Az F1-es Ausztrál Nagydíj csütörtöki napjának összefoglalója:
A problémás új padlólemezre szavaz a Red Bull
Csak az utolsó tesztnap során próbálta ki az új első szárnnyal és orrkúppal kombinált új padlólemezét a Red Bull, s akkor is adódtak kételyek azzal kapcsolatban, a The Race viszont arról számolt be, hogy ennek ellenére is a friss verzióval kezdik meg az idénynyitó F1-es Ausztrál Nagydíjat. Maga Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója is elismerte az Auto Motor und Sportnak adott interjúban, hogy a módosított padlólemez nem igazán vált be:
„Az új első szárny jól működött, a padlólemez nem. Ezért kezdtük el visszarakni a régebbi padlólemez egyes részeit az autóra az utolsó tesztnapon. És ezzel a kombinációval, az új szárnnyal és a régi padlólemezzel, jobban mentek a dolgok.”
Valami azonban történhetett a teszt óta eltelt másfél-két hétben, a The Race szaklap ugyanis úgy tudja, hogy a fentiek ellenére a Red Bull a frissebb padlólemez-változattal vág neki a hétvégi Ausztrál Nagydíjnak már a pénteki edzésektől kezdve.
„Nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de…” – Verstappen
Csak annyit tud, hogy jelenleg nem ők a leggyorsabbak a mezőnyben – jelentette ki Max Verstappen az Ausztrál Nagydíj médianapján, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy tavaly láthattuk, mennyire gyorsan változhatnak az erőviszonyok.
Az erősorrendet illetően nem akart jóslatokba bocsátkozni, csak annyit jelentett ki, hogy most nem a Red Bull jelenti az etalont:
„Lehetetlen tudni pillanatnyilag. Úgy értem, azt tudom, hogy jelenleg nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de ez egy rendkívül hosszú szezon. Ha tavaly itt felteszik ezt a kérdést nekem, majd a szezon végén újra, akkor teljesen más képet festettek a dolgok. Szóval sok minden változhat elég gyorsan a Formula-1-ben.”
Norris, Piastri: Dehogy fogunk dominálni!
Hiába tűnt mindenki szerint úgy a bahreini Formula-1-es teszt alapján, hogy a McLaren áll az erősorrend élén, a konstruktőri címvédő alakulat pilótái korántsem várnak olyan domináns produkciót maguktól, mint azt sokan sejtetni vélik, Lando Norris pedig különösen a Ferrarira hívta fel a figyelmet.
„Tudom, hogy nagyok a várakozások, és ezt mondja mindenki. Igazából az én egyetlen versenyszimulációm volt az, amely miatt mindenki ebben a nagy előnyben hisz. Jó versenyetap volt, ugyanakkor a legtökéletesebb körülmények között is futottam. Oscar is teljesített egy szimulációt másnap, ami sokkal lassabb volt. Nem azért, mert rosszabbul vezetett, hanem egyszerűen azért, mert a körülmények jelentősen lassabbak voltak az utolsó napon.”
Norris főként a Ferraritól erős szereplést Melbourne-ben: „Tudom, mennyi üzemanyaggal ment a Ferrari a teszt nagy részében, és hasonlók. Meg fogtok lepődni, mennyire gyorsak lesznek ezen a hétvégén. Az emberek azt beszélnek, amit akarnak. Mi megtartjuk ezt magunknak. Koncentráltak maradtunk, és gyorsak akarunk lenni. Arra számítunk, hogy ott leszünk a harcban, de határozottan nem akkora előnnyel, mint amit mindenki mond.”
Norris: Max ellen a legkeményebb versenyezni
Max Verstappen a legkeményebb ellenfél a Formula-1-es pályákon, mivel a holland kész leginkább a határokat feszegetni: ezt tanulta a tavalyi küzdelmeik során Lando Norris, aki úgy érzi, idén már jobban készen áll ezekre a csatákra – de arra számít, hogy nem csak a címvédő lesz ezúttal a riválisa.
„Úgy gondolom, két nagy dolgot tanultam. Az egyik az, hogy egyértelműen nem voltam teljesen kész arra, hogy teljesítsem mindazt, amire versenyzés szempontjából szükség lett volna” – nyilatkozta a Motorsport által idézett vb-ezüstérmes a hétvégi idénynyitó F1-es Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtónapján.
„És ez csak azért van, mert Max ellen versenyezni egy egyedi helyzet, és nem tapasztalhatod meg sehogy másképp az életben, amíg el nem jutsz erre a pontra. És szerintem ha bármely másik pilótával zajlott volna a csata, akkor talán nem lett volna annyira kemény.”
Norris azt is hozzátette, hogy amellett, hogy nem számít a McLaren fölényére, szerinte több riválisa is lesz idén Verstappenen kívül: „Nem hiszem, hogy csak Max ellen fogok harcolni idén. Úgy gondolom, ott lesz Charles és Lewis, ott lesz Oscar, ott lesz mindkét Red Bull-pilóta és a Mercedes versenyzői is. Szóval várom ezeket a csatákat.”
„Ő Mr. Ferrari, és még jóképű is” – Hamilton Leclerc-ről
Adottságai mellett új F1-es csapattársa munkamorálját dicséri Lewis Hamilton – ami hasonló sajátjához. Charles Leclerc arról beszélt, a Ferrari mindig nagyobb, mint bármelyik versenyző.
„A csodás haján kívül? Ott van a szeme is, be kell vallani, jóképű fickó!” – tréfálkozott Hamilton. „Hogy mi lepett meg a legjobban? A munkamorálját mondanám, ami példás. Korábban erről nem volt tudomásom, hiszen nem tudjuk, mi történik zárt ajtók mögül” – fordította komolyabbra a szót Hamilton a Formula.hu jelenlétében. „Természetesen minden versenyző nagyon keményen dolgozik, de mindenkinek eltérők a módszerei, hogyan éri el a végső teljesítményt. Ez nem is nagyon különbözik az enyémtől, egy nagyon keményen dolgozó srácot látunk.”
„Nincs helye annak, hogy a Ferrari egy kifejezett versenyzőről szóljon, úgy értem, a Ferrari nagyobb, mint bármely versenyző. Ez mindig így volt a Ferrarinál. Ez teszi a Ferrarit ennyire különlegessé. A támogatás mindig a csapatnak szól, nem valamelyik versenyzőnek” – magyarázta Leclerc csütörtökön.
„Ezért nem gondolom, hogy most más lenne a helyzet. Nyilván Lewis a sport legendájaként érkezik a csapathoz, és jelenleg több figyelem irányul rá, mint rám. De ez részemről teljesen rendben van. Teljes mértékben megértem, és normális is. Nem gondolom, hogy verseny folyna azért, ki a Ferrari versenyzője, és sosem lesz így.”
„Szerződésem van legalább erre az évre, ha nem többre…” – Doohan
Jack Doohan a Franco Colapintóval kapcsolatos találgatások ellenére állítja: szerződése van a teljes idei évre, sőt arra is célzott, hogy többre is, éppen ezért nem foglalkozik a pletykákkal, csak élvezni akarja a hazai Formula-1-es nagydíját és minden egyes autóban töltött másodpercet.
„Egy srác hajtott az ülésemre, most már négy van – hiszen ha észleltétek, négy tartalékpilótával rendelkezünk” – utalt arra a pilóta, hogy Colapinto mellett Paul Aron, Ryo Hirakawa és néhány napja immár Kush Maini is betölti ezt a posztot az enstone-i istállónál. „Mind a négyük, nem csak Franco, valószínűleg az ülésemet akarja, ha nem Pierre-ét is. Az elmúlt két évben én is a versenyzők ülését akartam, amikor tartalékos voltam… Úgy fogok élvezni minden versenyt, mintha az utolsó lenne. Élvezni akarom mindet és az összes pillanatot, amikor az autóban ülök. Nem tudok mit hozzátenni ehhez.”
Bortoleto B-kategória? „Helmut Marko sokszor téved”
A Red Bull versenyzői akadémiáját vezető Helmut Marko B-kategóriás versenyzőnek nevezte a Saubernél debütáló, F3-as és F2-es bajnok Gabriel Bortoletót. A brazil reagált a kritikára: Helmut Marko sokszor tévedett versenyzőválasztásaival, és biztos benne, hogy ezúttal sem lesz igaza.
„Nem törődöm vele, már láttam ilyen, a kihívásokat pedig szeretem. Helmuttól halljuk ezt, aki sok tehetséget juttatott el a Formula-1-be, és sok rossz tehetséget is eljuttatott az F1-be. Látjuk, hogy igaza volt és tévedett is, és remélhetőleg én idővel azt bizonyítom be, hogy ebben tévedett” – mondta Bortoleto az FIA-sajtótájékoztatón.
„Tempóból Kimi egyből George szintjén lesz” – Wolff
George Russell és Toto Wolff is arra számít, hogy nyers sebesség alapján a britnek nem igazán lesz előnye a Mercedesen belül a most debütáló Andrea Kimi Antonellivel szemben – igaz, tapasztalat terén még hátrányban lesz, így sokat kell majd tanulnia a 18 éves olasznak.
Russell azonban nem számít arra, hogy a rutinjából fakadóan mindig sokkal gyorsabb lesz fiatal kollégájánál – a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj médianapján így felelt az erre irányuló kérdésre:
„Nem, egyáltalán nem. Kimi egy kivételes versenyző, és mint korábban elmondtam, nem érzem magam egyáltalán gyorsabbnak, mint voltam 18 évesen, de sokkal tapasztaltabb vagyok.”
Sainz: Talán a top 10 közelében sem leszünk
Az F1-es teszt leggyorsabbjaként jön Melbourne-be, de Carlos Sainz a második edzésig nem tud célokról beszélni: ötödik és tizedik erő is lehet a Williams. Újra nyerni valószínűleg nem fog.
„Ez megint csak egy olyan kérdés, amit nehéz megválaszolni. Szerintem majd a második szabadedzés után tudom részletesebben elmondani, minek örülnék, mert akkor kezdjük majd megérteni, hogy ötödik csapat, nyolcadik, tizedik vagy éppen hetedik csapat vagyunk” – válaszolt a Formula.hu jelenlétében Sainz.
„Az eredményeket illetően inkább várnék két-három versenyt, elemezném, hol áll az autó, miért harcolok, és ha látom, hogy Q2-ért vagy Q3-ért harcolok, pontokért vagy nem pontokért, akkor meg tudom fogalmazni, milyen lenne egy jó szezon, és célba vehetem azokat az eredményeket. De mielőtt tudjuk, hol áll az autó, lehetetlen célokat meghatározni pontok, bajnoki pozíció és hasonló tekintetében” – zárkózott el attól, hogy bármilyen lehetséges eredményt kijelöljön.
Helyszíni: Beindult az őrület Melbourne-ben!
Lezajlott az Ausztrál Nagydíj sajtónapja, a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor hozott némi hangulat- és helyzetjelentést az Albert Parkból.
A videó megtekinthető a YouTube-csatornánkon ezen a linken, vagy az alábbi képre kattintva: