DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
Élő cikkek

Így alakult az F1-es Olasz Nagydíj második szabadedzése

Red Bull vs. Ferrari csatát hozott a nyitó tréning Monzában, de vajon mi lesz a sorrend péntek késő délután? Kövessétek velünk az eseményeket!

Köszöntünk ismét mindenkit, alig bő tíz perc múlva máris jön a Formula-1-es Olasz Nagydíj második szabadedzése Monzából - tartsatok velünk!

Értelemszerűen már túl van a mezőny egy gyakorláson: azon Max Verstappen volt a leggyorsabb, de közel volt a Red Bullhoz a Ferrari - itt olvasható el az összefoglaló és a végeredmény.

Fontos kiemelni: ezen a hétvégén ismét a kísérleti gumiszabály lesz érvényben az időmérőn, amit a Hungaroringen már láthattunk. Ennek értelemben a Q1-ben csak kemény, a Q2-ben csak közepes, a Q3-ban pedig csak lágy keverékű abroncsok lesznek használhatók. Ennek pedig azért van jelentősége már pénteken, mert emiatt a szokásos 13 helyett csupán 11 szett slick gumi áll a versenyzők rendelkezésére egész hétvégén.

A két szabadedzés között amúgy történt egy bajnokavatás is Monzában: a Formula-3 idei győztesévé koronázták Gabriel Bortoletót egy igencsak zaklatott és harmadszorra már véglegesen megszakított időmérő edzésen - részleteket itt olvashattok.

Ha esetleg valaki lemaradt volna: még ezen a hétvégén is Liam Lawson helyettesíti az AlphaTaurinál a Zandvoortban kéztörést szenvedő Daniel Ricciardót.

Elindult közben az FP2, újabb 60 perc áll a csapatok rendelkezésére, jönnek is ki többen egyből a pályára.

A többség a közepes, néhányan a kemény, Sargeant egyedül pedig lágy gumin hajtott pályára.

Rögtön a negyedik percben piros zászló: Stroll áll félre motorproblémával az Aston Martinnal!

Kellemetlen ez Strollnak most különösen, hiszen az első edzésen a tartalékversenyző Felipe Drugovich ült az autójában...

Megpróbálták még az Astonnál újraindítani a kanadai versenygépét, de néhány perc után ezt feladták, úgyhogy most már a sportbírók tolják el a pálya széléről az AMR23-ast.

Kitolták az egyik megnyitásnál Stroll autóját, már újra is indulhatott az edzés, maradt 50 perc.

Az Aston tájékoztatása szerint az üzemanyagrendszerrel volt gond Stroll autóján. Talán tényleg nem véletlen, hogy a minap Mike Krack csapatfőnök is többek között azzal védte pilótája eredményeit, hogy rendre az ő versenygépét éri utol a technika ördöge...

Érkeznek az első köridők: Verstappen az élen 1:22,259-es idővel a közepes gumin, mögötte Albon 59 ezredes távolságban a Williamsszel, de a lágyon.

Verstappen és Albon mögött Perez a harmadik helyen, még szintén tizeden belül, aztán jönnek a Ferrarik 3-4 tizedes lemaradással. Piastrinak pedig közben Hamilton okozott némi gondot.

Egyelőre csak Alonso és a két Williams rakta fel a lágy abroncsot, de a korábban említett speciális szabály miatt nem véletlen, hogy a többi keveréket is nyüstölik a versenyzők.

Élre ugranak a Ferrarik: 1:21,5-ös körrel vezet Sainz, mögötte szűk három tizeddel Leclerc, még mindig a közepes keveréken. Sokkal jobban mozog az alacsony leszorítóerős Monzában az SF-23-as, mint egy hete Zandvoortban.

Alonso jön be a Ferrarik mögé és a Red Bullok elé a harmadik helyre, de ő lágy gumikon köröz.

Mindössze négyen jelenleg a pályán - nem véletlenül mondták a Hungaroringen a pilóták, hogy ez a hátulütője a kísérleti szabálynak: kevesebb a gumi, kevesebb az akció pénteken.

Sőt, most már konkrétan csak ketten köröznek: az imént a rádión a hátrányára panaszkodó Hamilton, valamint Sargeant. Egy normál hétvégén amúgy pont ezekben a percekben szoktak zajlani az időmérős szimulációk az FP2-n.

No, megélénkül a pálya, jönnek a lágy gumik: felrakták a Ferrarik és Perez is többek között.

Perez az élre áll, de csak 25 ezreddel előzi Sainzt, aki erős első szektor után végül nem is javított, mivel elrontotta az egyik sikánt. Leclerc a harmadik, Albon a negyedik.

Verstappen is jött, a célegyenesben még némi szélárnyékot is kapott Pereztől - ezzel is csak a harmadik helyre jön be, mivel óriási forgalomba került a középső szektorban. De csupán 91 ezred a hátránya.

Közben az Aston megerősítette, hogy nem tudják megjavítani Stroll autóját az edzés ideje alatt.

Norris ugrik az élre: 1:21,374! Piastri pedig a harmadik a másik McLarennel. Sainz pedig most már befejezi a lágy gumis körét, 19 ezreddel át is veszi a vezetést Norristól.

Nagyon szoros az állás az első hatban:

Russell jött fel a kilencedik helyre. Villog a Ferrari és némi meglepetésre (főleg a spái teljesítményük fényében) a McLaren, a Mercedes azonban egyelőre haloványabb.

Megint kissé elcsendesedett a pálya, úgyhogy soha jobb alkalmat nem találhatnánk arra, hogy mutassunk egy képet a speciális festésű Alfa Romeóról:

Újra közepes gumikon például a Red Bullok, jönnek a hosszabb etapok az utolsó negyed órára.

Ami biztos, hogy egy körön elég jónak tűnik a Ferrari és a McLaren, és nyilván a Red Bullt sem kell félteni. Fél szemmel azért a Williamst is érdemes figyelni, Albon közepes keveréken futott körrel a hetedik mögöttük. Az Aston és a Mercedes kissé szürkébb, az Alpine még inkább, az Alfa Romeo és az AlphaTauri pedig sehol. A Haas meg hiába szerepel a top 10 környékén, náluk tök mindegy, hogyan sikerül az időmérő, a botrányos gumikezelésük révén úgyis hátraesnek majd...

Hopp, Perez dobja el az utolsó kanyarban, és a sóderágyban is ragad a Red Bull! Piros zászló!

Az egykori Parabolicában volt sok a tempó, háttal a sóderágyon csúszva pedig a falat is minimálisan megkoccolta Perez.

Gyorsan elszállították Perez autóját, az utolsó négy percre még újra kinyitott a bokszutca.

Persze változás és gyorskörös próbálkozás már aligha lesz, de amúgy mind a 18 versenyző a pályán a fináléra.

Le is pörögnek a másodpercek, vége a második szabadedzésnek.

Itt a teljes végeredmény, Sainz tehát behúzta az FP2-t Norris előtt:

Ezzel mostanra meg is köszönjük a figyelmet, az F1-es program szombaton 12:30-kor folytatódik a harmadik szabadedzéssel - tartsatok akkor és addig is velünk!