Norrisé az első, Leclerc-é a második edzés
Megkezdődött a 2025-ös Formula-1-es évad az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel. Az első egyórás gyakorlások Lando Norris volt a leggyorsabb a McLarennel, de sokáig a végül második Carlos Sainz vezetett a Williamsszel, míg a szezon első nagy autótörését Oliver Bearman mutatta be – beszámoló és végeredmény ide kattintva.
A második edzésen aztán már Charles Leclerc zárt az élen, bő egy tizedmásodperccel megelőzve a McLaren párosát, míg a meglepetést ezúttal az anyacsapatot is megelőző Racing Bulls-duó szolgáltatta – összefoglaló és eredménysor itt.
Javuló Ferrari, kérdéses Mercedes, bajban lévő Red Bull
Négy tizedmásodperccel volt lassabb Charles Leclerc-nél Lewis Hamilton az F1-es Ausztrál Nagydíj pénteki napján, de amikor erről kérdezték, azt válaszolta, hogy egyelőre tanulnia kell az új autót. A monacói úgy érzi, előreléptek a bahreini teszthez képest.
Eltérő hangnemben nyilatkozott a F1-es szezon első edzésnapja után a két McLaren-versenyző: Norris a problémákat emelte ki, a pénteki második Piastri az erős alaptempót.
A kemény és a közepes keverékű abroncsokon jól ment a Mercedes, a lágyakon viszont szenvedtek Russellék az Ausztrál Nagydíj első két szabadedzésén: nem talált olyan sok tempót a Mercedes a lágyakra váltva, mint amennyit szerettek volna. Russell felemásan értékelt, Antonelli elégedett.
A pénteki edzésnapot követően komolyabb problémákról számolt be Ausztráliában Max Verstappen: a világbajnok szerint az a fő gond a Red Bullnál, hogy nincs tapadás, ezt pedig nehéz lesz megoldani a hétvége folytatásában.
Eközben a 16. és 17. leggyorsabb köridőt autózta a csapattárs Liam Lawson az Ausztrál Nagydíj szabadedzésein: a fiatal új-zélandi elmondása szerint bár magabiztos volt az RB21-es volánja mögött, még meg kell találnia a megfelelő tempót – ezzel pedig Christian Horner is egyetért.
Az élbolyban kiolvasható erőviszonyokról, így a McLarent favorittá emelő hosszú etapról, a Ferrari közelségéről és a Red Bull komolyabb gondjairól FormulaPlusz rovatunk elemző cikkében írtunk részletesen. Az alábbi képre kattintva pedig utazó tudósítónk, Mészáros Sándor mai videós bejelentkezését és összegzését tudjátok megnézni Melbourne-ből:
Sainz még nem érzi, Bearman túltolta, Alonso nem nyilatkozik
Ha jobban ki tudná hozni a legjobbat az autóból a lágy abroncsokon, versenyképes lehetne a Williamsszel, ez ugyanis a kulcsa az FW47-esnek – vélekedik Carlos Sainz a Formula-1-es évadnyitó Ausztrál Nagydíj első napja után. A gond az, hogy erre még a teszt óta sem igazán érzett rá.
A Racing Bulls két versenyzője remek napot zárt, melyet folytatnának – bár az újonc francia még nem tudja mekkora fejlődést várhat a többi csapattól, Tsunoda szoros középmezőnyt jósol.
„Túl korán akartam túl sokat” – így kommentálta a Haast az FP1-en csúnyán összetörő Oliver Bearman a balesetét, amely miatt a második edzésen pályára sem tudott gurulni.
Goromba hangulatban kezdte az F1-es szezont Fernando Alonso: az Aston Martin pénteki felkészüléséről semmit nem árult el, viszont megfogadta, idén nem fog nyilatkozni az edzésnapokon.
Aston-szélcsatorna, GM-pénz, Lindblad-kérelem
A pályán kívüli hírek összefoglalóját kezdjük átkötésként épp az Astonnal: üzembe helyezte vadonatúj, modern Formula-1-es szélcsatornáját az istálló, amelyben a 2025-ös autó fejlesztése mellett elsősorban a 2026-os új szabályok szerint építendő versenygépen dolgoznak majd.
Tetemes összeget fizetett a General Motors az F1-nek a Cadillac beszállásáért, a Formula.hu Melbourne-ben brutális összegről – a Concorde-egyezményben foglalt 200 millió dollárnak több mint a kétszereséről – hallott.
A De Telegraaf értesülései szerint a McLaren nemrég érdeklődött Max Verstappen szerződési helyzetéről. A holland lap szerint a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown megvizsgálta annak lehetőségét, hogy a négyszeres világbajnokot szerződtessék a Red Bulltól.
Eközben azt szeretné elérni a Red Bull, hogy Arvid Lindblad még a 18. születésnapja előtt megkaphassa az F1-es szuperlicenszét.