DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Élő cikkek

Ez volt a kaotikus Monacói Nagydíj

Volt már minden a Monacói Nagydíjon, és még hol van a vége? Schumacher hatalmas balesete tovább borzolta a kedélyeket, miközben Perez vette át a vezetést, Leclerc taktikáját elnézte a Ferrari.

Üdvözöljük kedves olvasóinkat, hamarosan megkezdődik a Monacói Nagydíj!

A levegő hőmérséklete 23°C, eléggé lóg az eső lába, majd meglátjuk, közbeszólnak-e az égiek.

Ahogyan azt megszokhattuk, sztárparádé van Monacóban. Itt például Lando Norris beszélgetett Mason Mounttal, a Chelsea BL-győztes futballistájával, mellettük pedig a Manchester City kiválósága, Phil Foden figyelt.

 

A rajtrácsot a képre kattintva tekinthetitek meg!

Még több híresség a monacói paddockban.

 

Esik az eső!

És Gasly így örül neki. 

A hivatalos csatorna jelentése szerint heves eső érkezett, épp a rajt előtt.

 

A hamarosan induló verseny 78 körös lesz.

Csúszni fog a rajt a Haas jelentése szerint.

Tíz perccel a felvezető kör kezdete előtt írják majd ki, mikor lesz a kezdés.

Ami ebben a pillanatban meg is jött, tehát 15:09-kor indulnak a felvezető körre.

A biztonsági autó mögött kezdik meg a formációs kört a pilóták.

Több csapat is még több esőre számít az első körökben, most csak csepereg.

Ha lehet hinni a live timingnak, akkor Norris, Alonso, Vettel és Ocon is esőgumikon rajtol a top tízből, a többiek intermediate abroncsokon várják a rajtot. Hátrébb is vannak még néhányan, akik bevállalták a kék oldalfalú gumikat.

Megint rákezdett az eső, mindenki a teljes esőgumikon fog elrajtolni.

Na, most úgy néz ki, hogy 15:16-kor végre elindulunk...

Elindult a felvezető kör!

Elment a mezőny egy extra felvezető körre.

Egyre jobban esik.

Mészáros Sándor kollégánk jelenti a helyszínről, hogy az FIA, amint észlelte, milyen heves esőzés közelít, biztonsági okokra hivatkozva inkább eltolja a rajtot.

A hétvégén eddig még nem vezettek hasonló körülmények között, ezért az FIA döntése - tudta meg az FIA-tól Mészáros Sándor kollégánk.

A versenyzők kiszállnak az autókból, a bokszban sorakoznak az autók.

Akkor most további tájékoztatásig várunk...

Fogalmazzunk úgy, hogy a látási viszonyok nem voltak épp kielégítőek:

A Haasnak van egy tuti megoldása a körülményekhez:

 

Záporoznak a mémek:

 

Mindenki sürög-forog! 10 perc múlva megint megpróbálják a rajtot!

Mindenki a kék oldalfalú esőgumikon.

Minden csapatnál esőre számítanak a közeljövőben.

Éééééés igen! Újabb felvezető kör.

Repülőrajt lesz, nem a rajtrácsról indulnak a pilóták.

Latifi közben a hajtűben a falban áll meg, de Stroll is a falnak csúszott.

A második körben tartunk, továbbra is a safety car mögött.

Latifi és Stroll is folytatni tudta, mindketten a bokszban.

Kiáll a safety car a mezőny elől, indulhat a versenyzés!

Leclerc rálép a gázra, mögötte Sainz, Perez, majd Verstappen.

Stroll és Latifi majdnem a bokszban egymással is összeütköztek.

Többen is kiálltak ugyanis az interekért.

Közben Gasly inkább csak szenved a zöld Pirelliken, miközben Hamilton úgy véli, hogy bár a pálya gyorsan szárad, még nincs itt az interek ideje,

Vettel és Tsunoda is kihajt az átmeneti esős abroncsokért.

Képi bizonyítek az utóbbira:

Leclerc előnye Sainzcal szemben nagyjából 3-3,5 másodperc.

Gasly most már egyértelműen gyorsabb az intereken, mint az előtte autózók az esőgumikon. Szinte tolja maga előtt Zhout.

Albon járta meg közben az 1-es kanyar bukóterét.

Egy előzés! Gasly elment Zhou mellett.

Perez szeretne interekre váltani.

Gasly mekkorát megy! Ricciardót is hibába kergette, ezzel már a 12. Aztán majdnem a falnak csapta...

Gasly jelenleg 1,7 mp-cel gyorsabb az intereken, mint az esőgumikon az élen autózó Leclerc.

Hamilton a bokszban. Egyelőre még nem jönnek a slickek, intereket kap a hétszres világbajnok.

Perez elindítja a dominót az élmezőnyben. Intereken a mexikói.

Sainz arra szavaz, hogy pár kört még kint töltene az esőgimkon, és utána majd a slickekre váltana.

Hamilton próbálta megelőzni Ocont, de összeértek, egyelőre maradt elöl a francia.

Leclerc is a bokszban. Intereket kapott, egyelőre nincs kockáztatás.

Perez simán megelőzte Leclerc-t!

Sainz, Perez, Leclerc, Verstappen az első négyes sorrendje. Az éllovas Sainz még nem volt a bokszban, ő a kék Pirelliken van, a másik három versenyző intereken. Sainz egyértelműen a slickekre vár. Ezt csúnyán benézte a Ferrari.

Albon és Schumacher már kemény keverékű slickeken.

Leclerc slickekre vált! Ahogyan Sainz is!

Leclerc teremti le a tanácstalan csapatát, mert későn szóltak neki, hogy mégsem kellene kereket cserélnie most. Perez és Verstappen az intereken az élen, Sainz a harmadik, Norris mögötte az intereken, majd Leclerc az ötödik slickeken.

Mindkét Red Bull megkapja a slickeket. Micsoda kavarodás!

Perez, Sain, Verstappen, Leclerc a sorrend. Most már mindenki a slickeken. Leclerc-rel alaposan kibabrált a Ferrari.

Russell elvette az ötödik helyet Norristól. Sainz közben kis híján eldobta az autót a célegyenesben, miközben feltartották őt és Perezt a lekörözöttek. Hatalmas mentés a spanyoltól.

Albon kap közben egy ötmásodperces büntetést pályalevágásért.

Darabokra szakadt mindkét Haas!

Egyelőre csak VSC, de ez nem nézett ki jól.

Közben úgy fest, hogy Magnussen magától állt ki. Schumacher dobta el az uszodánál, a Haas pedig kettészakadt a becsapódástól, de Schumacher szerencsére jól van.

Rossz emlékeket idéz ez a kép.

Pályán a safety car.

Újabb piros zászló!

Videón Schumacher balesete:

 

17:15-kor folytatódik a verseny, ismét repülőrajttal.

Verstappen közepeseken, Leclerc kemény gumikon. perez szintén közepeseken, Sainz pedig a keményeken.

Újraindult a mezőny a bokszból a safety car mögött.

A Ferrarik fent hagyták a használt keményeket, érdekes döntés megint. Kérdés, a Red Bull jó lóra tett-e a közepesekkel 45 körrel a vége előtt?

Perez megindul, Sainz a második helyen, majd Verstappen, Leclerc, Russell és Norris.

Pontszerző helyen még Alonso, Hamilton, Ocon és Bottas. Egyelőre csak a két Haas esett ki a versenyből.

A Red Bullnál már azzal kalkulálnak, hogy bár még hátravan 32 kör, szerintük már nem fog beleférni a háromórás limitbe a hátralévő versenytáv.

Átváltott a körszámláló az órára. 30 perc van hátra pontosan.

Alonso megy nagyon lassan a hetedik helyen, de Hamilton nem tudja megelőzni.

Lehet használni a DRS-t!

Tisztes távolból követik egymást az élmenők. Mindenki kétmásodperces lemaradásban az előtte lévőhöz képest.

Perez nem óvatoskodik.

 

Sainz sok időt eldobott. Elfékezte magát az alagút után, Verstappen fel is zárkózott rá.

Zhou kezdett kamikaze manőverbe Tsunoda ellen - bár ennek fordítva kellett volna lennie. Kis híján a falban kötött ki a kínai, majd levágta a sikánt és visszaadta a pozíciót a japánnak.

Zhou így nyugtázta: "Én megpróbáltam srácok, de most szükségem lesz egy új alsónadrágra!" 

Íme, a kínai manővere.

Időközben Albon kiállt a versenyből, Ocon pedig kapott egy ötmásodperces büntetést.

Perez jobb elsője kezd elkopni, Sainzot uszítja is rendesen a Ferrari. 11 perc van még hátra.

Utol is érik a lekörözendő bolyt. Ez meleg lesz Perez számára!

Pereznek nagyon elkoptak az első abroncsai. Teljesen együtt az első négyes. A sorrend köztük továbbra is Perez, Sainz, Verstappen, Leclerc.

Pereznek esze ágában sincs belekezdeni a lekörözésekbe. 5 perc még vissza!

Zhou elengedte az élbolyt. 3 perc még. A sorrend változatlan.

Latifi is figyelt, elengedett mindenkit.

Az utolsó kört kezdi meg a mezőny!

Perez megnyeri a Monacói Nagydíjat, Sainz a második helyen ér célba, a dobogó harmadik fokára pedig Verstappen állhat fel. Leclerc pechszériája tovább tart Monacóban, igaz most legalább célba ért, de a pole-ból induló monacói végül csak a negyedik helyen ér célba hazai futamán.

Íme, a végeredmény:

Köszönjük megtisztelő és kitartó figyelmeteket, ez volt a 2022-es Monacói Nagydíj!