DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
Élő cikkek

Ez volt az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj egyetlen szabadedzése

Interlagosba érkezett a száguldó cirkusz, ahol a sprintformátum miatt egyetlen óra áll a csapatok rendelkezésére a felkészüléshez: kövessétek velünk!

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, kevesebb mint negyed óra múlva startol az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj egyetlen szabadedzése - tartsatok velünk a következő bő egy órában!

Kezdjük rögtön azzal, hogy nem elírás volt az egyetlen szabadedzés, hiszen sprinthétvégéről van szó, itthoni idő szerint kora este már a sprintidőmérőt fogja teljesíteni a mezőny. Ez azt is jelenti, hogy a mezőnynek egyetlen óra áll a rendelkezésére, hogy megtalálják a megfelelő beállításokat és kipróbálják a fejlesztéseiket. Amelyekből amúgy nem sokan hoztak bármit is: mindössze a McLaren és a Sauber rukkolt elő bármiféle újítással - erről itt írtunk.

Lesz ma egy fontos változás a mezőnyben, Kevin Magnussen ugyanis nem érzi jól magát, így a jövőre is a dán helyét elfoglaló Oliver Bearman fog vezetni a mostani edzésen, a sprintidőmérőn és értelemszerűen ebből adódóan a szombati sprintfutamon is. Aztán az majd kiderül később, hogy Magnussen tudja-e már teljesíteni a rendes kvalifikációt és a futamot.

Ami még szintén fontos, hogy a médianapot ismét kihagyó Fernando Alonso viszont jól van, ő ott lesz a pályán a rövidesen kezdődő szabadedzésen.

Fontos információ érkezett még Sergio Perez kapcsán is a szabadedzés kezdete előtt. Nem, nem a kirúgásáról van szó, csupán arról, hogy karosszériát cseréltek a mexikói Red Bullján az utóbbi futamok szenvedése után.

Maga az interlagosi pálya is megújult az idei versenyre: a teljes nyomvonalat újraaszfaltozták, ami új kihívást jelenthet a mezőnynek. Ráadásul a Pirelli a tavalyihoz képest eggyel puhább kínálattal készült: a C3-C4-C5 leglágyabb triót használhatják a pilóták.

Az időjárás amúgy kifejezetten kellemes ma Brazíliában, 26 fok van - viszont az előrejelzések szerint szombat-vasárnapon van esély (folyamatosan egyre nagyobb) az esőre.

Elindult közben a szabadedzés, a két Stake és az egyik Alpine máris a pályán. Sűrűbb lesz várhatóan a szokásosnál a szabadedzés, hiszen nincs több lehetőség a beállítások finomítására.

Rövid pályáról van szó, így már érkeznek is az első mért idők, például a Magnussent helyettesítő Bearmantől. Az élen Piastri, Perez és Hamilton.

A két Visa RB-t leszámítva amúgy a teljes mezőny a közepes keverékű gumikat nyüstöli, Lawsonék a lágyat.

Norris bemegy az 1:12-es tartományba, ezzel most McLaren 1-2 van - de még csak nyolc perc telt el, nagyon az elején járunk.

Russell vezetett egy rövid időre a Mercedesszel, de már Perez az élen a Red Bull-lal.

Perez, Russell, Alonso, Norris, Hamilton, Leclerc, Verstappen, Sainz, Albon, Ocon a top 10 tizenkét perc elteltével.

Russell visszaveszi a vezetést, megvan az első 1:11-es kör is. Verstappennek pedig az imént volt egy elfékezése az 1-es kanyarban - és ne feledjük, hogy szinte biztosan lesz majd egy öthelyes rajtbüntetése a futamra a motorcsere miatt.

Verstappen viszont azzal a lendülettel az élre is áll: 1:11,712 a vezető idő. Hamilton pedig közben kis híján nekiment hátulról az egyik Ferrarinak a célgörbére ráfordító kanyarban.

Amúgy csak viszonyításképp: tavaly a sima időmérőn 1:10,6-os, a sprintkvalin 1:10,7-es volt a legjobb idő. Az alapján, hogy ettől már most csak egy másodpercre vannak a közepes keveréken, eléggé az látszik, hogy gyorsult a pálya az új aszfalttal, ami persze nem túl meglepő.

Lawson a legjobb a lágy gumis versenyzők közül az ötödik helyen, miközben csapattársa, Tsunoda alatt a kanyargós szekcióban úszott el kissé az autó.

Közben az FIA hivatalosan is megerősítette, hogy a Red Bull beszerelte az idei hatodik belsőégésű motort Verstappen autójába - ami a szabályok értelmében öthelyes rajtbüntetést jelent a vasárnapi nagydíjra.

Hamilton 42 ezredre megközelíti Verstappent. Red Bull-Mercedes-Mercedes-Red Bull az első négy helyen, a Ferrarik az 5. és 7. pozícióban, a McLarenek egyelőre csak a 10. és 13. helyeken.

Így állunk a szabadedzés felénél:

Nagyon a közepes gumi dominál egyelőre: a lágyakat továbbra is csak a Visa RB-k használták, míg a kemények most kerültek fel az Astonokra.

Most amúgy kifejezetten a hosszabb etapokat nyúzzák a csapatok - remélhetőleg majd az utolsó 10-15 percben láthatunk néhány lágy gumis időmérős próbát is.

Na, csak kérnünk kellett: Russell felpattintotta a lágyat, és annak megfelelően 1:10,791-re javít, bő kilenc tizedet adva Verstappennek.

Az F1-es közvetítésben kirakott közepes gumis átlagtempók alapján a Ferrari a legerősebb: 1:13,5-ös átlagot produkál, míg Verstappen 1:14,4-est, Norris pedig 1:14,7-est. Persze ezeket mindig érdemes egy csipet sóval kezelni.

Érdekes jelenet a bokszbejáratnál: Perez tartotta fel kicsit Norrist, aki majdnem bement a Red Bull mellé.

Na jön azért egy-két lágy gumis próbálkozás: Colapinto hozza be nyolctizedes hátránnyal a Williamst a második helyre.

Bearman 14 ezredre megközelíti Russellt az élen a Haasszal! Albon a harmadik, szintén csak másfél tizedes hátránnyal, míg Sainz a negyedik a Ferrarival.

Norris harmadiknak jön be a McLarennel a lágy gumikon, de csak négy századra Russelltől.

Perez nem javít a lágy gumikon, marad a 16. helyen a mexikói.

Verstappen két egyéni legjobb szektor után elvette a gázt, így nem tudjuk meg, pontosan mire lett volna elegendő a Red Bull-os köre. Russell, Bearman, Norris, Piastri, Albon az első öt egy perccel a vége előtt.

Hamilton közben azt jelezte a rádión, hogy fájdalmai vannak.

És itt a slusszpoén a végére: már leintették a szabadedzést, de Norris még gyorsult, 1:11,610-es idővel ő húzza be az elsőséget!

Norris, Russell, Beraman, Piastri, Albon, Leclerc, Sainz, Hülkenberg, Alonso és Gasly a top 10, Verstappen és Perez csak a 15. és 19. helyeken.

Mutatjuk a teljes sorrendet - ezzel pedig itt köszönjük is a figyelmet, itthoni idő szerint 19:30-tól jön a folytatás a sprintidőmérővel!