Először beszélt arról Lando Norris, hogy mint mindenki az F1-ben, a jövőben ő is versenyezne a Ferrarinál. Hamilton helyében ugyanígy átigazolt volna.
„Pontosan tudom, melyik csapathoz szeretnék majd menni. Ahhoz, amelyiknek mindenki részese akar lenni egy ponton a pályafutása során. Jelenleg azonban boldog vagyok a McLarennél” – mondta Norris az NBC Newsnak. Részletek.
Tíz éve a Ferrarihoz csatlakozó Sebastian Vettel jóval korábban tesztelni kezdett, mint Hamilton, akinek pályafelkészülése egy hónapba sűrűsödött össze.
„Nem tesztelhettem a szezon végén, tehát viszonylag későn kezdtem másokhoz képest, akik előttem voltak itt, mint Sebastian. Úgy rémlik, ő már novemberben kezdett, jó két hónap előnyben volt” – magyarázta Hamilton. Bővebben.
Két rövid, de érdekes nyilatkozat jött a Red Bull táborából: Jos Verstappen az F1-es csapatra helyezte a nyomást, Helmut Marko pedig arról beszélt, mi változik meg Max Verstappen apaságával. A két nyilatkozat itt található.
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia továbbra sem tett le az F1-ről, az Alpine WEC-pilótája 2026-ban visszatérne a száguldó cirkuszba – részletek itt.
Törölheti közösségi médiás profilját Alain Prost
A négyszeres világbajnok Alain Prost és az 1994-ben elhunyt háromszoros világbajnok Ayrton Senna vetélkedése legendás fejezete a Formula-1-nek. Bár a páros végül megbékélt egymással – nem sokkal Senna halála előtt, Prost visszavonulásakor –, számos rajongóból harminc év elteltével is ellenséges indulatok törnek elő, melyek a közösségi médián keresztül jutnak el Prosthoz.
„Nem tudok nem gondolni Ayrtonra, szerencsére vagy sajnos. Például éppen azon gondolkodom, hogy leállítom az Instagram-oldalam, mert minden nap üzeneteket kapok, tényleg minden egyes nap, kivétel nélkül: időről időre gyűlölködő üzenetet” – beszélt arról a Motorsport-Totalnak Prost, hogy 300 ezer követővel rendelkező fiókját is letörölheti a toxikus visszajelzések miatt. Az FIA egy közleményben állt ki Prost mellett – a történetről bővebben itt írtunk.
Eladta F1-es autógyűjteményét Bernie Ecclestone
Csillagászati értékű Formula-1-es autógyűjtemény talált új gazdára: a világbajnokságot korábban irányító 94 éves Bernie Ecclestone eladta 69 F1-es versenyautóból álló kollekcióját. A MailOnline beszámolója szerint a vevő Mark Mateschitz, a Red Bull 49 %-os résztulajdonosa, aki az Ecclestone család közeli barátja. A lap szerint Ecclestone azért adott túl magánygyűjteményén, hogy halála után az örökösöknek ne kelljen bajlódniuk a hatalmas flottával.
A gyűjtemény vételára nem publikus, de félmilliárd font (240 milliárd forint) értékűre becsülik, a Tom Hartley Jnr. aukciós ház úgy jellemezte, mint „egész egyszerűen a világ legfontosabb versenyautó-gyűjteménye.” Mateschitz azt tervezi, hogy a közeljövőben nyilvánosan hozzáférhető helyen állítja ki az autókat, és akár bővítheti a gyűjteményt.
Suzukában indult a Super Formula
Egy jelentős versenysorozat elkezdődött a hétvégén, Japán formulaautós bajnoksága Suzukában indult egy dupla versennyel. Mindkét futamgyőzelmet megszerezte a Dandelion Racing, szombaton Kakunoshin Ohta révén, aki csupán 0,197 másodperccel előzte meg Ayumu Iwasát. Vasárnap a csapattárs, Tadasuke Makino győzött Ohta előtt, a szombati nyertes azonban öt másodperces időbüntetést kapott pályaátvágás és előnyszerzés miatt, mivel pedig a verseny biztonsági autó mögött ért véget, a pontzónából is kicsúszott a büntetéssel.
A pontversenyt a Formula-2-ben korábban futamokat nyerő Red Bull-junior, Ayumu Iwasa vezeti két dobogós helyével 30 ponttal, hét egységgel a címvédő Sho Tsuboi előtt, a harmadik-negyedik helyen következik a két győztes, Ohta és Makino.
A mezőny egyik legérdekesebb tagja, a Williams-akadémistaként F2-ről Super Formulára váltó Zak O’Sullivan, a 22 fős mezőny három külföldi tagjának egyike egy nyolcadik helyet tud felmutatni debütáló hétvégéjén, vasárnap éppen ő okozta a futam végi biztonsági autót eredményező balesetet.