Apai örömök: Verstappen kihagyja a mai napot
https://formula.hu./parc-ferme/39296
Max Verstappen kihagyja az F1-es Miami Nagydíj csütörtöki médiakötelezettségeit, ám természetesen részt vesz a versenyhétvége további részén – erősítette meg a Red Bull Racing. A holland pilóta magángépe csütörtök délelőtt még a monacóihoz legközelebbi nizzai repülőtéren tartózkodott, ami találgatásokat indított el, miért nem indult még el Floridába.
A csapat hivatalos közleménye szerint Verstappen az első gyermeke érkezését várja, emiatt marad távol a médianaptól. A Red Bull hozzátette: „Minden rendben van, Max holnap már csatlakozik a csapathoz a versenyhétvégére. További részleteket nem közlünk, hogy tiszteletben tartsuk Max és családja magánéletét.”
Alonso Newey-val ebédelt: Nincs ok az aggodalomra 2026 miatt
https://formula.hu./parc-ferme/39299
Múlt héten az Aston Martin silverstone-i főhadiszállásán találkozott egymással Fernando Alonso és Adrian Newey, mely képek bejárták a közösségi médiát – a kétszeres világbajnok Miamiban a találkozó részleteiről is beszélt.
„Találkoztam a gyárban Adriannal, és ebédeltünk egyet. A beszélgetésünk során nem ejtettünk túl sok szót az idei évről, inkább csak egy általános párbeszédet folytattunk a csapatról, és arról, hogy milyenek az első benyomásai az Astonnál. Beszéltünk még néhány lehetséges változásról, ami a szebb jobb jövő érdekében történhet a csapatnál” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a Miami Nagydíj csütörtöki sajtónapján.
„Mindig izgalmas vele beszélgetni, és végre együtt dolgozgatunk. Ez egy jó nap volt – azt pedig már Adrian érkezésekor is tudtuk, hogy a munkája még nem az idei, hanem a jövő évi autóra lesz hatással" – tette hozzá a kétszeres világbajnok.
Verstappen 2026-ra még marad a Red Bullnál kedvese bátyja szerint
https://formula.hu./parc-ferme/39298
Bár egyre többen találgatják, vajon Max Verstappen elhagyja-e a Red Bullt 2026-ra, a holland versenyzőhöz közel álló Nelsinho Piquet szerint erre egyelőre nincs sok esély. A háromszoros világbajnok Nelson Piquet fia, aki egyben Verstappen párjának, Kelly Piquet-nek a bátyja is, úgy véli: a címvédő pilóta legalább még egy évig marad Milton Keynesben.
„Max 2026 közepe táján fog dönteni arról, mit szeretne a jövőjével kezdeni” – fogalmazott a Pelas Pistas podcastban a brazil exversenyző. Szerinte a holland sztár nem fog elhamarkodott döntést hozni, hanem kivárja, miként alakulnak az erőviszonyok a radikálisan megváltozó technikai korszak kezdetén. „Tegyük fel, hogy a Mercedes akkorát ugrik, mint 2014-ben, akkor a többi csapatnak két-három év is kellhet a felzárkózáshoz.”
Piquet úgy véli, Verstappen Red Bull-pilótaként fogja végigversenyezni a 2026-os évet, és a szeozn során határoz majd a jövőjéről: „A döntést nyáron fogja meghozni, de csak az év végén jelenti majd be.” Szavai egybecsengenek a Red Bull-vezérigazgató Oliver Mintzlaff legutóbbi kijelentésével, miszerint „meg van győződve róla”, hogy Verstappen jövőre folytatja a közös munkát a csapattal.
Bearman manővere nyomán módosítanak a biztonsági autós szabályon
https://formula.hu./parc-ferme/39297
Egy váratlan versenyhelyzet miatt módosították a Formula–1 sportszabályzatának 55.14-es cikkelyén. Melbourne-ben egy safety car fázis során Oliver Bearman a szabályok értelmében visszavehette a körhátrányéét, és megpróbálhatott volna felzárkózni a mezőny végére. A Haas azonban kihozta őt kerékcserére, s amikor visszatért a pályára, éppen a vezető csoportba, a McLarenek és Verstappen közé tért vissza – azaz ismét körhátrányba került, majd ezt követően ismét visszavette körét.
Annak érdekében, hogy hasonló helyzet a jövőben ne fordulhasson elő, a versenyigazgató mostantól jogosult lezárni a bokszutca kijáratát, amennyiben a biztonsági autó és a vezető boly épp elhalad előtte. Az FIA szerint így megelőzhető, hogy lekörözött versenyzők visszatéréskor megzavarják a sorrendet a verseny újraindítása előtt. A szabályt itt idézzük, a változtatást dőlt betűvel jelöltük:
„Miután [a lekörözöttek] megelőzték a vezető körön haladó versenyzőket és a biztonsági autót, megfelelő tempóban kell végighaladniuk a pályán anélkül, hogy előznének, és mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy felzárkózzanak a biztonsági autó mögötti sor végére. Amíg ezek az autók a pályán haladnak, hogy újra csatlakozzanak a biztonsági autó mögötti sorhoz, a versenyigazgató kizárólagos mérlegelése alapján a bokszutca kijárata lezárható, ha a biztonsági autó és a mögötte haladó sor közeledik vagy elhalad a bokszkijárat előtt.”
„Micsoda vadállat!” – lenyűgöző autót villantott Russell
https://formula.hu./parc-ferme/39295
Gyönyörű autóval gazdagodott a Mercedes Formula-1-es csapatának versenyzője, George Russell. A brit pilóta közösségimédia-oldalán mutatta meg új autóját, egy Mercedes-AMG ONE büszke tulajdonosa lett. A jármű különlegessége, hogy a benne lévő motor a 2015-ös F1-es Mercedes motorjának átalakított verziója – egyébként pont ez volt az első F1-es versenyautó, amelyet Russell valaha vezetett.
Az autóból mindössze 275 darab létezik a világon, 7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 200 kilométer per órára, 15,6 másodperc alatt 300-ra. Maximális sebessége 352 kilométer per óra.
„Az álomautóm!” – írta Russell Instagram-oldalán. „Megtiszteltetés, hogy enyém lehet ez az autó, azóta erről álmodom, hogy 2017-ben csatlakoztam a Mercedes F1-hez. Micsoda vadállat!”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Művészi festéssel készül a Stake Miamira!
https://formula.hu./parc-ferme/39294
A Stake lett az első csapat, amely bemutatta különleges festését a hétvégi Miami Nagydíj előtt. Az egyszer használatos dizájn a csapat közleménye szerint a város pezsgő vizuális kultúrájából táplálkozik, s az új megjelenés nemcsak az autókon, hanem a bokszutcai felszereléseken és a garázsban is visszaköszön majd.
A festéshez illő különleges versenyoverált kap Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto is, akik a Stake reményei szerint nemcsak teljesítményükkel, hanem megjelenésükkel is kitűnnek majd: „Ez a festés több mint egy új külső, ez Miami kreatív szellemiségének ünnepe, és annak a szándékunknak a jele, hogy új energiát vigyünk a sportba a rajongóink számára” – fogalmazott Stefano Battiston, a csapat kereskedelmi igazgatója. A Stake célja, hogy a pályán nyújtott teljesítmény mellett a stílusban és látványvilágban is emlékezeteset alkosson.
Eközben más csapatok, így a Ferrari és a Racing Bulls is beharangozták saját Miami-dizájnjukat, míg a Mercedes egy külön ruhakollekcióval készült a hétvégére.
Vettel a család miatt nem térhet vissza?
https://formula.hu./parc-ferme/39293
Bár Sebastian Vettel 2022 végén hivatalosan is búcsút intett a Formula–1-nek, időről időre újra felmerül a neve, ha egy versenyzői ülés megüresedik – nemrég még Lewis Hamilton is úgy nyilatkozott nemrég, hogy nem lepődne meg, ha a négyszeres világbajnok visszatérne. A legvalószínűbb célállomás az Audi lehetett volna, de a csapat már bejelentette Nico Hülkenberg és Gabriel Bortoleto szerződtetését, így Vettel esélye minimálisra csökkent.
Nem mintha a német klasszis nagyon visszavágyódna. A Sky Sports F1 német nyelvű podcastjában elárulta, hogy családi okok miatt sem folytatná a versenyzést: „A gyerekeim jelezték, hogy nem vezethetek többet” – mondta mosolyogva. – „Tényleg szeretik, hogy otthon vagyok, és ez persze nekem is jó érzés. Megtaláltam a ritmust az F1-en kívül, és sikerült fenntartanom az édes családi békét.” A háromgyermekes apuka hozzátette, már hozzászokott az új életformához.
Ami viszont nem zárható ki teljesen, az egy másfajta visszatérés: Vettel neve felmerült a Red Bull utánpótlásprogramjának élén Helmut Marko potenciális utódjaként. Bár egyre többen beszélnek erről, a korábbi világbajnok egyelőre nem adott egyértelmű választ. „Ezek nagy kérdések, amikre nincs gyors válasz” – fogalmazott sokatmondóan.
Ocon női versenymérnökét méltatta
https://formula.hu./parc-ferme/39292
A Formula-1 történetének első női versenymérnökével dolgozik együtt új csapatánál, a Haasnál Esteban Ocon. A francia pilóta öt közös futam után nagyon pozitívan beszélt Laura Müllerről, aki rendkívül elhivatott munkájában.
„Eddig remek volt együtt dolgozni Laurával. Igazán nagyszerű mérnök. Rengeteg tapasztalattal rendelkezik különböző kategóriákból. Volt a DTM-ben, én is vezettem ott, úgyhogy ez közös bennünk. De azon kívül is sok helyen megfordult, és nagyon lenyűgöző a fejlődése” – mondta Ocon a Beyond The Grid podcast adásában.
„Nagyszerű vele dolgozni. Lenyűgöző, mennyi időt belefektet a munkába, nem számolja az órákat. Emlékszem, Suzukában nehéz futamunk volt. Sok meetingünk és megbeszélésünk volt, mert nem úgy alakult a teljesítményünk, ahogy azt akartunk. Ő fel sem állt egy szendvicsért vagy italért egész nap.”
„Mondta nekem, ’Esteban, most elmegyek enni, mert este fél nyolc vagy nyolc van’, én meg kérdeztem, hogy ’még nem is ettél?’, mire ő azt mondta, hogy nem, mert végig teljes erővel dolgozott” – mesélte a francia.
„Max egy traktorral is nyerne!” – állítja Verstappen volt főnöke
https://formula.hu./parc-ferme/39291
Nem szűkölködött Max Verstappen dicséretével az a Franz Tost, aki korábban még a Toro Rossónál volt a csapatfőnöke az akkor debütáló hollandnak. Ugyanis amikor a Sport1-nek adott interjúban arról kérdezték a korábbi F1-es csapatvezetőt, hogy a négyszeres világbajnok sikerei annak tudhatók-e be, hogy rászabták a Red Bullt, így felelt:
„Max Verstappen egy traktorral is nyerne! Például tavaly Max tesztelt egy Ferrari GT-versenyautót. Rögtön két másodperccel gyorsabb volt, mint a többiek. Max érzi a sebességet, hihetetlen látása van, hihetetlenül kontrollálja a versenygépet, elképesztően érzi az autót – nem számít, milyet. Éppen ezért egyből összepasszolna bármely Formula-1-es autóval. Természetesen aztán finomhangolná azt, hogy passzoljon a vezetési stílusához.”
„Max nagyon különleges versenyző. Először is, a természetes sebessége mindenkié fölött áll. Másodszor pedig mentálisan annyira erős, hogy képes a természetfeletti tehetséget a döntő pillanatokban átültetni. Ez teszi őt felsőbbrendűvé” – magyarázta Tost, aki felidézte azt is, hogy anno egy F3-as Európa-bajnoki futamon is kiemelkedett: az esős Norisringen olyan magabiztosan vezetett, „mintha a többiek álltak volna”, s ez Michael Schumacherre emlékeztette őt.
A Racing Bulls és a Stake is egyedi festéssel készül az F1-es Miami Nagydíjra?
https://formula.hu./parc-ferme/39290
Úgy tűnik, nem csak a Ferrari fog különleges autófényezéssel rajthoz állni a 2025-ös Formula-1-es idény hatodik állomásán, a Miami Nagydíjon, amely az előző években is népszerűnek bizonyult az egyedi dizájnok frontján. Két másik alakulat ugyanis szintén arra tett utalást a közösségi médiában, hogy ilyesmire készül: a Racing Bulls rózsaszín hátterű videóban célozgatott erre az április 30-i dátum kíséretében, azaz a Scuderiához hasonlóan szerdán leplezhetik le a Miamira szánt dizájnt, míg a Stake videójában a Sauber autója hajt be a GTA videojáték ikonikus szerelőműhelyébe.
Save the date#F1 #VCARB pic.twitter.com/JtqCjeBhkT
— Visa Cash App Racing Bulls F1 Team (@visacashapprb) April 28, 2025
Pulling up to Miami Customs… you know what that means @Stake #MiamiGPpic.twitter.com/jqu2j5nYro
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) April 28, 2025
Saját filmet kap a Netflixen Antonelli
https://formula.hu./parc-ferme/39288
Netflixes dokumentumfilm készül a Mercedes újonc pilótájáról, Andrea Kimi Antonelliről. A The Seat (Az ülés) című film bemutatja, miképpen kapott szerződést a Formula-1-ben mindössze 18 évesen az olasz versenyző, kiemelve olyan kulcsfontosságú pillanatokat, mint például Antonelli balesete az Olasz Nagydíj szabadedzésén, amelyet a Mercedes volánja mögött teljesített (volna).
Emellett bepillantást nyerhetünk az olasz versenyző életébe, valamint figyelemmel kísérhetjük a színfalak mögött zajló egyeztetéseket, amelyek Antonelli leigazolásához vezettek. A 45 perces film a Mercedes egyik partnere, a WhatsApp üzenetküldő alkalmazás támogatásával jött létre, amely központi szerepet játszik a filmben.
A dokumentumfilm május ötödikén jelenik meg a Netflixen, előzetese pedig alább megtekinthető.
Alonso: Mindenki nagyon motivált az Astonnál
https://formula.hu./parc-ferme/39289
Öt fordulót követően még nulla pont áll Fernando Alonso neve mellett a bajnoki tabellán – a kétszeres világbajnok versenyző aligha ilyen szezonkezdésről álmodott, a 2026-os új szabályok és a csapatnál történő változások miatt azonban mindannyian nagyon motiváltak Silverstone-ban a spanyol elmondása szerint.
Alonso egyébként 2017-ben, még a McLaren színeiben kezdett hasonlóan, akkor egészen a nyolcadik fordulóig kellett várnia az első világbajnoki pontokra.
„Nyilvánvaló, hogy az ember mindig jól akar lezárni egy szezont, ezzel magasan tartva a motivációt mindenki számára, a következő évben viszont egy teljesen új szabályrendszernek kell megfelelünk, szóval az idei tanulságok nem lesznek relevánsak” – nyilatkozta Alonso.
„A motiváció a csapatban rendkívül magas. Ahogy már sokszor mondtuk, néhány hete beüzemeltük szélcsatornánkat, megérkezett Adrian Newey, jön a Honda, jönnek az új szabályok... A motiváció szintje nagyon magas.”
A „rossz Verstappenbe” fektetett be az üzletember
https://formula.hu./parc-ferme/39286
Michel Perridon holland vállalkozó, a Trust nevű elektronikai cég alapítója hatalmas összegeket fektetett be Max Verstappen édesapjának, Jos Verstappennek motorsport-karrierjébe. Cégének logója az idősebbik Verstappen F1-es Minardiján is látható volt.
Noha Jos karrierjének támogatásával nem kaszált sokat az üzletember, a jóval sikeresebbnek bizonyuló Max pályafutását is támogathatta volna – de nem tette. Perridon egy podcast adásában arról beszélt, utólag belátja, hogy ez hatalmas hiba volt.
„Mindig is támogattam Jos Verstappent, Max édesapját a cégemmel, és ez milliókba került. Egyszer odajött hozzám a menedzsere, aki Max menedzsere is. Megkérdezett, hogy nem akarok-e befektetni ötmilliót. Akkor megkapnám Max keresetének tíz százalékát az élete végéig.”
„De mit mondtam? Nem fogok. Már befektettem eleget a családodba” – mondta a The Dutch Dragons podcastban Perridon.
„Egy kis hiba volt... Néha hibázik az ember, ugye?” – ismerte be az üzletember.
Fehér ruházatot villantott a Ferrari az F1-es Miami Nagydíjra
https://formula.hu./parc-ferme/39284
Néhány napja már belebegtette a Ferrari és névadó szponzora, a HP, hogy tavalyhoz hasonlóan idén is speciális autófestéssel készülnek a Formula-1-es Miami Nagydíjra. Ezt az akkori poszt alapján szerdán fogják leleplezni, hétfőn azonban vélhetően egy kis ízelítőt már kaphattunk a várható dizájnból, a maranellóiak egy a Pumával közös ruházati kollekciót mutattak be, amely fehéren pompázik Charles Leclerc-en és Lewis Hamiltonon, és amely limitált kiadású, így csak Miamiban fogják majd viselni:
Up close with the Miami teamwear pic.twitter.com/TFTDeierYO
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) April 28, 2025
Elképzelhető, hogy maga az SF-25-ös is több fehéret kap a szezon hatodik futamára – igaz, eleve több idén a fehér az autón, hiszen a szárnyakon és a motorborításon is van egy sáv, rajta a HP logójával. Tavaly amúgy kék részekkel díszítették Miamiban a Ferrari autóját.
A new look for Miami 2025 pic.twitter.com/kC48UQJdIx
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) April 28, 2025
Révész Leventéék győztek a GT Open nyitányán, vezetik a bajnokságot
https://formula.hu./parc-ferme/39283
Magyar sikerrel indult a hétvégén az International GT Open 2025-ös szezonja: a portimaói második futamon Révész Leventét és csapattársát, az olasz Matteo Cairolit intette le elsőként a kockás zászló. A Team Motopark #11-es Mercedesszel versenyző duója már a szombati nyitóversenyen is jól szerepelt, hiszen negyedik helyen futottak be, erre tettek rá egy lapáttal a vasárnapi győzelemmel. Az erős kezdésnek köszönhetően pedig Révészék a bajnokságban is vezetnek egy forduló után.
A magyar pilótának két hónap múlva hazai közönség előtt is szurkolhatunk majd, hiszen a GT Open július első hétvégéjén a Hungaroringre látogat: ez lesz az első verseny az F1 előtt, amelyet a felújított mogyoródi pályán rendeznek.
„F1 nem, Le Mans talán” – Vettel a visszatérésről
https://formula.hu./parc-ferme/39282
Nem zárja ki Sebastian Vettel, hogy láthatjuk még autóversenyen, de az biztosan nem a Formula-1-ben lesz. A 2022 végén visszavonult négyszeres világbajnok a Gazzetta dello Sportnak adott interjúban felelt arra a kérdésre, hogy tervez-e visszatérni: „A Formula-1-be nem, talán máshol” – felelte a német, aki az ezt követő felvetésre, hogy ez esetleg a legendás Le Mans-i 24 órás lesz-e, így reflektált, utalva egy tavalyi tesztre: „Talán. Tavaly teszteltem is az autót, a Porsche 963-at. Szóval meglátjuk.”
Vettel azt ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a távozása óta is követi az F1-et: „Természetesen, mindig nagy rajongó voltam. Először furcsa volt otthonról nézni a versenyeket, de aztán elkezdtem megszeretni. Nyilván nem követek mindent, de naprakész vagyok és a legtöbb pilótával tartom a kapcsolatot.”
Isack Hadjar, a „Kicsi Prost”
https://formula.hu./parc-ferme/39281
A Racing Bulls újonca, a francia színekben versenyző, de algériai felmenőkkel rendelkező Isack Hadjar a Le Petit Prost (A kicsi Prost franciául) becenévre hallgat az F1-es közegben – derül ki egy nemrégiben adott interjújából. Habár az ifjú pilóta számára nem világos, miért kapta becenevét a franciák négyszeres világbajnok legendájáról, Alain Prostról, a Red Bull főtanácsadójának, Helmut Markónak volt egy ötlete.
„Hogy honnan jött? Mindenki ezt kérdezi tőlem, de ötletem sincs. Azt hiszem, talán abból fakad, hogy rágom a körmömet. Legalábbis Helmut ezt mondta nekem. Azt mondta, úgy csinálom, mint Prost” – árulta el Hadjar a Motorsportnak adott interjújában.
„Nem azért van, mert hasonlítok rá. Nem tudom, hogy olyan-e a hangom, vagy az arcom, mint az övé. Nincs ötletem, de talán emiatt a szokásom miatt van.”
„Mindenesetre nagyon örülök ennek a becenévnek, hiszen ez Prost. Egy legenda. Csak azt remélem, hogy nem veszi rossz néven, hogy velem kapcsolatban említik a nevét. Remélem, nem mérges emiatt” – viccelődött a fiatal francia.
Brown visszacsábítaná Alonsót a McLarenhez
https://formula.hu./parc-ferme/39280
A McLaren Racing vezérigazgatója szerint ugyan Fernando Alonso F1-es karrierje már igencsak a végéhez közelít, a McLaren WEC csapatában üdvözölnék a spanyol érkezését.
A Formula.hu-n is beszámoltunk róla, hogy a McLaren 2027-től beszáll a hypercar kategóriába a WEC-ben, egyik fő céljuk pedig a Le Mans-i 24 órás verseny megnyerése, melyet Alonso már két alkalommal behúzott.
„Fernando az egyik legjobb. Ezt jól tudom, hiszen már dolgozott nálunk – ő egy elképesztő versenyző” – mondta Zak Brown.
„Ugyan az F1-es napjai már meg vannak számlálva, bejelentettük, hogy visszatérünk Le Mans-ba. Ezt a versenyt ő már korábban megnyerte – én pedig nagyon szeretném, ha újra egy McLaren volánja mögött látnám Fernandót” – tette hozzá Brown.
„A világ legjobb pályája épülhet Madridban” – Sainz
https://formula.hu./parc-ferme/39279
A Formula.hu-n is közzétettük az első szimulátoros videót arról, hogy milyen lesz egy kör a 2026-tól Spanyol Nagydíjnak helyszínt adó új F1-es pályán Madriban, mely Carlos Sainz véleménye szerint a világ legjobb versenypályája lehet.
„Úgy gondolom, ez lehet a világ legjobb pályája és az egész naptár legjobb eseménye” – mondta a spanyol versenyző egy Madringgel kapcsolatos sajtótájékoztatón.
„24 vagy 25 futam lesz a naptárban – Mexiko, Miami, valamint Las Vegas is nagyon jó munkát végeznek, de őszintén szólva nagyon bízom Madridban, és hiszem, hogy Madrid még ennél is jobbra képes.”
A sajtótájékoztatón elhangzottak alapján a beruházás várhatóan 2026 májusára fejeződik be, és összességében 83,2 millió euróba kerül.
Nem vetette be élesben a McLaren a dzsiddai F1-es fejlesztését
https://formula.hu./parc-ferme/39278
A korábbi padlólemezzel versenyzett Lando Norris és Oscar Piastri is a múlt hétvégi Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon annak ellenére, hogy egy átalakított diffúzorral érkezett meg Dzsiddába a McLaren. A csapatok kötelesek minden versenyhétvége előtt lejelentenie az FIA-nak, milyen újításokkal készültek, amelyeket aztán a Nemzetközi Automobil Szövetség listába szedve publikál is. A McLarennél két alkatrészt tüntettek fel egy hete: egy átdolgozott diffúzort, és a hátsó fékcsatornánál lévő szárnyacskák módosított elrendezését.
Kiderült azonban, hogy az új diffúzort és padlólemezt csak pénteken használta a konstruktőri vb-éllovas istálló: az első szabadedzésen Piastri, a másodikon Norris autóján tűnt fel, szombattól viszont már mindketten a korábbi specifikációt használták. Minderre akkor derült fény, amikor Andrea Stella csapatfőnök Norris Q3-as törése után elárulta, hogy nem aggódnak a pótalkatrészek miatt, mivel nincs is fent az újítás az MCL39-esen:
„Valójában nem használtuk. Semmi nincs az autón, ami új specifikációjú lenne. Néhány dolog, amit lejelentettünk, csak tesztalkatrészek voltak. Kipróbáltuk őket a szabadedzésen, de aztán nem alkalmaztuk őket” – idézi Stellát a The Race.
A McLarennél nem újdonság, hogy csak lassan vetik be a fejlesztéseiket: 2023-ban és tavaly is az volt a stratégiájuk, hogy sok kisebb újítás helyett egy nagyobb csomagban debütáltak az új alkatrészek. Ekkor azonban még nagyobb, átfogóbb módosításokról volt szó, ahol fontos volt, hogy az új elemek jól működjenek együtt, most a The Race szerint inkább arról van szó, hogy egyszerűen csak alaposabban ki akarják elemezni a diffúzor működését, mielőtt azt tényleges versenyen is felrakják az autóra.
Dupla bukás után körrekorddal nyitott Jerezben Alex Marquez
https://formula.hu./parc-ferme/39277
Megérkezett Európába a MotoGP mezőnye, amely a hétvégén a Spanyol Nagydíjon csap össze. A pénteki első szabadedzésen a bukást is begyűjtő Alex Marquez volt a leggyorsabb, de a hangsúly persze a délutáni tréningen volt, ahol eldőlt, melyik tíz versenyző jut automatikusan a másnapi időmérő második szakaszába.
Alex Marquez pedig duplázott, ugyanis egyrészt az első percekben újfent elesett – sőt ezúttal a piros zászlók is előkerültek, mivel helyre kellett állítani a légfalat az 5-ös kanyarban –, másrészt pedig a hajrában 1:35,991-es pályarekorddal az élen zárta az első napot. A Gresini spanyolját három további ducatis követte a sorban Francesco Bagnaia, Franco Morbidelli és Marc Marquez révén, majd a sort Fabio Quartararo szakította meg a Yamahával – annak ellenére, hogy bukott is az utolsó negyed órában. A hajrában egyébként sokan elestek: Jack Miller, Ai Ogura, Raul Fernandez, Joan Mir és Maverick Vinales is erre a sorsra jutott. Mir így is befért a top 10-be, az említetteken kívül pedig Fermin Aldeguer, Johann Zarco, Pedro Acosta és Fabio di Giannantonio kvalifikálta magát a Q2-be. A gyártók közül egyedül az Aprilia nem képviseltette magát a mezőny első felében.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'35.991 | |
2. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'36.094 | 0.103 |
3. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'36.153 | 0.162 |
4. | Marc Márquez | Ducati | 1'36.258 | 0.267 |
5. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'36.419 | 0.428 |
6. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'36.508 | 0.517 |
7. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'36.535 | 0.544 |
8. | Pedro Acosta | KTM | 1'36.630 | 0.639 |
9. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'36.636 | 0.645 |
10. | Joan Mir | Honda | 1'36.686 | 0.695 |
11. | Brad Binder | KTM | 1'36.741 | 0.750 |
12. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'36.798 | 0.807 |
13. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'36.854 | 0.863 |
14. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'36.937 | 0.946 |
15. | Alex Rins | Yamaha | 1'36.957 | 0.966 |
16. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'37.040 | 1.049 |
17. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'37.072 | 1.081 |
18. | Luca Marini | Honda | 1'37.077 | 1.086 |
19. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'37.188 | 1.197 |
20. | Augusto Fernández | Pramac Yamaha | 1'37.219 | 1.228 |
21. | Aleix Espargaró | Honda | 1'37.392 | 1.401 |
22. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'37.865 | 1.874 |
23. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'38.004 | 2.013 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!