Bejáratták a 2025-ös F1-es Haast
A McLaren és a Williams bejáratása után vasárnap a Haas került sorra Silverstone-ban: az amerikai alakulat ma vitte pályára először 2025-ös Formula-1-es versenygépét egy filmforgatási nap keretében, a volánnál Esteban Oconnal. A Haas ugyan hivatalos képanyagot nem tett közzé erről, de kémfelvételek révén így is megpillanthattuk a VF-25-öst:
First photo of Haas VF-25
— Ollie Bearman Updates (@bestofbearman) February 16, 2025
Cameron Hardy pic.twitter.com/d0j44P2TwW
Ezek a fotók is elegendőnek bizonyultak ahhoz, hogy néhány műszaki érdekességre már felfigyelhessünk Ocon és Oliver Bearman idei játékszerén: legelső terelőlapig nyúló orrkúp, a tavalyi Ferrarira hajazó megoldások, megtartott első futómű-kialakítás – részletek ide kattintva.
Mi változott az új F1-es Williamsen?
A RacingNews365 és a The Race szakírói a minap leleplezett 2025-ös Williamst is kielemezték műszaki szempontból: itt sincs szó radikális átalakításról, inkább csak továbbfejlesztésről, a legjelentősebb változás pedig a hátsó felfüggesztést érinti az FW47-esen – bővebben FormulaPlusz rovatunk cikkében.
S ha már Williams, James Vowles újfent elismételte: azért engedték el az Alpine-hoz Franco Colapintót, mert úgy érezték, ott lehet a legjobb esélye arra, hogy idén vagy jövőre versenyezzen a Formula-1-ben, de azt is leszögezte a Williams-főnök, hogy bizonyos idő után visszavárja magukhoz a pilótát.
Nem gond a McLarennek a szárnyas szigorítás
Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatvezetője állítja: egyáltalán nem jelent számukra problémát, hogy az FIA szigorítja a szárnyak hajlékonyságára vonatkozó teszteket – részletek itt.
Eközben a nagy rivális Ferrari egy kulisszák mögé bepillantást engedő videót tett közzé Lewis Hamilton első náluk töltött napjairól a csapattagokkal való megismerkedéstől a fioranói tesztig – ez ide kattintva tekinthető meg.
Ben Sulayem: Kínai gyártót az F1-be!
Miközben még a Cadillac érkezése sem teljesen hivatalos 11. istállóként, Mohammed Ben Sulayem üdvözölné a 12 csapatos F1 ötletét, a dubaji születésű FIA-elnök örömmel látna egy kínai gárdát a száguldó cirkuszban – a nyilatkozat itt olvasható.
WRC: Evans mindent vitt a Svéd Ralin
Elfyn Evans totális sikerét hozta a WRC idei szezonjának második futama, a Svéd Rali. A világbajnokság egyetlen havas eseményén egészen elképesztő küzdelmet láthattunk, hiszen sokáig hat, majd végül öt páros csatázott egymással tizedmásodpercekre menő módon – beszámoló és eredmények itt.
Végezetül pedig egy szomorú hír: amputálni kellett a két hete súlyos balesetet szenvedett navigátor, Mathieu Baumel jobb lábát – árulta el maga a sérült négyszeres Dakar-győztes a közösségi oldalára feltöltött videóban. A francia klasszis elmondta: a célja visszatérni a dobogó tetejére a legendás terepraliversenyen.