DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
21:06

Guerrieri a büntetés után természetesen nem a mezőny végére esik vissza, "csak" az ötödik helyre.

Ezzel egyúttal a mi élő közvetítésünk is véget ért, köszönjük szépen mindenkinek a figyelmét!

Bár szoros volt a küzdelem, miután Chilton kissé lemaradt Lopezről, nem tudták legyőzni a Hondákat, így a japán márkáé lett a MAC3-győzelem!

A világbajnok gyártónál ezúttal Tom Chilton a harmadik tag: a brit Lopez és Muller közé sorolt be a rajt után.

Végül nem is volt kérdéses, hogy a Honda lesz a jobb: a japánok bő három másodperccel utasították maguk mögé a Ladákat. Most már csak az a kérdés, hogy a Citroenhez képest mire lesz elég a 3:32.872-es idő.

Következnek a Hondák: Michelisz Norbi kapta el a legjobban a startot, így ő vezeti fel a sort. Az első részidők alapján könnyedén verhetik az oroszokat.

3:36.180 - ezt az időt érték el a Ladák. A sorban hátul haladó Tarquini a motorjára panaszkodott, elképzelhető, hogy műszaki problémák miatt maradt le két társáról.

Elsőként a három Lada fut majd két kört.

A program még nem ért véget Termasban, hamarosan következik ugyanis a MAC csapatidőfutam, így érdemes még itt maradni velünk.

Lopez ugyan elmaradt az újonc idejétől, ám így is övé a pole, a versenyirányítás ugyanis törölte Guerrieri körét! Ez pedig azt is jelenti, hogy Michelisz Norbi az első sorban!

Persze még nem biztos, hogy Guerrieri vezet, hiszen lehet, hogy túl korán vagy későn hajtott ki a pályára.

Guerrieri egészen elképesztő: elsőként ment be 1:43 alá, ezzel egyelőre ő áll az élen. De vajon címvédő honfitársa tud-e nála jobb időt elérni?

Vizsgálják Guerrieri kijövetelét a bokszból - elképzelhető, hogy nem megfelelő időben hajtott ki a pályára? Az első szektorban mindenesetre jobb, mint Michelisz.

Hoppá! Muller sem tudta megdönteni Norbi idejét a kör végén elkövetett hibája miatt, sőt még Coroneltől is elmaradt, így a négyszeres világbajnok egyelőre csak a harmadik. Következik a két argentin pilóta.

Coronel az első két szektorban még jobb részidővel rendelkezett, mint Norbi, végül mégis kikapott a hondástól, aki így legrosszabb esetben is negyedik lesz a leintéskor.

Michelisz Norbi 1:43.245-öt futott, ezt kell tehát a többieknek megverniük, ha a magyar előtt szeretnének végezni.

A Q3-as szétlövés során Michelisz Norbi lesz az első pályára guruló, így a többieknek majd az ő idejét kell megjavítaniuk.

Lopez az utolsó pillanatban még megelőzte Guerrierit, rajtuk kívül pedig Muller, Coronel és Norbi lépett még tovább a Q3-ba. A tizedik helyet John Filippi szerezte meg, ezzel övé lett a rajtelsőség a vasárnapi nyitóversenyre.

Guerrieri ellenben már nem jön ki, de igaza is van: az előnye bő fél másodperc a továbbjutást érő ötödik helyen álló Bennanival szemben.

A pilóták nagy része a bokszban, egy kerékcsere után pedig jöhet az utolsó nagy roham a Q3-as helyekért és a fordított rajtrácsos pole-ért!

És mire ezt leírtam, máris itt a Chevy-pilóta eredménye - már meg sem lepődünk: átvette a vezetést!

Az első körök után Lopez, Muller sorrendben vezetnek a gyári Citroenek, Michelisz viszont ismét a harmadik - igaz, Guerrieri egyelőre nem futott mért kört.

Nem volt sok idő a pihenésre: máris következik a Q2 Argentínában, ami tízperces lesz, s a legjobb öt közé jutás a tét.

 

Michelisz a legvégén tudott is gyorsulni: utolsó körével felugrott a harmadik helyre Guerrieri és Lopez mögé. Kiesett viszont mindhárom Lada, a két Volvo és a Zengő Motorsport egyetlen Hondáját terelgető Nagy Dániel.

Michelisz Norbi egyelőre nem áll túl biztató helyen: mindössze a 10. a Honda magyarja, így a fináléban még javítania kell, ha biztossá akarja tenni a továbbjutását.

De aztán újra Guerrieri ugrott az élre: nagyon úgy tűnik, hogy az argentin újonc valóban esélyes lehet a pole-ra!

Éledeznek a Citroenek: előbb Mehdi Bennani, majd Yvan Muller, végül Lopez ragadta magához az első pozíciót. 

Valamivel túl a Q1 felén Guerrieri, Huff, Thompson, Filippi, Coronel a sorrend az élen: nagyon jól mennek egyelőre a Chevy-k! Michelisz a hetedik, Nagy a tizenhetedik helyen.

Hosszú Katinka közben csaknem világcsúcsot úszott a 400 vegyes riói előfutamában - úgy tűnik, már hajnalban meglehet a magyar küldöttség első aranya a XXXI. nyári olimpiai játékokon.

Amit még nem említettünk: az időmérő első szakasza húsz percig tart, a cél pedig a legjobb tizenkettő közé jutás. Mivel a mezőny 18 főből áll, így hatan búcsúznak majd a Q1 végén.

És máris Guerrieri az élen - igaz, csupán hét ezreddel Rob Huff előtt.

Egy képen a két hazai versenyző. Vajon közöttük dől el a rajtelsőség sorsa?

Az ég enyhén felhős a pálya felett, ám a körülmények így is ideálisnak mondhatók.

Ami a Zengő Motorsportot illeti: úgy tűnik, végül csak egy autóval vesznek részt a termasi hétvégén. Mint ismeretes, Ficza Ferenc vakbélgyulladás miatt el sem utazott a magyar csapattal, a helyére eredetileg beültetni kívánt Mauricio Lambiris pedig az autó állapota miatt nem tudja megejteni világbajnoki bemutatkozását.

A két szabadedzés eléggé meglepő eredményt hozott, a Campos Racing színeiben induló helyi újonc, Esteban Guerrieri ugyanis mindkét alkalommal a tabella élén végzett, többek között kétszeres világbajnok honfitársát, Jose Maria Lopezt is maga mögé utasítva. Az argentin ráadásul egy Chevrolet volánjánál érheti el azt, ami eddig csupán a WTCC történetének legelső futamán Dirk Müllernek sikerült: pole-pozícióval debütálni a világbajnokságon.

Köszöntjük kedves olvasóinkat! A túraautó-világbajnokság idei nyolcadik kvalifikációja kezdődik el hamarosan, amelyet élő szöveges tudósítás formájában követünk majd mi is végig.