DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Élő cikkek

Így zajlott a WTCC argentin időmérője

Meglepő eredményeket hozott a két szabadedzés Termas de Rio Hondóban, de vajon az újonc Guerrieri a kvalifikáción sem talál legyőzőre? Kövesd az időmérőt folyamatosan frissülő cikkünkben!

Köszöntjük kedves olvasóinkat! A túraautó-világbajnokság idei nyolcadik kvalifikációja kezdődik el hamarosan, amelyet élő szöveges tudósítás formájában követünk majd mi is végig.

A két szabadedzés eléggé meglepő eredményt hozott, a Campos Racing színeiben induló helyi újonc, Esteban Guerrieri ugyanis mindkét alkalommal a tabella élén végzett, többek között kétszeres világbajnok honfitársát, Jose Maria Lopezt is maga mögé utasítva. Az argentin ráadásul egy Chevrolet volánjánál érheti el azt, ami eddig csupán a WTCC történetének legelső futamán Dirk Müllernek sikerült: pole-pozícióval debütálni a világbajnokságon.

Ami a Zengő Motorsportot illeti: úgy tűnik, végül csak egy autóval vesznek részt a termasi hétvégén. Mint ismeretes, Ficza Ferenc vakbélgyulladás miatt el sem utazott a magyar csapattal, a helyére eredetileg beültetni kívánt Mauricio Lambiris pedig az autó állapota miatt nem tudja megejteni világbajnoki bemutatkozását.

Az ég enyhén felhős a pálya felett, ám a körülmények így is ideálisnak mondhatók.

Egy képen a két hazai versenyző. Vajon közöttük dől el a rajtelsőség sorsa?

És máris Guerrieri az élen - igaz, csupán hét ezreddel Rob Huff előtt.

Amit még nem említettünk: az időmérő első szakasza húsz percig tart, a cél pedig a legjobb tizenkettő közé jutás. Mivel a mezőny 18 főből áll, így hatan búcsúznak majd a Q1 végén.

Hosszú Katinka közben csaknem világcsúcsot úszott a 400 vegyes riói előfutamában - úgy tűnik, már hajnalban meglehet a magyar küldöttség első aranya a XXXI. nyári olimpiai játékokon.

Valamivel túl a Q1 felén Guerrieri, Huff, Thompson, Filippi, Coronel a sorrend az élen: nagyon jól mennek egyelőre a Chevy-k! Michelisz a hetedik, Nagy a tizenhetedik helyen.

Éledeznek a Citroenek: előbb Mehdi Bennani, majd Yvan Muller, végül Lopez ragadta magához az első pozíciót. 

De aztán újra Guerrieri ugrott az élre: nagyon úgy tűnik, hogy az argentin újonc valóban esélyes lehet a pole-ra!

Michelisz Norbi egyelőre nem áll túl biztató helyen: mindössze a 10. a Honda magyarja, így a fináléban még javítania kell, ha biztossá akarja tenni a továbbjutását.

Michelisz a legvégén tudott is gyorsulni: utolsó körével felugrott a harmadik helyre Guerrieri és Lopez mögé. Kiesett viszont mindhárom Lada, a két Volvo és a Zengő Motorsport egyetlen Hondáját terelgető Nagy Dániel.

Nem volt sok idő a pihenésre: máris következik a Q2 Argentínában, ami tízperces lesz, s a legjobb öt közé jutás a tét.

 

Az első körök után Lopez, Muller sorrendben vezetnek a gyári Citroenek, Michelisz viszont ismét a harmadik - igaz, Guerrieri egyelőre nem futott mért kört.

És mire ezt leírtam, máris itt a Chevy-pilóta eredménye - már meg sem lepődünk: átvette a vezetést!

A pilóták nagy része a bokszban, egy kerékcsere után pedig jöhet az utolsó nagy roham a Q3-as helyekért és a fordított rajtrácsos pole-ért!

Guerrieri ellenben már nem jön ki, de igaza is van: az előnye bő fél másodperc a továbbjutást érő ötödik helyen álló Bennanival szemben.

Lopez az utolsó pillanatban még megelőzte Guerrierit, rajtuk kívül pedig Muller, Coronel és Norbi lépett még tovább a Q3-ba. A tizedik helyet John Filippi szerezte meg, ezzel övé lett a rajtelsőség a vasárnapi nyitóversenyre.

A Q3-as szétlövés során Michelisz Norbi lesz az első pályára guruló, így a többieknek majd az ő idejét kell megjavítaniuk.

Michelisz Norbi 1:43.245-öt futott, ezt kell tehát a többieknek megverniük, ha a magyar előtt szeretnének végezni.

Coronel az első két szektorban még jobb részidővel rendelkezett, mint Norbi, végül mégis kikapott a hondástól, aki így legrosszabb esetben is negyedik lesz a leintéskor.

Hoppá! Muller sem tudta megdönteni Norbi idejét a kör végén elkövetett hibája miatt, sőt még Coroneltől is elmaradt, így a négyszeres világbajnok egyelőre csak a harmadik. Következik a két argentin pilóta.

Vizsgálják Guerrieri kijövetelét a bokszból - elképzelhető, hogy nem megfelelő időben hajtott ki a pályára? Az első szektorban mindenesetre jobb, mint Michelisz.

Guerrieri egészen elképesztő: elsőként ment be 1:43 alá, ezzel egyelőre ő áll az élen. De vajon címvédő honfitársa tud-e nála jobb időt elérni?

Persze még nem biztos, hogy Guerrieri vezet, hiszen lehet, hogy túl korán vagy későn hajtott ki a pályára.

Lopez ugyan elmaradt az újonc idejétől, ám így is övé a pole, a versenyirányítás ugyanis törölte Guerrieri körét! Ez pedig azt is jelenti, hogy Michelisz Norbi az első sorban!

Guerrieri a büntetés után természetesen nem a mezőny végére esik vissza, "csak" az ötödik helyre.

A program még nem ért véget Termasban, hamarosan következik ugyanis a MAC csapatidőfutam, így érdemes még itt maradni velünk.

Elsőként a három Lada fut majd két kört.

3:36.180 - ezt az időt érték el a Ladák. A sorban hátul haladó Tarquini a motorjára panaszkodott, elképzelhető, hogy műszaki problémák miatt maradt le két társáról.

Következnek a Hondák: Michelisz Norbi kapta el a legjobban a startot, így ő vezeti fel a sort. Az első részidők alapján könnyedén verhetik az oroszokat.

Végül nem is volt kérdéses, hogy a Honda lesz a jobb: a japánok bő három másodperccel utasították maguk mögé a Ladákat. Most már csak az a kérdés, hogy a Citroenhez képest mire lesz elég a 3:32.872-es idő.

A világbajnok gyártónál ezúttal Tom Chilton a harmadik tag: a brit Lopez és Muller közé sorolt be a rajt után.

Bár szoros volt a küzdelem, miután Chilton kissé lemaradt Lopezről, nem tudták legyőzni a Hondákat, így a japán márkáé lett a MAC3-győzelem!

Ezzel egyúttal a mi élő közvetítésünk is véget ért, köszönjük szépen mindenkinek a figyelmét!