Látványos standot kapott az F1-film Miamiban
A Miami Nagydíjon bemutatkozott az F1 című film promóciós standja, ahol a látogatók megtekinthetik a főszereplők, Sonny Hayes és Joshua Pearce versenyzői overáljait, valamint az APX GP fiktív csapat versenyautóját. A standon a filmzenébe is bele lehet hallgatni, és számos relikvia is kiállításra került.
Ma 31 éve halt meg Ayrton Senna
Az 1994-es szezon az F1 történetének egyik legtragikusabb időszaka volt. Az Imolában történt balesetek, köztük Roland Ratzenberger és Ayrton Senna halála, valamint Rubens Barrichello súlyos balesete, mély nyomot hagytak a sportágban. A biztonsági intézkedések hiánya és a technikai változtatások hozzájárultak a tragédiákhoz. Ide kattintva elérhető cikkünkben az F1 fekete tavaszát idézzük fel.
Wheatley: Nem akartunk felszállni a gépre
Jonathan Wheatley, a Sauber csapatfőnöke, aki 1994-ben Michael Schumacher szerelője volt a Benettonnál, visszaemlékezett az imolai hétvégére. Elmondása szerint a tragédiák után a csapat tagjai sokkos állapotban voltak, és senki sem akart felszállni a hazafelé tartó repülőgépre.Wheatley közvetlen közelről figyelhette Michael Schumacher felemelkedését és Ayrton Sennával való párharcát, amire a többség éles, feszült ellentétként emlékezik, ő azonban egy egészen más oldaláról mutatta be a történetet:
„Michael megfutotta a pole-időt, aztán amikor Ayrton kijött a garázsból, én megmutattam neki a pitboardon Michael idejét. Ő pedig felnyitotta a sisakrostélyát, megrázta a fejét, majd lehajtotta. Aztán ő futott egy gyorsabb kört, majd felnézett rám a bokszfalra, mintha azt kérdezné: Na, és az én időm hol van? Volt ebben egyfajta bajtársiasság, amit talán kevesen láttak kívülről.”
Di Grassi: Senna egy megosztott társadalom hőse volt
Lucas di Grassi szerint Ayrton Senna nemcsak sportoló, hanem nemzeti hős is volt Brazíliában. A nehéz politikai és gazdasági helyzetben Senna sikerei reményt adtak az embereknek, és összekovácsolták a társadalmat: „Abban az időben a politikai helyzet is súlyos volt, a társadalom mélyen megosztott volt, valószínűleg még rosszabb, mint manapság. Az infláció őrült módon emelkedett, havonta akár 1000 százalék is volt. Az embereknek nem volt pénzük ételre.”
„Nagyon rossz időszak volt, de mindenki felkelt vasárnap reggel, hogy megnézze Sennát. Az volt az egyetlen boldog pillanat a héten. És ezért jelentett annyira sokat a brazil népnek.”
Apai örömök: Verstappen kihagyta a mai napot
Max Verstappen kihagyja az F1-es Miami Nagydíj csütörtöki médiakötelezettségeit, ám természetesen részt vesz a versenyhétvége további részén – erősítette meg a Red Bull Racing. A holland pilóta magángépe csütörtök délelőtt még a monacóihoz legközelebbi nizzai repülőtéren tartózkodott, ami találgatásokat indított el, miért nem indult még el Floridába.
A csapat hivatalos közleménye szerint Verstappen az első gyermeke érkezését várja, emiatt marad távol a médianaptól. A Red Bull hozzátette: „Minden rendben van, Max holnap már csatlakozik a csapathoz a versenyhétvégére. További részleteket nem közlünk, hogy tiszteletben tartsuk Max és családja magánéletét.”
Verstappen 2026-ra még marad a Red Bullnál kedvese bátyja szerint
Bár egyre többen találgatják, vajon Max Verstappen elhagyja-e a Red Bullt 2026-ra, a holland versenyzőhöz közel álló Nelsinho Piquet szerint erre egyelőre nincs sok esély. A háromszoros világbajnok Nelson Piquet fia, aki egyben Verstappen párjának, Kelly Piquet-nek a bátyja is, úgy véli: a címvédő pilóta legalább még egy évig marad Milton Keynesben: „Max 2026 közepe táján fog dönteni arról, mit szeretne a jövőjével kezdeni. A döntést nyáron fogja meghozni, de csak az év végén jelenti majd be.”
Bearman manővere nyomán módosítanak a biztonsági autós szabályon
Egy váratlan versenyhelyzet miatt módosították a Formula–1 sportszabályzatának 55.14-es cikkelyén. Melbourne-ben egy safety car fázis során Oliver Bearman a szabályok értelmében visszavehette a körhátrányát, és megpróbálhatott volna felzárkózni a mezőny végére. A Haas azonban kihozta őt kerékcserére, s amikor visszatért a pályára, éppen a vezető csoportba, a McLarenek és Verstappen közé tért vissza – azaz ismét körhátrányba került, majd ezt követően ismét visszavette körét.
Annak érdekében, hogy hasonló helyzet a jövőben ne fordulhasson elő, a versenyigazgató mostantól jogosult lezárni a bokszutca kijáratát, amennyiben a biztonsági autó és a vezető boly épp elhalad előtte. Az FIA szerint így megelőzhető, hogy lekörözött versenyzők visszatéréskor megzavarják a sorrendet a verseny újraindítása előtt.
Alan Jones: Norris gyenge, Piastri viszont kész bajnok
Az 1980-as F1-világbajnok, Alan Jones szerint Lando Norris mentálisan gyenge, míg csapattársa, Oscar Piastri minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy világbajnok legyen. Jones úgy véli, Piastri érettsége és higgadtsága kiemeli őt a mezőnyből:
„Norris gyors, ez kétségtelen. De mentálisan szerintem elég gyenge személyiség. Egy csomó sületlenséget mond a médiában, hogy mentális problémái vannak, folyton a negatívumokon rágódik a pozitívumok helyett. Oscar viszont egy rendkívül erős mentalitású srác. Imádom. Nem hivalkodó, nem táncol összevissza, hanem egyszerűen csak egy határozott egyéniség, és pontosan erre van szükség, hogy valaki elvégezze a feladatot.”
Sainzot nem lepte meg Hamilton szenvedése
Carlos Sainz szerint teljesen természetes, hogy Lewis Hamilton nehezen találja a tempót a Ferrarinál. Sainz saját tapasztalataira hivatkozva elmondta, hogy az új csapathoz való alkalmazkodás időbe telik, különösen, ha a csapattárs már jól ismeri az autót. A spanyol nyilatkozata itt olvasható.
Ígéretek közt tűnt el Magnussen McLaren-ülése
Kevin Magnussen elárulta, hogy 2015-ben közel állt ahhoz, hogy versenyzői ülést kapjon a McLarennél, de az ígéretek ellenére végül nem jutott lehetőséghez. Magnussen elmondása szerint a McLaren vezetőségének többsége – beleértve Ron Dennist is – őt akarta Fernando Alonso csapattársának 2015-re.
Csakhogy a kilencfős testületben a két ellenvélemény épp a két legfontosabb személyé volt: Mansour Ojjeh és Shaikh Mohammed Bin Essa Al Khalifa, a csapat többségi tulajdonosai Jenson Buttont akarták az autóban tartani: „Mohammed és Mansour együtt többségi tulajdonrésszel bírtak, és ezt felhasználva mindenki más, még Ron akarata ellenére is felülírták a döntést, pedig ő is rám szavazott. Így lettem 2015-ben tartalékpilóta, ami valójában semmit sem jelentett” – idézte fel a dán a történteket.
Ezért nem adta át a Red Bull a pozíciót Piastrinak
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elmondta, hogy a Szaúd-arábiai Nagydíjon taktikai döntés volt, hogy nem adták át a vezető pozíciót Max Verstappennek, annak ellenére, hogy ezzel elkerülhették volna a büntetést. A csapat úgy ítélte meg, hogy a pozíció megtartása előnyösebb a verseny szempontjából.
„Szerintem nagyon nehéz ezen a pályán előzni, ahogy láthattátok is. És a piszkos levegőben közel kerülni, különösen abban a csodálatosan gyors első szektorban… Esélytelen lett volna” – mondta Horner.
Alonso Newey-val ebédelt: Nincs ok az aggodalomra
Múlt héten az Aston Martin silverstone-i főhadiszállásán találkozott egymással Fernando Alonso és Adrian Newey: „Találkoztam a gyárban Adriannal, és ebédeltünk egyet. A beszélgetésünk során nem ejtettünk túl sok szót az idei évről, inkább csak egy általános párbeszédet folytattunk a csapatról, és arról, hogy milyenek az első benyomásai az Astonnál. Beszéltünk még néhány lehetséges változásról, ami a szebb és jobb jövő érdekében történhet a csapatnál” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a Miami Nagydíj csütörtöki sajtónapján.