DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. március 7. péntek
Hírösszefoglaló

Előnyben a McLaren, lép az FIA: a nap F1-es hírei

Összeszedtük a nap F1-es híreit: íme a Formula.hu esti összefoglalója.

Egy helyen a nap hírei a Formula.hu-n.

 

Extra megfigyelés: lép az FIA a mini-DRS-ügyben

Azok után, hogy a múlt heti bahreini Formula-1-es teszten ismét felmerült a gyanú, hogy néhány autón túlságosan hajlékonyak a szárnyak vagy akár a McLaren tavalyi „mini-DRS-éhez” hasonló megoldással trükköznek, az FIA úgy döntött, Melbourne-től kezdve extra kamerákat szerelnek fel, amivel megfigyelhetik a légterelők viselkedését – számolt be róla a The Race.

Részletek ebben a cikkben!

 

Először lesz hivatalos vodkája az F1-nek

Bejelentést tett a Formula-1: hivatalos vodkapartnere lesz a világbajnokságnak a lengyel Belvedere formájában. A partnerség részeként a szeszesitalmárka hivatalos afterpartit tart a 2025-ös melbourne-i szezonnyitót követően, valamint a vodka elérhető lesz F1-es vendéglátóegységekben. Az együttműködés az LVMH luxusmárka-csoporttal tavaly októberben kötött megállapodáshoz kapcsolódik.

 

Marko: Két-három tized előnyben a McLaren

Két-három tizedmásodpercre becsüli a McLaren tempóbeli előnyét magukhoz képest a Red Bull Racing Formula-1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko, aki szerint mindenképp pozitívum, hogy kiszámíthatóbbá vált az RB21-es az elődjéhez képest.

f1-mclaren-2025_1



„Csak szerdán voltunk olyan gyorsak, mint a McLaren. Pénteken, az utolsó napon szerintem nagyjából két-három tizedmásodpercet veszítettünk körönként a hosszú etapon” – számszerűsítette a valószínűsített lemaradásukat Marko. „A gumikopás is sokkal jobb volt a McLarenen, mint amit a mi adataink elárulnak a sajátunkról.”

 

Nem tervez sok fejlesztést idén a Williams

Nem fogja túlzásba vinni a 2025-ös autója fejlesztését a Williams – árulta el versenyzőjük, Alexander Albon, aki szerint a 2026-os előrelépés a nagy cél. Viszont azt is elismerte a thai pilóta, hogy jobb helyzetben vannak, mint egy éve.

„Mint látható, szerintem összérzetet illetően az autó sokkal jobb helyzetben van, mint tavaly” – idézi a thai-brit versenyzőt a MotorsportWeek. „Van néhány terület, ahol csak most értük utol magunkat, és semmi nincs, amit ne tudnánk megoldani. Az utolsó éjszaka is végrehajtottunk néhány változtatást, amivel előreléptünk egyet. Nem oldott meg mindent teljesen, szóval vár még ránk munka. De egyelőre megfelelő helyzetben vagyunk” – fogalmazott a bahreini teszt után Albon.

 

Így rendezte át Hamilton a Ferrari kormányát

Már januárban, Lewis Hamilton fioranói tesztjét követően írtunk arról, hogy a hétszeres világbajnok több kisebb módosítást kért újdonsült csapatától a kormányon található funkciók elrendezését illetően. Hamilton a Mercedesnél töltött 12 év alatt megszokta a gombok, kapcsolók elhelyezkedését és automatizmusok alakultak ki benne, ezért kérte a módosításokat: ennek köszönhetően a Ferrari kormányához nagyon gyorsan sikerült is alkalmazkodnia.

A Racingnews365 összegyűjtötte a változtatásokat, valamint illusztrációt is készített, amelyen Hamilton és Charles Leclerc kormányát hasonlította össze az elrendezésekkel.

Ezek itt találhatók!

 

Ferrari-elnök: Lewis nem marketingfogás!

John Elkann kikéri maguknak azokat a megjegyzéseket, miszerint csak üzleti megfontolásból igazolták volna le Lewis Hamiltont. A brit 12 év után hagyta el a Mercedest, hogy idén már a Scuderia versenyzője legyen a Formula-1-ben. A hétszeres világbajnok karrierje egyik leghaloványabb idénye után vált, és azt a Carlos Sainzot kellett elküldenie miatta, aki eközben pályafutása legerősebb szezonjait futotta. Emiatt merülhetett fel sokakban a kritika, hogy csak reklámérték miatt szerződtették Hamiltont, ám a Ferrari elnöke szerint ez nincs így:

„Szerintem igazán igazságtalan Lewisszal szemben, hogy néhány megjegyzés arról szól, hogy ez egy marketingfogás” – nyilatkozta Elkann a Time magazin hasábjain. „Az igazat megvallva, Lewisnak nincs szüksége ilyesmire. Ahogy a Ferrarinak sincs. Amire szükségünk van, hogy bajnokságokat nyerjünk és nagyszerű dolgokat érjünk el a pályán. Ha ez megtörténik, akkor bizonyos módon hozza magával, mit csinálhatunk a pályán kívül. Korlátlanok a lehetőségek.”

 

Ricciardo: Őszintén úgy éreztem, vb-t nyerhetek

Volt olyan pont a Formula-1-es karrierje során, amikor Daniel Ricciardo őszintén hitt abban, hogy világbajnokságot nyerhet, de azt is belátja, hogy ez aligha változtatna azon, ahogy ma magára tekint – minderről a Drive to Survive pénteken érkező új évadában beszélt a pilóta.

„Ennyi volt. Az volt az álmom, hogy világbajnok legyek, és voltak évek az út során, amikor őszintén úgy éreztem, hogy ez meg fog történni. Közel kerültem. De ha most világbajnokként ülnék itt, változtatna azon, ahogy érzek vagy ahogy magamra tekintek? Nem hiszem” – tette hozzá a pilóta.

 

Formula Shakedown: Se teszt, se autó?

Hogyan áll Vincze Ferenc 2025-ös éve, miért óriási probléma itthon az, hogy alig lehet tesztelni, mit lehet elvárni a magyaroktól külföldön? A hét hírei mellett ezekről beszélgettünk a kétszeres magyar bajnokkal a Formula Shakedown legfrissebb adásában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: