DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. február 20. csütörtök
Hírösszefoglaló

Itt az új Williams, magas a léc a McLarennél – mai híreink

Bemutatta 2025-ös autóját a Williams, magasra helyezte a lécet a McLaren az idei „innovatív” autójával, debütált a Pit Boost a Formula-E-ben – a Formula.hu legfontosabb mai hírei egy helyen.

Bemutatták a Williams idei autóját

Bemutatta a Williams csapata 2025-ös versenygépét, amely az FW47-es névre hallgat. A csapat új szerzeménye, a Ferraritól érkező Carlos Sainz be is járatta az autót a silverstone-i pályán, amelyet követően így nyilatkozott: „Minden rendben ment, ami jó hír, egy újdonsült autó első installációs köre mindig trükkös. Először is visszajelzést kell adnom. Van két vagy három dolog, amit éreztem a pilótafülkéből, hogy lehetne javítani, úgyhogy erről beszélnünk kell.” Sainz szavai bővebben itt olvashatóak, a nem a végleges festéssel felöltöztetett autóról pedig több kép ezen cikkünkben található meg.



Az istálló több tagja is nyilatkozott a bemutató apropóján. James Vowles csapatfőnök a Williams javulásáról, a nemrégiben bejelentett „monumentális” szponzori megállapodásáról, valamint Sainz csapatra gyakorolt hatásáról is beszélt. Nem csak a csapatfőnök látja úgy, hogy sokat javult a grove-iak autója a tavalyi versenygéphez képest: a gárda nagyköveteként dolgozó Jenson Button elárulta, mely területeken esett át nagy változásokon a Williams autója.

Alexander Albon azt nyilatkozta, hogy készen áll az új csapattársa jelentette kihívásra. „Magabiztos vagyok magammal kapcsolatban, és izgatott vagyok, hogy egy nagyszerű csapattársam lesz, akitől tanulhatok. Remélem, én is hozhatok neki valamit, és végső soron a csapat számára az az irány, hogy előre haladjunk a jövőben” – mondta a brit-thai pilóta, aki nem érzi magán a nyomást, inkább a lehetőségeket látja a Sainzcal való közös munkában.

Mindkét McLaren-pilóta készen áll a vb-címre

Még csütörtökön vitte pályára 2025-ös autóját, az MCL39-eset a McLaren, amely számos ponton megújult konstruktőri bajnoki címet nyerő elődjéhez képest. Andrea Stella csapatfőnök arról beszélt, miért nyúltak hozzá a rendkívül erős 2024-es autóhoz. „Amit ezzel az új autóval próbáltunk elérni, az innovatív. Ez egy olyan autó, amellyel számos területen igyekeztünk magasabbra helyezni a lécet, beleértve az alapvető elrendezést is.”

Emellett a csapat két pilótája, Oscar Piastri és Lando Norris elmesélték, milyen érzés volt először vezetni az új versenygépet. Részletek itt. Előbbi pilóta egyébként rendkívül optimistán várja a szezont: az ausztrál elmondta, hogy tiszta lappal kezdik az évet, és akár a világbajnoki címet is megszerezheti.

Ezzel a kijelentéssel Stella is egyetértett, aki Norrisról is hasonlóan elismerően nyilatkozott: „Nagyon gyorsan tanul, és egyértelműen megvan minden képessége és a gondolkodásmódja ahhoz, hogy világbajnok legyen.” Az olasz szakember szavai ide kattintva olvashatók.

Pitwall Talk, Formula-E és Lawson

A williamses és mclarenes hírek által dominált napon azért szó esett másról is: a Red Bull korábbi pilótája, Christian Klien például arról beszélt, hogy Liam Lawsonnak nem szabad rögtön Max Verstappen legyőzését kitűzni célul az első szezonjában a bikásoknál, akik szerinte tanultak korábbi hibáikból, és nem fognak akkora nyomást helyezni az új-zélandira, mint pórul járt elődjeire.

A Formula-E mezőnye Dzsiddában versenyzett az este, a futam pedig több okból is emlékezetesre sikeredett. Debütált a versenysorozat újítása, a Pit Boost, a győztes kiléte pedig az utolsó kör utolsó előtti kanyarjában dőlt el. A verseny összefoglalója itt olvasható.

Végezetül pedig egy fontos hír: megjelent a Pitwall Talk legújabb része, amelyben 5+1 pontban szedtük össze, miért lehet akár minden idők legjobb idénye a 2025-ös F1-es szezon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: