Három-öt futamon belül megoldaná gondjait a Red Bull
A túl korán jelentkező gumikopás a McLarennel szembeni fő hátrányuk, ismerte el Helmut Marko, a Red Bull Racing Formula-1-es sportszakmai tanácsadója, de egyúttal jelezte: bízik benne, hogy a fejlesztésekkel néhány nagydíjon belül megoldják ezt, és akkor egy szintre kerülhetnek a wokingiakkal.
„Tudtuk a bahreini teszt alapján, hogy a McLaren valamelyest gyorsabb nálunk. Csökkentettük az előnyüket, azt mondanám, fél másodpercről olyan két-három tizedmásodpercre. Hat-nyolc körön át tudjuk is követni őket, de aztán nálunk hamarabb jelentkezik a gumikopás. Ez a fő probléma, illetve van még néhány gondunk. De tudjuk őket, a csapat pedig keményen dolgozik. Remélhetőleg három-öt versenyen belül orvosoljuk őket, és akkor olyan autónk lesz, amely egy szinten áll a McLarennel.”
„Sok munka vár még ránk, hogy győzelemért harcolhassunk” – Verstappen
Sokat kell még dolgozniuk azért, hogy valós esélyük legyen a győzelmekért harcolni – fogalmazott az évadnyitó Formula-1-es Ausztrál Nagydíjon második helyen befutó Max Verstappen, aki szerint a gumihasználaton kell elsősorban javítaniuk.
Verstappen ugyanazt a területet emelte ki fő gyengeségükként a McLarenhez képest, mint Helmut Marko és Christian Horner: a rosszabb gumikezelést.
„Tudtam, hogy ez be fog következni. Küszködtem a gumikkal. Hasonló volt a szombati naphoz. Az intermediate abroncsok pedig még inkább lágyabb keverékek, szóval még inkább kitettek a túlmelegedésnek. Itt küszködtünk mi és sok másik csapat a McLarenhez képest. Ők egyszerűen jobb munkát végeznek ebben, ezen kell dolgoznunk.”
Ferrari: Kínában sokkal jobbak leszünk
Frederic Vasseur, a Ferrari Formula-1-es csapatfőnöke elismerte, hogy több téren is javulniuk kell a Melbourne-ben látottak után, de abban is biztos, hogy már a soron következő Kínai Nagydíjon sokkal jobban fognak teljesíteni.
A The Race szaklap elemzése alapján egyértelműen a gumik túlmelegítése jelenthette az egyik fő problémát a Ferrarinál az Ausztrál Nagydíjon: emiatt már az időmérős körük végére elment a tapadás, és nyilván ugyanez visszaütött vasárnap a nedves pályán is. Egy másik feltételezés szerint a vörösöknek meg kellett emelniük az autó hasmagasságát, hogy elkerüljék, hogy túlságosan elkopjon a padlólemezen a kopólemez, ezzel viszont értelemszerűen teljesítményt veszítettek. Akármi is állt a hétvégi küszködés hátterében, Vasseur úgy érzi, a melbourne-i körülmények eleve extrémek voltak, és egyúttal biztos benne, hogy már néhány nap múlva Kínában is sokkal jobban fognak szerepelni:
„De a következő hétre koncentrálunk, tanulunk a mostaniból, hiszen követtünk el hibákat, illetve javítani kell a kommunikáción, meg kell értenünk, Lewisnak mire van szüksége kommunikáció terén. Emiatt kerültünk ebbe a helyzetbe. De sokkal jobbak leszünk jövő héten.”
„Ott minden tönkremehetett volna” – Norris a sorsdöntő körökről
Nem egy stresszes pillanatot kellett megélnie Lando Norrisnak az Ausztrál Nagydíjon aratott győzelme felé vezető úton. Amikor a futam második felében a száraz abroncsokon autózva hirtelen megérkezett az eső, Norris és csapattársa, Oscar Piastri is lecsúszott a pályáról, miközben Max Verstappen üldözte őket. A brit mclarenes a stresszes pillanatokat megelőző körökről, majd a Piastri futamát tönkretevő pillanatokról beszélt.
„Nyilvánvalóan túl gyors voltam ahhoz képest, hogy mennyire esett, és teljesen lesodródtam. Épphogy sikerült megállítanom az autót a kanyarban, de belenéztem a tükörbe, és láttam, hogy Oscar átszánkázott a kavicságyon, Max pedig közeledik” – mesélte Norris.
„Nagyon stresszes pillanat volt, mert ott minden tönkremehetett volna. Ha a pályán maradok, Max valószínűleg megelőzött volna, mert a közepes keverékű gumikon volt, amik valószínűleg jobb állapotban voltak, mint az én keményeim.”
Elnézést kért Tsunodától a Racing Bulls
Elnézést kért Yuki Tsunodától a csapat nevében az elhibázott stratégiáért Laurent Mekies, a Racing Bulls csapatfőnöke: a túl kései kerékcsere miatt a japán az ötödik-hatodik helyezés helyett üres kézzel távozott a Formula-1-es Ausztrál Nagydíjról.
„Yuki roppant erősen teljesített, amíg az eső vissza nem tért. Nincs mi mögé bújnunk, rossz döntést hoztunk a végén, és ez nagyon sokba került nekünk vasárnap. Emiatt elnézést kérünk Yukitól: a kockáztatás, hogy kint hagyjuk a pályán, nem fizetődött ki, de ez is része az autósport keménységének. Csak egy módon lehet javulni: ha keményen dolgozunk együtt csapatként, és erősebben térünk vissza.”
Thaiföld miniszterelnökével tárgyalt a bangkoki F1-es futamról Domenicali
Mint arról néhány napja már beszámoltunk, azt tervezte a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után a Formula-1 nemrég 2029 végéig hosszabbító elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali, hogy Thaiföldre utazik, hogy ott egyeztessen egy esetleges bangkoki verseny megrendezéséről. Thaiföld egy ideje már érdeklődik az F1-es futamrendezés iránt, az utóbbi hónapokban a legnagyobb esélyessé lépett elő – az afrikai kontinsensen bejelentkező Ruanda és Dél-Afrika mellett – arra, hogy a közeljövőben csatlakozzanak a versenynaptárhoz. A szándékukat pedig jól mutatja, hogy az ország miniszterelnökével tudott leülni Domenicali:
„Örömömre szolgált, hogy ma találkozhattam Paetongtarn Shinawatrával, Thaiföld miniszterelnökével és a csapatával, akikkel átbeszéltük a lenyűgöző terveiket arról, hogy versenyt rendeznének Bangkokban. Várom, hogy folytassuk az egyeztetéseinket a következő hetekben és hónapokban” – fogalmazott egy rövid kommünikében az F1 első embere a lentebbi közös fotó kíséretében.
Akár minden évben rendezhet szezonindító show-t az F1
Egy hónappal ezelőtt a londoni O2 Arénában tartott nagyszabású show-val indította be a 2025-ös szezonját a Formula-1, az eseményen leplezte le mind a tíz istálló az idei autófestését is. A rendezvény emellett az F1 75. születésnapját is hivatott volt megünnepelni, emiatt felmerül a kérdés, hogy a jövőben évi rendszerességgel kerül-e sor majd hasonlókra. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója szerint elképzelhető:
„Úgy gondolom, nagy siker volt” – fogalmazott az F1 75 elnevezésű esemény kapcsán Domenicali a Formula1.com honlapon. „Megmutattuk a platformunkat, emellett meggyőztük a szkeptikusabbakat, hogy az F1-nek nagyban kell gondolkodnia. Hogy minden évben lesz-e ilyen, azt meg kell beszélnünk. Egyértelműen komoly az érdeklődés különböző promóterek részéről a világ különböző tájairól, akik szeretnék, hogy úgy mondjam, ezt egy 25. nagydíjnak tekinteni, amellyel elindtjuk a szezont. Nagyon-nagyon hamar döntést fogunk hozni.”
5 dolog, amit megtudtunk az F1-es Ausztrál Nagydíjon
McLaren, Verstappen, Piastri, Hamilton, Ferrari és a többiek: milyen következtetést vonhatunk le az F1-es Ausztrál Nagydíj után?
Gobodics Tamás véleménycikke ezen a linken olvasható Formula+ rovatunkban!
Az F1-es Kínai Nagydíj teljes menetrendje
Már folytatódik is az F1 2025-ös szezonja, az Ausztrál Nagydíj után marad a mezőny a Távol-Keleten, és back-to-back ellátogat Sanghajba. A Kínai Nagydíj ráadásul rögtön sprinthétvége lesz, vagyis pénteken már sprintkvalifikációt rendeznek, szombaton jön a sprintfutam és a nagydíj időmérője, vasárnap pedig maga a nagydíj.
Az időeltolódás miatt ezúttal is reggeli időpontokban nézhetjük az eseményeket Magyarországon, az F1 mellett pedig WRC, IndyCar és NASCAR szerepel még a programban.
A menetrend ezen a linken található!
A tesó a fő ellenfél? Hova tűnt Bagnaia? – Formula Motocast
Újabb dupla Marquez-dupla a MotoGP-ben, Bagnaia már a dobogóról is leszorult: az Argentin GP kibeszélője a vb-aspiránsokkal, Zarco méltatásával, Ogura kizárásával és a Pirelli érkezésével.