Ez történt a fordulatos Magyar Nagydíjon
15 órakor rajtol a Magyar Nagydíj vasárnapi futama. A fő kérdés az, hogy esni fog-e a versenyen. Egyelőre a szélerősség jelentős, néha pár csepp eső esik. Az előrejelzés szerint a következő két órában 60-70% a valószínűsége, hogy legalább egy kis csapadék lehull.
Az első rajtkockában pályafutása során először George Russell, mögötte a két Ferrari, Max Verstappen csak a 10. helyen. A teljes rajtrács itt érhető el.
Egy jól elkapott pillanat a futamot megelőző készülődésből.
A szombati időmérős eredmény egy ponton változik a rajtsorrendben: Pierre Gasly a 19. rajtkocka helyett a bokszutcából indul motorcsere miatt. Friss erőforrást kapott a két Red Bull is, de esetükben nincs büntetés.
A Mercedes Russellnek üzeni: éppen a rajt előtt vagy után pár perccel érkezhet meg az eső.
Egyelőre száraz pályás gumik az autókon, teljesen változatos sorrendben: lágy gumin Russell, Norris a Red Bullok, közepesen a Ferrarik és az első nyolc többi tagja.
A felvezető kör végén Russell már fel is állt az első rajtkockába. Láthattuk a hivatalos nézőszámot: 290 000 ember a teljes hétvégét tekintve.
A rajt után Sainz Russell mellé került, de a brit megőrizte az első helyet. Norris benézett Leclerc mellé, de köztük sem változott a sorrend, Hamilton átugrotta a két Alpine-t, majd Norrisszal viaskodva a bukótérben tett látogatást.
Az első kör végén Verstappen már a 8. pozícióban, Alonso mögött. Virtuális biztonsági autót rendeltek el.
A VSC pillanatában Russell jelentős, 3 másodperces előnyben állt már.
A virtuális biztonsági autó oka törmelék a 2-es kanyarban, Albon első szárnya sérült Vettellel ütközve, ez lehetett a magyarázat.
Közben újraindult a futam és a DRS is használható. Ez nem érinti a 2,6 másodperccel vezető Russellt, de Sainz mögött Leclerc, Norris mögött Hamilton nyitási távolságban van.
Alonso hibázott a 3-as kanyarból kigyorsítva, így Verstappen az egyenes szakaszon könnyedén kielőzte. Három helyet javítva már a hetedik.
Az imént említett Vettel-Albon incidenst nem vizsgálják. A thaiföldi szárnycserére kényszerült az ütközés miatt.
Magnussennek is muszáj lesz lecserélnie saját sérült szárnyát: fekete-narancssárga zászlót kapott, ami javításra szoruló autóra utal.
A rajt környékére ígért eső nem érkezett meg, a Mercedes szerint a következő 30 perc tiszta lesz. Igaz, éppen ők ígérték a szóban forgó esőt is…
A Red Bullok Alpine-okat előznek: Verstappen Ocontól vette át a hatodik, Perez Alonsótól a nyolcadik helyet.
A negyedik helyen vonat alakult ki: Norrist továbbra is Hamilton előzi, a remek tempót diktáló Verstappen pedig utolérte a párost.
A 12. kör elején előzések az első két kanyarban: ezt Norris bánja, aki két pozíciót is elveszített.
Egy körön belül három helyet veszített el Norris, a kör végére Perez is megelőzte. A McLaren lágy abroncsai hamar vesztettek a teljesítményből.
A visszaesés közben Norris ki is állt, ezzel a 16. helyre esett vissza – ő az ötödik, aki kereket cserélt. Előrébb Verstappen elkezdte utolérni Hamiltont.
A 17. körben Russell és Verstappen kiállt a bokszba, közepes keveréket kaptak a lágy helyére. A Mercedest a Ferrari ugraszthatta be, hiszen Sainz kapott egy üzenetet arról, hogy álljon ki.
Egy körrel később Sainz kiáll, de lassú a kiállás, három másodperccel Russell mögé került vissza. Az élen kiállás nélkül Leclerc, Hamilton és Perez, mögöttük Russell a negyedik.
Kiállt Perez is, utolsó lágyon startoló versenyzőként, a 20. körben pedig jött Hamilton. A brit messze Verstappen mögött tért vissza, így a holland újabb pozíciót veszített, virtuálisan a negyedik.
Leclerc 18 másodperc előnnyel vezet, továbbra is első szett abroncsán, mögötte Russell fél másodpercet dolgoz le minden körben.
A monacói a 21. kör elején állt ki, ezzel a második helyre, Sainz elé tért vissza. A hármas mögött Verstappen, aki nincs messze, csupán 3 másodpercre Sainztól.
Ocon kiállása után letisztult az élmezőny: Russell, Leclerc, Sainz, Verstappen, Hamilton, Perez és Norris a sorrend az első hét helyen, mind voltak már kint. Bottas és Zhou a rajt óta a pályán, mögöttük Ricciardo, aki a két Alpine párharcából hasznot húzva került Ocon és Alonso elé.
Az első komoly próbálkozás Russell ellen a 28. körben: Leclerc a 2-es kanyar külső ívén került a Mercedes mellé.
Körökön át tartó csata után Leclerc a 31. körben viszi dűlőre a dolgot: a Ferrari a DRS-sel közel került, majd egy tökéletesen kivitelezett mély fékezéssel a Mercedes elé került. Már Leclerc vezeti a Magyar Nagydíjat!
Négy körön belül Leclerc 3,4 másodperces előnyt épített ki, Russell üldözője pedig Sainz lett, aki már DRS-távolságon belül van.
Egy kisebb baleset a pályán, kivezető körén hideg gumikon Tsunoda forgott meg.
A 38. kör végén Verstappen elévágással próbálkozik, a második kiállás során közepesre közepest rak. Reagálnak rá az előtte levő versenyzők is, Leclerc (közepesre kemény) és Russell (közepesre közepes). Az elévágás működik, Russell csak a holland mögé ér vissza.
A bemelegedett közepeseken Verstappené a futam leggyorsabb köre, az 1-es kanyarba menet Leclerc-t is megelőzi, virtuálisan vezeti a futamot!
Mi minden történik itt a pályán másodpercek alatt? Verstappen megforgott az utolsó előtti kanyarban, Leclerc így visszaelőzte, Russell és Perez pedig a nyakában.
A sorrend tehát Sainz, Hamilton (ők még nem álltak ki), Leclerc, Verstappen és Russell.
Verstappen a 45. körben újra utolérte, újra megelőzte Leclerc-t, az 1-es kanyarban helyezkedett jobban a monacóinál.
Sainz kiáll az élről, a kerékcsere újra lassú, 4,6 másodpercig tart. A spanyol csak Russell mögé, az ötödik helyre jött vissza.
Közben hátrébb egy ütközés, a bokszból visszatérő Ricciardo megforgatta a szintén friss gumin haladó Strollt. A pördület után a kanadai utolérte és megelőzte az ausztrált – a 11. helyért zajlott a csata.
Miután Hamilton kiállt az élről, a sorrend az első ötben Verstappen, Leclerc, Russell, Sainz és Hamilton. A holland előnye már 7 másodperc, Leclerc viszont nem csupán róla szakad le rohamosan a kemény abroncson, de Russellt is megkapta maga mögé.
Az utolsó kanyarban Leclerc megcsúszott, így a célegyenes végén Russell meg tudta előzni.
A kemény gumi katasztrofálisan működött, ezért Leclerc-t kihozták lágy keverékre az utolsó 15 körre. A monacói a hatodik helyre esett vissza, innen kellene felkapaszkodnia. Perez 7, Hamilton 15 másodperccel van előtte.
Verstappen előnye már 8,6 másodperc. A negyedik pozícióban Hamilton megfutotta a verseny leggyorsabb körét lágyon, körönként egy másodpercet dolgoz le a harmadik Sainzhoz képest.
Közben hátrébb is zajlanak az izgalmak: Albon Latifi megelőzésével átvette a 18. helyet. Ritka esemény, hogy a mezőny mind a 20 tagja versenyben van még.
Hamilton a vártnál is gyorsabban utolérte Sainzot, egy kört adunk, és megelőzi őt. Mindketten lágyakon, de a Mercedes abroncsai öt körrel frissebbek.
Pont, ahogy jósoltuk: a 63. körben az első kanyarban Hamilton a DRS segítségével könnyen elment mellette. Már nincs Ferrari a dobogón…
Egyetlen kör kellett hozzá, hogy Hamilton Russellt is utolérje. Eközben Leclerc a friss lágy gumikon sem tudott számottevően előbbre kerülni, 8 kör alatt meg sem felezte a távolságot Perezhez képest. Úgy néz ki, a monacóinak még az ötödik hely sem lesz meg…
A 65. körben a második hely is megvan a hétszeres bajnoknak. Minden jel szerint megismétlődik az egy héttel ezelőtti dobogó: Verstappen, Hamilton és Russell az első-második-harmadik helyen.
Három körrel a vége előtt megáll Valtteri Bottas alatt az Alfa – a futam első kiesője, mégsem ér célba mindenki.
Leintették a Magyar Nagydíjat – ki hitte volna a verseny első szakaszában, hogy Max Verstappen be fogja húzni ezt a versenyt?
Hamilton végül másodikként végzett, a pole-pozíciót harmadik helyre fordító Russell előtt – erre sem fogadtunk volna egy órával ezelőtt. Sainz végül negyedik, Perez ötödik lett – Leclerc végül három tizedre maradt le a mexikóitól, nem volt elég 15 kör utolérni őt.