DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 15. szombat
Hírösszefoglaló

Leclerc-vezetés, GM-pénz, Lindblad-kérelem: pénteki F1-es hírek

A Ferrari az élen, a McLaren a legmeggyőzőbb Melbourne-ben, szenved a Red Bull, Bearman autót tört, Brown megkereshette Verstappent: a nap hírei egy helyen.

Norrisé az első, Leclerc-é a második edzés

Megkezdődött a 2025-ös Formula-1-es évad az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel. Az első egyórás gyakorlások Lando Norris volt a leggyorsabb a McLarennel, de sokáig a végül második Carlos Sainz vezetett a Williamsszel, míg a szezon első nagy autótörését Oliver Bearman mutatta be – beszámoló és végeredmény ide kattintva.

f1-mclaren-melbourne-day1



A második edzésen aztán már Charles Leclerc zárt az élen, bő egy tizedmásodperccel megelőzve a McLaren párosát, míg a meglepetést ezúttal az anyacsapatot is megelőző Racing Bulls-duó szolgáltatta – összefoglaló és eredménysor itt.

 

Javuló Ferrari, kérdéses Mercedes, bajban lévő Red Bull

Négy tizedmásodperccel volt lassabb Charles Leclerc-nél Lewis Hamilton az F1-es Ausztrál Nagydíj pénteki napján, de amikor erről kérdezték, azt válaszolta, hogy egyelőre tanulnia kell az új autót. A monacói úgy érzi, előreléptek a bahreini teszthez képest.

f1-leclerc-1

Eltérő hangnemben nyilatkozott a F1-es szezon első edzésnapja után a két McLaren-versenyző: Norris a problémákat emelte ki, a pénteki második Piastri az erős alaptempót.

A kemény és a közepes keverékű abroncsokon jól ment a Mercedes, a lágyakon viszont szenvedtek Russellék az Ausztrál Nagydíj első két szabadedzésén: nem talált olyan sok tempót a Mercedes a lágyakra váltva, mint amennyit szerettek volna. Russell felemásan értékelt, Antonelli elégedett.

A pénteki edzésnapot követően komolyabb problémákról számolt be Ausztráliában Max Verstappen: a világbajnok szerint az a fő gond a Red Bullnál, hogy nincs tapadás, ezt pedig nehéz lesz megoldani a hétvége folytatásában.

f1-redbull-melbourne-day1

Eközben a 16. és 17. leggyorsabb köridőt autózta a csapattárs Liam Lawson az Ausztrál Nagydíj szabadedzésein: a fiatal új-zélandi elmondása szerint bár magabiztos volt az RB21-es volánja mögött, még meg kell találnia a megfelelő tempót – ezzel pedig Christian Horner is egyetért.

Az élbolyban kiolvasható erőviszonyokról, így a McLarent favorittá emelő hosszú etapról, a Ferrari közelségéről és a Red Bull komolyabb gondjairól FormulaPlusz rovatunk elemző cikkében írtunk részletesen. Az alábbi képre kattintva pedig utazó tudósítónk, Mészáros Sándor mai videós bejelentkezését és összegzését tudjátok megnézni Melbourne-ből:

videó_1

Sainz még nem érzi, Bearman túltolta, Alonso nem nyilatkozik

Ha jobban ki tudná hozni a legjobbat az autóból a lágy abroncsokon, versenyképes lehetne a Williamsszel, ez ugyanis a kulcsa az FW47-esnek – vélekedik Carlos Sainz a Formula-1-es évadnyitó Ausztrál Nagydíj első napja után. A gond az, hogy erre még a teszt óta sem igazán érzett rá.

A Racing Bulls két versenyzője remek napot zárt, melyet folytatnának – bár az újonc francia még nem tudja mekkora fejlődést várhat a többi csapattól, Tsunoda szoros középmezőnyt jósol.

bearman-crash

„Túl korán akartam túl sokat” – így kommentálta a Haast az FP1-en csúnyán összetörő Oliver Bearman a balesetét, amely miatt a második edzésen pályára sem tudott gurulni.

Goromba hangulatban kezdte az F1-es szezont Fernando Alonso: az Aston Martin pénteki felkészüléséről semmit nem árult el, viszont megfogadta, idén nem fog nyilatkozni az edzésnapokon.

 

Aston-szélcsatorna, GM-pénz, Lindblad-kérelem

A pályán kívüli hírek összefoglalóját kezdjük átkötésként épp az Astonnal: üzembe helyezte vadonatúj, modern Formula-1-es szélcsatornáját az istálló, amelyben a 2025-ös autó fejlesztése mellett elsősorban a 2026-os új szabályok szerint építendő versenygépen dolgoznak majd.

f1-aston-szelcsatorna-1

Tetemes összeget fizetett a General Motors az F1-nek a Cadillac beszállásáért, a Formula.hu Melbourne-ben brutális összegről – a Concorde-egyezményben foglalt 200 millió dollárnak több mint a kétszereséről – hallott.

A De Telegraaf értesülései szerint a McLaren nemrég érdeklődött Max Verstappen szerződési helyzetéről. A holland lap szerint a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown megvizsgálta annak lehetőségét, hogy a négyszeres világbajnokot szerződtessék a Red Bulltól.

Eközben azt szeretné elérni a Red Bull, hogy Arvid Lindblad még a 18. születésnapja előtt megkaphassa az F1-es szuperlicenszét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: