DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Élő cikkek

Így zajlott az F1-es Spanyol Nagydíj időmérője

Vége a tét nélküli edzéseknek, jön a 2024-es szezon tizedik, szorosnak ígérkező kvalifikációja Barcelonában: kövessétek velünk az eseményeket!

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, negyed óra múlva startol a Formula-1-es Spanyol Nagydíj időmérő edzése - tartsatok velünk, izgalmasnak ígérkezik!

Méghozzá azért ígérkezik izgalmasnak, mert a négy élcsapat nagyon szoros csatát vívott eddig egymással a szabadedzéseken: a néhány órával ezelőtti FP3-on konkrétan másfél tizedmásodpercen belül volt a négy istálló öt versenyzője! A harmadik edzés összefoglalóját itt olvashatjátok.

Közben megvan az első ítélet a harmadik edzés utáni két vizsgálat közül: Lance Stroll egy megrovással megúszta a Lewis Hamiltonnal történt koccanást.

És ugyancsak megrovást kap Charles Leclerc is a Lando Norrisszal történt incidensért: a magyarázat mindkét esetben az, hogy a felügyelők szerint veszélyes ugyan nem volt a manőver, de kiszámíthatatlan.

Indul közben a Q1, szokás szerint 18 percig tart az első etap, az öt leglassabb fog kiesni a végén.

Nem kapkodják el a versenyzők, egyelőre csak páran hajtottak ki a garázsból, élülön Zhouval.

A két Visa RB, valamint Stroll, Zhou és Sargeant futott eddig mért kört, közülük Ricciardo a leggyorsabb, de még csak 1:13,771-nél jár az ausztrál.

Most már azért lassan szállingóznak a nagyok is a pályára, rövidesen jönnek az első igazán mérvadó körök.

Perez 1:13,0-val veszi át a vezetést, de mire ezt leírnánk, Verstappen majdnem nyolc tizedet kioszt a csapattársának.

Nem sokáig vezetett Verstappen sem: Leclerc 1:12,257-es körrel fél tizedet ad a világbajnoknak. Norris a harmadik, Sainz a negyedik.

Russell bejön ötödiknek a Mercedesszel, két tizedmásodperc a lemaradása - még mindig nagyon szoros tehát a négy élcsapat csatája!

Az első ötös mögött nagy, fél másodperces a szakadék Gaslyig, akit szorosan követ Hülkenberg, Hamilton, Piastri és Perez. Hét perccel a vége előtt Albon, Tsunoda, Zhou, Magnussen, Sargeant a kieső helyeken.

Öt perccel a Q1 vége előtt egyedül Albon a pályán. Vihar előtti csend...

Albon javít, feljön a 12. helyre, de ez nem tűnik még életbiztosításnak. Ricciardót szorítja ki amúgy a tizenötből ezzel a williamses.

Jön az utolsó két perc, az első ötösön kívül most már mindenki a pályán - jön a tűzijáték!

Perez ugrik fel a hatodik pozícióba, ezzel a bő kéttizedes hátránnyal már aligha esik ki, ami kell is a mexikóinak a zsinórban két Q1-es búcsú után.

Látványosan gyorsul a pálya, egyre többen futnak 1:12-es időket, már mindkét Sauber és Magnussen is 1:13 alatt.

Hamilton közben az élre 1:12,143-as idővel! Kieső helyen Alonso, necces pozícióban Ricciardo. Lejárt az idő, az utolsó körök jönnek!

Alonso megússza, és éppen csak, de Stroll is! Kiesik viszont Magnussen, valamint a két Visa RB és a két Williams.

Itt a Q1 teljes végeredménye:

A legfőbb csalódás egyértelműen Tsunoda és Ricciardo páros búcsúja, hiszen a Visa RB hozta az egyik legnagyobb fejlesztési csomagot a hétvégére - egyelőre nem úgy fest, hogy működnének az újítások...

A pozitív oldalról nézve viszont említsük meg, hogy ott van a már el is kezdődött Q2-ben mindkét Sauber és Alpine is.

Amíg csend van a pályán, egy kis emlékeztető arról, hogy Pereznek ugyebár lesz majd egy három rajthelyes büntetése is, amelyet még Kanadából hozott magával.

Strollé az első mért kör a Q2-ben, de az 1:13-as idő még semmit sem jelent. A többiek még csak most sorakoznak a bokszkijáratnál.

Ocon 1:12,3-as idővel vezet, de csak egy pillanatra, Perez egy tizeddel megelőzi az Alpine-t.

Gasly pedig Pereznél fut majdnem egy tizeddel jobbat - eddig meglepően jó az Alpine!

Leclerc 1:12,0-s kört fut, Piastri is, de 27 ezreddel gyorsabbat, mint a monacói. Sainz pedig már 1:11,874-gyel vezet!

Norris két ezreddel előzi Sainzt, Verstappen bő két tizedmásodperccel előzi Norrist, így most a címvédő vezet: 1:11,653! A Mercedesek viszont haloványabban kezdenek, Russel a 6., Hamilton a 13. helyen.

"Ez a gumi rossz volt" - jelezte rádión Hamilton. A felirat tanúsága szerint ötkörös abroncsot raktak fel a hétszeres világbajnoknak.

Öt perccel a vége előtt Verstappen vezet tehát, mögötte Norris-Sainz-Piastri-Leclerc sorrendben a McLarenek és a Ferrarik. Kieső helyeken a két Sauber, a két Aston és Hamilton.

Stroll javít, de csak négy ezredmásodperccel furakodik be a top 10-be, Ocont szorítva ki onnan. Szűk három perc még a Q2-ből.

Hamilton zöld első szektorral nyit. Javulnia kell, hiszen csak a 14. helyen áll.

Hamilton egészen a második helyig ugrik előre, 139 ezreddel Verstappen mögé. Így most Perez a 10. helyen!

Ocon pedig ki is üti, legalábbis ideiglenesen, hiszen feljön hetediknek. Utolsó körein mindenki!

Perez megússza, visszaelőzi a két Alpine-t. Veszélyben Russell - de ő bejön harmadiknak Hamilton mögé!

Kiesett tehát: Alonso, Bottas, Hülkenberg, Stroll és Zhou - azaz a két Aston, a két Sauber és Hülkenberg. Viszont Q3-ban a négy nagycsapat versenyzői mellett a két Alpine!

A Q2 végeredménye:

A Q3-ban tehát a Red Bullok, a Mercedesek, a McLarenek, a Ferrarik és az Alpine-ok. A pole-csatából határozottan talán csak utóbbiakat lehet kizárni, de a Q2 alapján azért Verstappen lehet minimális előnyben. De majd meglátjuk!

Elindult a Q3. 12 perc múlva megtudjuk remélhetőleg, kié lesz a Spanyol Nagydíj pole-ja

Jönnek ki egyesével a versenyzők a bokszból - na lássuk, kinek hogyan sikerül az első lövése! Perez lesz majd az első a pályán.

Perez 1:13,0-t fut, de ez nagyon bemelegítős kör még, hiszen már 1:11-ben is jártak az előző etapban.

Az első szektorban Sainz lilul, a másodikban Verstappen.

Verstappen 1:11,6-ot fut ismét, akárcsak a Q2-ben. Sainz két és fél tizeddel elmarad tőle, Piastri majdnem kilenc tizeddel.

Norris bejön másodiknak, bő egy tizeddel kap ki Verstappentől. Leclerc a negyedik, épp csak elmaradva Sainztól.

Hamilton és Russell a harmadik és negyedik helyen, bejönnek a Ferrarik elé, hátrányuk nagyjából másfél tizedmásodperc. Piastrinak pedig közben elvették a körét.

Az első próbálkozások után tehát: Verstappen, Norris, Hamilton, Russell, Sainz, Leclerc az első hat, ők mind szűk három tizeden belül. Gasly és Ocon a 7-8. helyen, Perez egy gyenge körrel a 9., Piastri elvett körrel a 10. helyen.

Négy és fél perc még hátra.

Érkeznek ki a garázsból az utolsó körökre a pilóták. Van-e bárkinek válasza Verstappen 1:11,673-as idejére?

Russell mérgelődött egy sort Hamiltonra, valami nem tetszett a britnek, amit a honfitárs a gumimelegítő körén múvelt.

De nem is ez most a lényeg, hiszen jönnek az utolsó körök!

Piastri két szektor után bő egy tizedes hátrányban, aztán pedig ki is sodródik a kavicságyba!

Sainz és Leclerc viszont gyorsul az első két szektorban, de Verstappen még jobban a pálya elején!

Sainz bejön másodiknak, de csak pillanatokig, mert Leclerc megelőzi! Verstappen lila második szektor!

Verstappen 1:11,403 - ez lesz a pole-idő? Nem biztos, mert Norris lilul a második szektorban!

És Norris két századdal meg is előzi Verstappent! A McLaren britje a pole-ban, karrierje során másodszor!

A Mercedesek a második, a Ferrarik a harmadik sorban - közöttük is ezredek döntöttek, elképesztő!

Itt a Q3 teljes végeredménye:

Mondtuk, hogy izgalmas és szoros lesz a kvalifikáció - és az is lett! Meglátjuk, hogy a vasárnapi futamra is igaz lesz-e ez: jövünk holnap 15 órakor a versennyel, tartsatok addig és akkor is velünk!