DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 22. szombat
Hírösszefoglaló

Teszt, kiegyezés, Budapest, V10 – pénteki F1-es hírek és sztorik

Először tesztelt a Red Bull 17 éves tehetsége, Steiner kiegyezett a Haasszal, F1 show lesz Budapesten, az FIA elnököt foglalkoztatja a V10-esek gondolata – pénteki hírek és sztorik.

Arvid Lindblad tesztelte a Racing Bulls F1-esét

A Red Bull juniorpilótája, Arvid Lindblad meglepetésszerűen teljesített egy F1-es tesztet, a Racing Bulls TPC-tesztjén (Testing of Previous Cars) Imolában. Lindblad nemrégiben elérte az FIA-szuperlicenc megszerzéséhez szükséges pontokat, amely lehetővé teszi számára, hogy az F1-ben versenyezzen, miután könnyedén megnyerte a Formula Regionalt Új-Zélandon.

lindblad-1



A 17 éves versenyzőt a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner és tanácsadója, Helmut Marko a jövő nagy sztárjának tartja, mindketten gyakran dicsérik a fiatal pilótát.

Steiner és a Haas megegyezett egymással

Günther Steiner ejtette a Haas Formula-1-es alakulat ellen indított perét, miután a korábbi csapatfőnök a közvetítői eljárás során megegyezésre jutott. Az 59 éves szakember eredetileg tavaly áprilisban perelte be a Haas Formula LLC-t, mert állítása szerint pénzzel tartozott neki, miután nem hosszabbították meg a szerződését a csapattal.

Wolff cáfolja az Ineos távozásáról szóló híreket

Egy hét elején megjelent beszámolóban a brit Telegraph azt állította, hogy a Mercedes F1-es csapatának egyharmadát (a Daimler és Toto Wolff mellett) birtokló INEOS megbontaná az évek óta fennálló egyensúlyt, és megválna az istállóban meglévő tulajdonrészétől. Wolff azonban állítja, hogy szó sincs ilyesmiről, és a cég első embere, Jim Ratcliffe továbbra is a fedélzeten marad.

Visszatér az F1 Budapest utcáira: érkezik a Red Bull Showrun!

Hosszú idő után ismét F1-es utcai bemutatót rendeznek Budapesten: szeptember 20-21-én a Red Bull Racing versenygépei és pilótái gondoskodnak a látványos show-ról. Aki nem akar lemaradni, annak érdemes résen lenni, hiszen márciusban indul a jegyértékesítés!

Ben Sulayem: Visszatérhetnének a V10-esek az F1-be

Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke szerint a Formula-1-nek legalább azt meg kellene fontolnia, hogy a jövőben visszatérjen a V10-es motorokhoz – természetesen fenntartható üzemanyaggal:

honda-v10

„Többféle irányt is figyelembe kell vennünk, beleértve a fenntartható üzemanyaggal működő V10-esek üvöltő hangját. Bármelyik irányt is választjuk, támogatnunk kell a csapatokat és a gyártókat a K+F-kiadások költségkontrolljának biztosításában.”

Verstappen: Mindegy, hogy 1, 2 vagy 25 kiállás lesz

Charles Leclerc szerint a kötelező extra kiállás bevezetése érdekesebbé teheti a monacói futamot, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy ha a módosítás nem válik be, készen kell állni a szabály eltörlésére. Max Verstappen szkeptikusan reagált, mondván, hogy a versenyzők véleménye amúgy sem sokat számít, s hozzátette, hogy szerinte a fő probléma az autók mérete.

Montoya: Max ugyanezt csinálta Lewisszal

Juan Pablo Montoya úgy véli, Max Verstappen inkább ütközik egy F1-es riválisával, minthogy kikapjon tőle, ez a preferencia szerinte az elmúlt szezonban is megmutatkozott. A kolumbiai, aki 2001 és 2006 között versenyzett az F1-ben, kiemelte, mennyire „sokkolta” az embereket a Red Bull pilótájának viselkedése a pályán. Montoya szerint az összecsapások szinte elkerülhetetlenek voltak, tekintve a holland hozzáállását a kerék a kerék elleni versenyzéshez. A nyilatkozat ide kattintva olvasható.

Russell: Egy döntésen múlhat az idei F1-es bajnoki cím

George Russell szerint az idei F1-es szezonban kulcsfontosságú lesz, hogyan osztják el a csapatok az erőforrásaikat az aktuális és az újgenerációs autók között. A Mercedes versenyzője úgy véli, hogy a McLaren idén a favorit, de a csapatok fejlesztési stratégiája döntheti el a világbajnoki címet.

russell-2024-mercedes

Russell emlékeztetett arra is, hogy 2021-ben a Mercedes a szezon második felében az alkalmazkodásnak köszönhetően tudott versenyben maradni. Nyilatkozata itt is olvasható.

Horner válaszolt Newey megjegyzésére

Adrian Newey, a Red Bullt elhagyó sztármérnöke nemrég hangsúlyozta, hogy szerinte már a domináns 2023-as szezonban is rossz irányba haladt az autó vezethetősége, különösen Sergio Pérez számára. Úgy véli, hogy a csapattagok tapasztalatlansága miatt nem figyeltek fel időben a problémákra, amelyek végül Max Verstappen számára is nehézséget okoztak. Christian Horner erre reagálva kijelentette, hogy a problémák sokkal mélyebben gyökereznek a tavalyi szezonnál.

A Ferrari változásai

A FormulaPlusz rovatban részletes elemzésben foglalkoztunk az idei Ferrari fő változtatásaival, amelyektől a Scuderia azt reméli, hogy jobban vezethető, egy körön hatékonyabb, kényelmesebb autót sikerült megalkotni Lewis Hamilton és Charles Leclerc számára. A részleteket ide kattintva olvashatjátok.

Pourchaire: A rosszkor érkezett bajnoki cím

A 2023-as F2-es bajnok, Theo Pourchaire idénre nem rendelkezik konkrét tervekkel azon kívül, hogy a Peugeot WEC Hypercar programjának teszt- és tartalékversenyzőjeként dolgozik. A tavalyi évben csak limitált versenyzési lehetőségei voltak, többek között a Super Formulában és IndyCar-ban is indult. A francia versenyző a Formula E-ben is kipróbálta magát, és nem zárja ki annak lehetőségét, hogy az elektromos kategóriában folytassa pályafutását. Pourchaire elmondta, hogy Formula–1-es álmai még mindig élnek, de az időzítés és a lehetőségek sokszor nem kedveztek neki.

pourchaire-1

„Az időzítés nem volt ideális” – felelte Pourchaire az F2-es bajnoki címét firtató kérdésre. „Ha egy csapat meg akart volna szerezni, akkor természetesen erre lett volna lehetőségük. Próbálom folyamatosan a legjobbamat nyújtani, amikor ott vagyok a versenypályán. Biztos vagyok benne, hogy lesznek lehetőségeim a jövőben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: