'28.968

10

Andrea DOVIZIOSO

Ducati Team

Ducati

1'29.088

11

Stefan BRADL

LCR Honda MotoGP

Honda

1'29.155

12

Hiroshi AOYAMA

Drive M7 Aspar

Honda

1'29.955

13

Scott REDDING

GO&FUN Honda Gresini

Honda

1'30.280

14

Hector BARBERA

Avintia Racing

Ducati

1'30.348

15

Nicky HAYDEN

Drive M7 Aspar

Honda

1'30.542

16

Karel ABRAHAM

Cardion AB Motoracing

Honda

1'30.569

17

Alvaro BAUTISTA

GO&FUN Honda Gresini

Honda

1'30.635

18

Yonny HERNANDEZ

Energy T.I. Pramac Racing

Ducati

1'30.729

19

Danilo PETRUCCI

Octo IodaRacing Team

ART

1'30.812

20

Mike DI MEGLIO

Avintia Racing

Avintia

1'31.431

21

Michael LAVERTY

Paul Bird Motorsport

PBM

1'31.492

22

Broc PARKES

Paul Bird Motorsport

PBM

1'31.730

23

Alex DE ANGELIS

NGM Forward Racing

Forward Yamaha

1'32.595

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: