Ferrari: Nincs dráma, de fejlődnünk kell
Frederic Vasseur elismerte: javulniuk kell az időmérőkön és kiegyensúlyozottabbaknak kell lenniük, ha jobb helyzetből akarják megkezdeni a Formula-1-es futamot, ugyanakkor szerinte a néhány századmásodperces lemaradás csak kívülről tűnik drámainak.
„Nem érzem úgy, hogy eddig kihoztuk volna a legjobbat az autónkból, vagy legalábbis néhány alkalommal, néhány edzésen ez nem történt meg. De azt mondanám, hogy ez ránk és másokra is igaz. Még a McLarenre is, amely ugyan egy lépéssel előrébb jár a mezőnyben, de olykor az egyik autójuk jobban küszködik.”
„De mi inkább a nyers teljesítményre fókuszálunk, és öt századmásodperc nem dráma. Ez azt jelenti, hogy nyugodtan kell elemeznünk, ha fejlődni akarunk. Tudom, hogy tavaly a csapat egyik képessége volt, hogy képes volt kihasználni mindig a századmásodperceket. Remélem, idén is hasonló utat fogunk bejárni.”
FIA-elnök: Javíthatunk a káromkodós szabályon
Mohammed ben Sulayem, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke közösségi médiás posztban jelezte: versenyzői visszajelzések nyomán megfontolja, hogyan lehetne javítani a helytelen viselkedésről és az azokért járó büntetésről szóló, sokat kritizált szabályon.
„Azt követően, hogy konstruktív visszajelzéseket kaptunk a hét FIA világbajnokságon szereplő versenyzőktől, fontolgatom, hogy javítsunk a B függeléken. Korábbi raliversenyzőként jobban értem az igényeiket, mint a többség. A B függelék a Nemzetközi Sportkódex kulcsfontosságú része, és központi szerepet játszik abban, hogy a sportunk a teljes sportcsaládunk minden tagja számára elérhető maradjon.”
„Emberek alkotják a szabályokat, és emberek tudnak javítani rajtuk. Mindig is hittem a folyamatos fejlődés elvében, és ez áll a középpontjában mindannak, amit az FIA-nál teszünk” – írta az FIA elnöke a bejegyzésében.
„Ha tudatosan agyalnod kell, veszítesz” – Norris
Ha tudatosan kell gondolkodnia azon egy versenyzőnek, hogyan fog reagálni az autó, az hibákhoz vagy néhány századmásodperces veszteséghez vezethet – és Lando Norris szerint pontosan ez az a terület, ahol nehézségei vannak idén a McLaren Formula-1-es autójával.
„És amikor két-három-négy századdal kompromittálod a köröd, az elég különbség lehet ahhoz, hogy a pole-ban vagy a harmadik helyen végezz. Nem tudom úgy a legtöbbet kihozni az autóból, ahogy szeretném. Bonyolult ez, sok minden zajlik a színfalak mögött, amiről az embereknek fogalmuk sincs és nem láthatják. Főleg amikor Max, Oscar, George és Charles ellen kell küzdened: ezek a srácok mind ugyanazt próbálják csinálni. És nem engedheted meg magadnak, hogy egy-két-három századot benne hagyj. Úgyhogy a határokat kell feszegetned, és ilyenkor minden egyes lépést érezned kell: érezned kell, hogy a határon vagy fékezéskor, a bekanyarodási fázisban, a kanyarodás közben és a kijáraton.”
„És amint van egy apró kis eltérés és a dolgok nem úgy reagálnak, ahogy gondolod, hogy kellene, akkor nem tudod kiszámítani, hogy alul- vagy túlkormányzott lesz-e az autó, és agyalnod kell ezeken. És amint tudatosan kell ezeken gondolkodnod, máris század- vagy ezredmásodperceket veszítesz.”
Mi vár ránk az F1-es Miami Nagydíjon?
Egy hét szünet után folytatódik a Forma-1-es szezon, az európai idény előtt Miamiba, a tengerentúlra látogat a száguldó cirkusz. A Formula.hu rövid felvezető videója már megtekinthető a YouTube-csatornánkon:
„Max egy traktorral is nyerne!” – állítja Verstappen volt főnöke
Nem szűkölködött Max Verstappen dicséretével az a Franz Tost, aki korábban még a Toro Rossónál volt a csapatfőnöke az akkor debütáló hollandnak. Ugyanis amikor a Sport1-nek adott interjúban arról kérdezték a korábbi F1-es csapatvezetőt, hogy a négyszeres világbajnok sikerei annak tudhatók-e be, hogy rászabták a Red Bullt, így felelt:
„Max Verstappen egy traktorral is nyerne! Például tavaly Max tesztelt egy Ferrari GT-versenyautót. Rögtön két másodperccel gyorsabb volt, mint a többiek. Max érzi a sebességet, hihetetlen látása van, hihetetlenül kontrollálja a versenygépet, elképesztően érzi az autót – nem számít, milyet. Éppen ezért egyből összepasszolna bármely Formula-1-es autóval. Természetesen aztán finomhangolná azt, hogy passzoljon a vezetési stílusához.”
A Racing Bulls és a Stake is egyedi festéssel készül az F1-es Miami Nagydíjra?
Úgy tűnik, nem csak a Ferrari fog különleges autófényezéssel rajthoz állni a 2025-ös Formula-1-es idény hatodik állomásán, a Miami Nagydíjon, amely az előző években is népszerűnek bizonyult az egyedi dizájnok frontján.
Két másik alakulat ugyanis szintén arra tett utalást a közösségi médiában, hogy ilyesmire készül: a Racing Bulls rózsaszín hátterű videóban célozgatott erre az április 30-i dátum kíséretében, azaz a Scuderiához hasonlóan szerdán leplezhetik le a Miamira szánt dizájnt, míg a Stake videójában a Sauber autója hajt be a GTA videojáték ikonikus szerelőműhelyébe.
Saját filmet kap a Netflixen Antonelli
Netflixes dokumentumfilm készül a Mercedes újonc pilótájáról, Andrea Kimi Antonelliről. A The Seat (Az ülés) című film bemutatja, miképpen kapott szerződést a Formula-1-ben mindössze 18 évesen az olasz versenyző, kiemelve olyan kulcsfontosságú pillanatokat, mint például Antonelli balesete az Olasz Nagydíj szabadedzésén, amelyet a Mercedes volánja mögött teljesített (volna).
Emellett bepillantást nyerhetünk az olasz versenyző életébe, valamint figyelemmel kísérhetjük a színfalak mögött zajló egyeztetéseket, amelyek Antonelli leigazolásához vezettek. A 45 perces film a Mercedes egyik partnere, a WhatsApp üzenetküldő alkalmazás támogatásával jött létre, amely központi szerepet játszik a filmben.
A dokumentumfilm május ötödikén jelenik meg a Netflixen.
Perez újra az F1 kapujában: mi szól mellette
Kihagyás után visszatérni az F1-be soha nem könnyű feladat, de Sergio Perez biztosan alkalmas erre – sőt, akár vezető szerepre is állítólagos új állomáshelyén. A Formula.hu feltérképezte, hogy mekkora kihívás vár rá és megkérdeztünk egy szakértőt is, akinél kevesen ismerik jobban a mexikóit.
Formula Plusz rovatunk legfrissebb cikke ezen a linken olvasható!
Az F1-es Miami Nagydíj teljes menetrendje és tv-közvetítései
Egy hét szünet után a Miami Nagydíjjal folytatódik a Formula-1-es szezon: mivel sprinthétvégéről lesz szó, már pénteken is rendeznek tétre menő eseményt a sprintidőmérő révén – az időeltolódásnak köszönhetően pedig késő estig ébren kell majd maradnunk, ha nem akarunk lemaradni semmiről.
Alex nyert, Quartararo varázsolt – Formula Motocast
Alex Marquez első MotoGP-győzelme, Marc Marquez újabb hibája és Francesco Bagnaia halovány teljesítménye: így lehet címszavakban összefoglalni az első európai fordulót a vb-aspiránsok szemszögéből, a Spanyol Nagydíj mégis Fabio Quartararo és a Yamaha varázslatáról marad igazán emlékezetes. Kibeszéltük a jerezi hétvégét és pontoztuk is a versenyzők produkcióját friss adásunkban.