Távozik a Racing Bulls technikai igazgatója
A Racing Bulls bejelentette, hogy Jody Egginton technikai igazgató távozik a csapattól, de a Red Bull-családot nem hagyja el, hiszen április 1-től a Red Bull Advanced Technologies mérnöki igazgatójaként folytatja pályafutását – azaz nem az F1-es csapatnál fog dolgozni, hanem a vállalat mérnöki részlegénél.
Változó hőmérséklet, esőesély Ausztráliában
Az aktuális előrejelzések szerint az időjárás nem fogja megkönnyíteni a csapatok és a versenyzők dolgát a hétvégi F1-es szezonnyitón. A hőmérsékleti viszonyok rendkívül változónak ígérkeznek, hiszen pénteken 28, szombaton 34, vasárnap viszont csak 24 fok az előrejelzett legmagasabb hőmérséklet, ráadásul a megelőző napokkal ellentétben a versenyen az égi áldás is megérkezhet – bővebben ide kattintva.
Kiderült az új madridi F1-es pálya neve
Új nevet kapott a 2026-tól a Formula-1-es Spanyol Nagydíjnak otthont adó vadonatúj madridi utcai pálya: a szervezők hétfői bejelentése szerint mostantól a Madring nevet viseli a készülő létesítmény – részletek itt.
„Hamilton még nincs teljesen Leclerc szintjén”
Egyelőre nem teljesít Charles Leclerc szintjén a Ferrarinál Lewis Hamilton – véli Helmut Marko, aki szerint kulcsfontosságú lesz a britnek, hogy egyből felvegye a monacóival a ritmust az időmérőkön. De erre képesnek is tartja a hétszeres világbajnokot, aki viszont motiválatlanná válhat, ha nem lát esélyt a győzelemre.
Norris megnevezte a McLaren legnagyobb gyengeségét
Lando Norris szerint még közel sem tökéletes a bahreini teszten erősnek tűnő MCL39-es: „Jelenleg a legnagyobb problémát az autó hátsó része jelenti, ami egyszerre jó és rossz” – fogalmazott a brit. „Rossz, mert időnként eléggé trükkössé és kiszámíthatatlanná válik az autó, de az a munkám, hogy megpróbáljak felülkerekedni ezen. Ez egy olyan terület, amire különösképpen fókuszálnunk kell a jövőbeni fejlesztéseket illetően.”
Cadillac: Miért ne választhatnánk érdem alapján amerikait?
Az érdem az elsődleges és egyetlen szempont a pilótaválasztásnál – hangsúlyozta a 2026-ban az F1-es mezőnyhöz csatlakozó Cadillac csapatfőnöke, Graeme Lowdon. Ez viszont nem zárja ki, hogy amerikai versenyzőjük legyen, de Colton Herta esetén akadály lehet a szuperlicenszpontok hiánya.
Coulthard: Hogy lesz nő az F1-ben, nem vélemény, hanem tény
David Coulthard szerint nem lehet kérdéses, hogy egy női versenyző eljut majd a Formula–1-ig, és azt a véleményt, hogy a nők nem elég erősek hozzá, „totális baromságnak” tartja. A skót expilóta szerint a fizikai erőnlét csupán edzés kérdése, függetlenül a nemtől, a női versenyzők megítélését pedig kizárólag a teljesítménynek kell meghatároznia, hiszen „végső soron a stopperóra dönt”.
Vettel: Én vagyok a legnagyobb képmutató
Sebastian Vettel egy interjúban elismerte, hogy környezetvédelmi kérdésekről beszélve képmutatónak tűnhet, hiszen F1-es karrierje alatt hatalmas karbonlábnyomot hagyott maga után, ám szerinte a problémát nem szégyenkezéssel, hanem megoldások keresésével lehet kezelni: mind élvezzük azokat a dolgokat, amelyek nem fenntarthatók, így a cél nem a tiltás, hanem a fenntartható alternatívák elérhetősége.
Horner a V10-esek visszatéréséről: „Érdemes megvizsgálni”
Christian Horner szerint már most érdemes foglalkozni az F1 jövőbeni motorformulájával, és a fenntartható üzemanyagok lehetővé tehetik a V10-esek visszatérését, mely egy izgalmas koncepció, és érdemes megvizsgálni. Max Verstappen támogatja az ötletet, de óvatosságra int, és úgy véli, az FIA elnökének visszafogottabban kellene nyilatkoznia a témában.
Pitwall: Cadillac, Verstappen, FIA
Hírösszefoglalónk végén ajánljuk figyelmetekbe Pitwall című hírkibeszélőműsorunk friss adását, benne az elmúlt napok legfontosabb F1-es híreivel: