DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 21. péntek
Hírösszefoglaló

A Ferrari SF-25 első körei – szerdai F1-es hírek

Még fákat is kidöntöttek elvakult rajongók, hogy először mozgásban láthassák az idei Ferrarit: a nagy szezonindítót követő napon a vörös csapat volt a hírek főszereplője.

Sűrű volt a Ferrari programja az elmúlt 24 órában: Londonban, az F1 75 rendezvényen megmutatták a csapat idei színeit, a tradicionális vöröst fehérrel megspékelve, a show estjén pedig renderelt képeket tettek közzé az SF-25-ről.

A tényleges versenygép szerda délelőtt pályára gurult, már Fioranóban, Olaszországban: először 9:30 magasságában Charles Leclerc-rel a volánnal, aki a hírek szerint nagyjából 30 kört teljesített. Lewis Hamilton délután, a beszámolók szerint 12:47-kor került sorra, és avatta fel az SF-25-öt.



A bejárató tesztre filmforgatási napként kerülhetett sor, ami azt jelenti, hogy a csapat rendelkezésére 200 kör állt.

Hamilton: Amikor először éreztem a Ferrari-motor vibrálását…

„Mondták, hogy látom majd a tifosit a hídon, de először nem tudtam, melyik hídon. Aztán amikor eljutottak az első kanyarban, és megláttam őket, lenyűgöző volt, hogyan fogadnak” – mondta a tesztről Hamilton a csapat videójában, amelyre egy hónappal ezelőtti, első fioranói köreihez hasonlóan rajongók hada volt kíváncsi.

„Az autó semmihez sem hasonlítható az elmúlt 10, 12, sőt 17 évemből, egyedi a saját módján. Amikor először éreztem a Ferrari-motor vibrálását, azt gondoltam, wow. Ez hozta a legnagyobb mosolyt az arcomra. Láttam a versenyzőket, akik előttem vörös overallt viseltek, és elgondolkodtam rajta, hogyan mutathat rajtam. Igazi megtiszteltetés ezt a címert és ezt az overallt viselni.”

De nem minden szurkoló viselkedett példásan Fioranóban. Egy X-en felkapott videó tanúsága szerint egy rajongó elektromos fűrésszel esett neki a drótkerítés külső oldalán álló kisebb fának, hogy jobb kilátás nyíljon a pályára – társai hangos üdvrivalgással fogadták, amint a fa ledőlt. Egy másik videóba is belefutottunk: ebben egy másik rajongó ágvágót vett a kezébe, és módszeresen lemetszette egy másik kopár fa ágait – ráadásul egy ág majdnem egy másik szurkolóra zuhant. A tifosi fanatizmusa ezúttal talán átlépett egy határt, amelyet nem kellett volna.

99 %-ban megújult a Ferrari

A tripla autóbemutató kapcsán a hírek nagy többségét uralta a Ferrari, nyilatkozatok érkeztek a versenyzőktől, a vezetőségtől és a technikai stábtól is – utóbbival kezdjük a szemlét.

A korábbi híreszteléseknek megfelelően valóban vonórudas első futóműre váltott a Ferrari az SF-25-össel, de Loic Serra technikai igazgató szerint ezen felül is átalakították az autó 99 százalékát a 2024-es masinához képest. Bár a motorszabályok 2022 óta változatlanok, a hajtáslánc terén is mindent megtettek a maranellóiak azért, hogy mindent optimalizáljanak – erről Enrico Gualtieri, az erőforrásokért felelős technikai igazgató beszélt. A két szakember megszólalása a technikai részletekről itt olvasható.

A Ferrari célja mindkét világbajnoki cím megszerzése: erről beszélt Fred Vasseur csapatfőnök, és Charles Leclerc is kijelentette, világbajnok akar lenni a Formula-1-ben ebben az évben. Lewis Hamilton ilyen nyíltan nem beszélt vb-ambíciókról – a trió nyilatkozata itt olvasható.

„Tavaly a legutolsó kanyarig harcoltunk a konstruktőri vb-címért, most pedig eltökéltek vagyunk, hogy erre építkezzünk, kezdve egy erős alappal azzal a céllal, hogy megszerezzük mindkét címet” – mondta Vasseur. „Új versenyzői felállásunk van azáltal, hogy Lewis csatlakozik Charles-hoz, és úgy érezzük, csapatként készen állunk arra, hogy megtegyük azt az extra lépést, ami ahhoz szükséges, hogy a legjobbak legyünk.”

Vasseur nem aggódik a pilótapáros esetleges robbanékonysága miatt sem. A tökéletes kombinációt alkotja Hamilton és Leclerc a Ferrariban az F1-es csapatfőnök szerint. Már a TPC-tesztek bizonyították, a duó képes együtt dolgozni. Részletek.

Felfrissítették az első ferraris hetek a hétszeres F1-es világbajnokot, aki először beszélt arról, hogyan élte meg a csatlakozását a maranellói gárdához – Lewis Hamilton szavai bővebben.

Pályafutása egyik legnagyobb kihívása vár rá idén, jelentette ki Charles Leclerc. Mentális felkészülésén nem változtatott, és bár körültekintően fogalmaz, de érezni, legyőzhetőnek tartja Hamiltont – részletek.

„Nem tudom, milyen 12 évvel idősebbnek lenni, így nehéz megmondani. De őszintén, amit Lewison látok, hogy extrémen jó formában van, ezért nem hiszem, hogy a kor bármilyen szerepet játszana. És úgy érzem, extrém motivált is, hogy új fejezetet kezdhet karrierjében. Tehát nem gondolom, hogy a kornak bármilyen jelentősége lesz a pályán látottak esetében” – mondta egyebek között Leclerc.

F1 75: Így kell egy szezont megnyitni

A nagy évindító show másnapján visszatekintettünk a Formula-1 első közös bemutatóeseményére. Persze, lehetett volna jobb is az F1 75, de így is egy emlékezetes show-val sikerült vélhetően hagyományt teremteni a londoni O2 Arénában. Véleménycikk a Formula Plusz rovatban.

A londoni attrakció kapcsán a ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk: melyik 2025-ös F1-es festés a legszebb? Szavazni itt lehet.

Verstappen az egymilliárdról, Sargeant befejezi

A Ferrari-hírek és a közös bemutató utózöngéi mellett néhány más történéssel is foglalkoztunk az oldalon. Egymilliárd fontos ajánlattal csábítja az Aston Martin a regnáló F1-es világbajnokot, Max Verstappent? Most maga a holland pilóta reagált a pletykákra.

Az IDEC Sport színeiben szerepelt volna az F1-ből kiszorult Logan Sargeant az ELMS-ben, de a csapat közleményben jelezte: az amerikai úgy döntött, „visszalép a sporttól”, és más érdekeltségekbe fog. Részletek.

A Red Bull csapatfőnöke az F1 75 londoni évindító műsorát megelőzően megerősítette Liam Lawson legfontosabb feladatát a 2025-ös szezonra, mely a Red Bull és Max Verstappen támogatása lesz, valamint arra is kitért, hogy nem várják el az új-zélandi versenyzőtől holland csapattársának a legyőzését. Ezeket mondta Christian Horner.

Úgy fest, Mohammed ben Sulayem FIA-elnök törekvései ellenére a csapatrádiós trágárságokat talán nem fogják az új rendszerben sem szankcionálni. Legalábbis erre utalhat, hogy míg a WRC-ben a Svéd Ralin 10 ezer euró bírságolták Adrien Fourmaux-t az f-betűs szó használatáért egy szakasz utáni tv-interjúban, a Formula-E dzsiddai versenyén büntetlenül maradtak a futam közbeni rádiós kifakadások. Részletek.

A MotoGP-vel is foglalkoztunk ma: Marc Marquez úgy érzi, a pályán kemény csatát fognak vívni gyári ducatis csapattársával, Francesco Bagnaiával, ám mivel az olasz úriember mentalitású, a rivalizálásuk nem fog pályán kívüli csörtékké eszkalálódni. Ezt mondta Marquez.

Formula Shakedown: Evans a mezőny előtt a WRC-ben

Elfyn Evans az új „boss” a WRC-ben? Mi történik Kalle Rovanperával? Aggódnia kell-e a Hyundainak? Mit sugall Adrien Fourmaux büntetése? Meglepetések, érdekességek a hétvégi svéd WRC-futamról László Martinnal – de szót ejtünk az egyéb hírekről, például Herczig Norberték versenyéről is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: