Bemutatták az új Aston Martint
A tíz csapat közös londoni bemutatóját követően az Aston Martin megtartotta saját prezentációját is – igaz, csak digitálisan. Andy Cowell csapatfőnök elmondta, hogy a silverstone-i istálló céljai reálisak, és arra összpontosítanak, hogyan tudnak folyamatosan fejlődni minden területen. A bemutató kapcsán kiadott sajtóközleményben Alonso nem győzte hangsúlyozni izgatottságát, míg Lance Stroll arra mutatott rá, hogy a kulcsfontosságú lesz az idei szezon a csapat számára.
A csapat idei versenygépe, az AMR25 a tavalyi AMR24 evolúciója, a változtatások célja a vezethetőség javítása és a versenyzői magabiztosság növelése. Az autó aerodinamikai felületén jelentős változtatások történtek az AMR24-hez képest, a legnagyobb módosítások az első és hátsó szárnyakon, az oldalsó hűtőnyílásokon, a motorburkolaton és az alsó lemezen történtek. A változásokat részletesen itt foglaltuk össze.
Alonso: Van esély az Aston-dominanciára 2026-tól
Fernando Alonso nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy az Aston Martin domináns erő legyen 2026-tól az F1-ben – a spanyol versenyző töretlenül hisz a harmadik világbajnoki címének megszerzésében. „2026-tól csatlakozik hozzánk a Honda, itt van velünk az Aramco, megvannak a létesítmények, ahol tehetséges emberek dolgoznak, valamint újak is érkeztek. Úgy tűnik, hogy minden hozzávaló rendelkezésre áll, ami az elmúlt kettő, öt vagy hét évben hiányzott a csapatból” – mondta az első világbajnoki címét idén húsz éve megszerző spanyol.
Sainz lett a GPDA új igazgatója Vettel helyén
Carlos Sainz vette át Sebastian Vettel megüresedett helyét a GPDA igazgatói között. A versenyzők érdekvédelmi szervezetének elnöki posztját 2014 óta tölti be Alexander Wurz, aki három igazgatóval együtt alkotja a vezetőséget: az egyaránt 2021 óta „hivatalban lévő” George Russellhez és Anastasia Fowle-hoz csatlakozik most a spanyol versenyző – utóbbi hölgy egy ügyvéd, aki jogi hátteret biztosítja a szervezet számára.
A leköszönő Sebastian Vettel 2010 óta volt a GPDA egyik igazgatója, s ezt a posztot visszavonulása óta is betöltötte, amire korábban csak az elnökök esetében volt példa – az F1-től 2012-ben búcsúzó Pedro de la Rosa 2014-ben adta át ezt a posztot az F1-től (tesztpilótaként) 2009-ben elköszönő, profi pályafutását 2015-ben lezáró Alexander Wurznak.
Szafnauer: A tulajdonosok nem értik, hogy az F1 nem futball!
Az F1-es pályafutása során több csapatnál is megfordult csapatfőnök, Otmar Szafnauer kritikus véleményt fogalmazott meg a jelenlegi tulajdonosok némelyikével illetően, akik irreális elvárásokat fogalmaznak meg, gyors változtatásokkal azonnali előrelépéseket követelnek. A román-amerikai szakember a Formula for Success című podcastben adott hangot annak a meggyőződésének, hogy a csapatok tulajdonosi köre nagyban megváltozott az elmúlt időben:
„Eddie Jordan, Frank Williams, Ron Dennis vagy a British American Racingnél Adrian Reynard olyan tulajdonosok voltak, akik mélyen értették a motorsportot” – mondta Szafnauer, aki arra is rámutatott, hogy a régi nagy tulajdonosok motorsportos háttérrel rendelkeztek. A teljes nyilatkozat ide kattintva olvasható.
Russellt teljesen meglepte Hamilton átigazolása
Az egy évvel ezelőtti eseményeket felidézve a szezonra először a Mercedes vezérpilótájaként készülő George Russell elmondta: tavaly februárban őt is teljesen meglepte hétszeres világbajnok csapattársa szerződéskötése a Ferrarival, semmiféle kósza pletykát nem hallott, ami a váltásra utalt volna. A brit annak a meggyőződésének is hangot adott, hogy ez a lépés Hamilton, a csapat, Antonelli és saját maga számára is új lehetőségeket nyitott.
Marko: Az nem elég, ha Lawson megpróbálja
Helmut Marko az OE24-nek adott rövid interjúban, melyben többek között leszögezte, hogy szeretné, ha békén hagynák őket a Horner-üggyel kapcsolatban, azt is kifejtette, mit várnak új versenyzőjüktől, a Max Verstappen mellé szerződtetett Liam Lawsontól: „Folyamatosan pontokat kell szereznie, és szükség esetén segítenie kell Maxot. Nem csak megpróbálni kell” – mondta Marko az új-zélandiról.
WSBK: Bulega-tarolás és Razgatlioglu-rémálom
A hagyományoknak megfelelően Ausztráliában, Phillip Islanden startol el február utolsó hétvégéjén a a július végén a Balaton Park Circuitre is ellátogató Superbike-világbajnokság idénye. És az sem számított ritkaságnak ezen a helyszínen, hogy a teljes távú futamokon biztonsági okokból kötelező tették a kerékcserét a mezőny számára. A nyitó forduló egyértelműen Nicolo Bulegáról szólt: a tavalyi világbajnoki ezüstérmes dominált Phillip Islanden, a pole-t is megszerezve mindkét „rendes” versenyt és a Superpole-futamot is megnyerte, így maximális 62 ponttal zárt a Ducati olasz motorosa. További részletek itt.
Nem lesz áprilisban WRX-futam Magyarországon
A Nyirád Racing Center hivatalos közleményben jelentette be, hogy az FIA Ralikrossz világ- és Európa-bajnokság nyirádi futamát biztosan nem az előzetesen bejelentett áprilisi időpontban rendezik meg. Mint írják, a novemberben felfüggesztett naptárról azóta is egyeztetést folytat a Nemzetközi Automobil Szövetség az egyes versenyek helyi szervezőivel és a bajnokságért felelős promóterjelöltekkel. A további fejleményekről későbbre ígértek tájékoztatást.