A Formula.hu esti hírösszefoglalója február 6-án:
Máris teszten mérték össze Doohant és Colapintót?
A jelek és a hírek szerint Jack Doohan és Franco Colapinto is autóba ült a napokban Barcelonában, ahol az Alpine 2023-as versenygépét vihette pályára a két fiatal.
A Motorsport.com olasz verziója számolt be róla először, hogy kedden Hamilton, Charles Leclerc és Lando Norris mellett a pályán volt Doohan is. Az Alpine újonca az A523-assal, azaz a két évvel ezelőtti géppel körözött – amely szponzorok nélküli karbonfekete festést kapott –, vagyis a franciák korábbi autós tesztet (az angol rövidítés alapján TPC-tesztet) teljesítettek a katalán pályán.
Az Alpine semmilyen információt vagy képet nem osztott meg a privát gyakorlásról, az idézett lap is csak annyit írt, hogy a tavaly a szezonzárón már egy nagydíjat teljesítő Doohan teljesítette a tervezett programot.
Ami aggodalommal töltheti el Doohant, hogy nem ő ült egyedül autóba az Alpine-nal szerződésben álló pilóták közül. A vezérigazgatói tanácsadóként dolgozó Flavio Briatore ugyanis szerda este Instagram-sztoriban tett közzé egy rövid videót arról, ahogy Franco Colapinto kiszáll ugyancsak egy karbonfekete fényezésű autóból Barcelonában (az alábbi képet ebből a videóból vágtuk ki).
Új F1-es névadó szponzor a Williamsnél?
A SportBusiness beszámolója szerint a Williams F1-es csapata közelít egy névadó szponzori megállapodáshoz az Atlassiannal, a Jira projektmenedzsment eszköz mögött álló, több milliárd dolláros ausztrál technológiai vállalattal.
A Williams nem sokkal a 2024-es szezonzáró után Abu Dhabiban bejelentette, hogy a spanyol Santander bank többéves megállapodással csatlakozott a csapat szponzori portfóliójához.
A Santander Carlos Sainzcal érkezik a Ferraritól, de sajtóértesülések szerint a Williams névadó szponzort is keres, vagy keresett – már az új szezonra is, így még érdekesebb lehet a csapat február 14-ei autóbemutatója Silverstone-ban.
Eddie Jordan kemoterápiára jár
A korábbi F1-es csapatfőnök, Eddie Jordan friss híreket osztott meg „agresszív” rákdiagnózisáról. Jordan tavaly év végén fedte fel, hogy hólyag- és prosztatarákkal küzd, miután azt 2024 elején felfedezték.
A Formula For Success podcast legutóbbi adásában Jordan David Coultharddal beszélt a témáról. „Jelenleg egy kemoterápiás ciklus közepén vagyok, de történetesen, amikor ezt a felvételt készítjük, jó formában vagyok” – mondta Coulthardnak, amikor arról kérdezték, hogy van.
„Szóval DC, köszönöm, hogy megkérdezted. Eddig négy kemoterápiám volt. Soha nem lehet tudni, hogy teljesen elmúlt-e, lehet, hogy még egy-kettőre el kell mennem.”
Itt a Mercedes és az Adidas első közös kollekciója
Januárban jelentette be a Mercedes Formula-1-es alakulata, hogy a csapat hivatalos partnere lett az Adidas. Az Ezüst Nyilak ruházati partnere 2024 végéig a Puma és a Tommy Hilfiger volt, az ő helyüket vette át a német márka. Az első közös csapat- és rajongói ruházatot felvonultató kollekciót – amelynek darabjait a versenyzők, a csapattagok és a rajongók számára tervezték meg – pedig máris bemutatták a két F1-es pilóta, George Russell és Andrea Kimi Antonelli, illetve a csapatfőnök Toto Wolff segítségével:
Antonelli már négy bajnoki címet nyert Senna 12-es számával
Minden idők harmadik legfiatalabb F1-es pilótája, Andrea Kimi Antonelli a 12-es rajtszámmal fog bemutatkozni a királykategóriában, miután sikerült azt elhappolnia Jack Doohan orra elől. A számmal korábban két versenyző nyert világbajnoki címet Niki Lauda és Ayrton Senna személyében, s a fiatal olasz a Mercedes hivatalos honlapján megjelent interjúban el is árulta, hogy utóbbi miatt tartja különlegesnek ezt a számot.
„Az F4-ben rögtön a 12-est kezdtem használni, és elég jól működött, remélhetőleg így lesz majd az F1-ben is. Ráadásul 12 éves voltam, amikor csatlakoztam a Mercedes juniorprogramjához, így ez is közrejátszik” – mondta, majd kitért arra, mit jelent számára Ayrton Senna:
„Mindig lelkesen néztem az Ayrtonról készült videókat. Gyerekként végignéztem az összes szezont DVD-n az 1980-as évektől a 2000-es évekig, és nagyon megragadt bennem, ahogy az egyikben Ayrtont figyeltem. Nem volt szerencsém élőben látni versenyezni, így akkor kezdtem igazán megérteni, milyen hihetetlen futamokat teljesített, amikor ezeket a videókat néztem” – mondta.
Nem Hamilton-utódként tekint magára Antonelli
Nem Lewis Hamilton utódjaként, hanem „csak” a következő Mercedes-pilótaként tekint magára Andrea Kimi Antonelli, aki egyből a győzelmet venné célba a Formula-1-ben, de tudja, hogy realistának kell lennie.
„A hozzáállásom az lesz, hogy megyek és megpróbálok nyerni, ugyanakkor realistának is kell lenni” – fogalmazott az olasz. „A világ 19 legjobb pilótája ellen versenyzem, szóval nem lesz egyszerű, de egyszerűen csak a munkámra koncentrálok, igyekszem a lehető legjobban dolgozni, a lehető legtöbbet tanulni, aztán meglátjuk, hol végzek.”
„Napról napra haladok a felkészüléssel a csapattal és a mérnökömmel. Jól haladunk, és már alig várom az első versenyt” – mondta el Antonelli, aki George Russell csapattársaként fog majd versenyezni a Mercedesnél.
„Draco Malfoy” is indul a Formula–E-ben
A Harry Potter-sztár Tom Felton a Formula–E „Evo Sessions” keretein belül debütálhat az autóversenyzésben, Sergio Agüero pedig már korábban bejelentette, hogy részt vesz a programban.
Felton, aki a főhős ellenségét, Draco Malfoyt alakította mind a nyolc filmben, egyike annak a néhány névnek, akiket az FE bejelentett, hogy részt vesznek az új kezdeményezésben, amelynek keretein belül influenszerek, és más ismert hírességek egy-egy csapattal állnak össze, hogy megtanulják, hogyan válhatnak FE-versenyzővé.
A hírességeket a Gen 3 EVO vezetésére képzik ki, amely mindössze 1,82 másodperc alatt képes 0-100 km/órás sebességre, és gyorsabb, mint egy jelenlegi F1-es autó. A fejlődés bemutatására március 5-én és 6-án a miami Hard Rock stadionban különleges eseményt tartanak, ahol szimulátoros foglalkozások, mérnöki eligazítások és fizikai kondicionálás is része a programnak.
Így választana versenyzőt a Cadillac
Hosszú huzavonát követően 2026-ban végül csatlakozik az F1-es mezőnyhöz az Andretti-féle Cadillac istálló, ami azon versenyzők számára is rendkívül jó hír, akik ülés nélkül maradtak az idei évben.
A Cadillac részéről Mario Andretti elmondta, legalább egy tapasztalt versenyzőt mindenképp szeretnének igazolni: „Ideális esetben olyasvalakit szeretnénk, akinek van már tapasztalata. Van még időnk, folyamatosan figyeljük a piacot” – mondta Andretti az Auto Motor und Sportnak.
Sainz elmondta, miért „esett szerelembe” a Williamsszel
A projekt és az emberek: Carlos Sainz elmondása szerint ez a két faktor volt az, amely meggyőzte őt, hogy a Williamshez kell igazolnia, ugyanis ugyanazt érzi velük kapcsolatban, mint a McLaren esetén, amikor távozott tőlük.
„Az elején, amikor egy ilyen fontos döntést kellett meghoznom, nagyon arra koncentráltam, melyik csapat lesz gyorsabb 2025-ben, ki generál több leszorítóerőt, ki talál ki dolgokat, amitől gyorsabbak lesznek.”
„Végül rájöttem, hogy két dolgon kell alapulnia a döntésemnek: a projekten és az embereken. És amikor elkezdtünk részletesebben egyeztetni Jamesszel [James Vowles, a Williams csapatfőnöke – a szerk.], ráeszméltem, hogy egy nagyon erős projektet rakott össze itt a Williamsnél.”
Másfél liter vér és 42 törés: Kubica a ralibalesetéről
Napra pontosan 14 évvel ezelőtt szenvedte el az egész Formula-1-es karrierjét derékba törő ralibalesetét Robert Kubica, aki saját elmondása szerint rengeteg vért veszítve és rengeteg töréssel érkezett meg a kórházba.
A lengyel pilóta elmondta, milyen borzalmas állapotban került kórházba a ralibalesete után: „Hogy őszinte legyek, kevésre emlékszem abból, mi történt, mert sokáig kómában voltam.”
„Úgy érkeztem meg a kórházba, hogy másfél liter vérem volt, miközben az emberi szervezetben hat vagy hét liter van [valójában inkább 4,5-5 liter – a szerk.]. A testem jobb fele teljesen össze volt törve. 42 törésem volt, a lábujjamtól a vállamig mindenem eltörött.”
„Én is emberből vagyok. Hat vagy hét hónapig semmit sem éreztem és semmit sem tudtam mozgatni. Próbáltam megmozdítani az ujjamat, de nem sikerült, és ez olyan érzés, amit csak az tud megérteni, aki átélte. Aznap, amikor végre sikerült, abszurd örömöt éreztem.”
Morbidelli az élen, Bagnaia és Marquez bukott
Csütörtökön folytatódott a MotoGP első téli kollektív tesztje Sepangban, ahol az első nap bukásai és sérülései után máris volt három hiányzó Jorge Martin, Raul Fernandez és Fabio di Giannantonio révén. Martint az Aprilia-tesztpilóta Lorenzo Savadori helyettesíti, míg a tegnap a leintés után, egykerekezés közben kulcscsontját törő Di Giannantonio bokszában Michele Pirro kapott helyet, ám ő nem a VR46 csapatával, hanem a Ducati tesztgárdájával dolgozik.
A második tesztnap sem maradtunk bukás nélkül: a helyszíni jelentések szerint a Ducati mindkét gyári versenyzője begyűjtött egy-egy esést, Francesco Bagnaia az első órákban dobta el az utolsó kanyarban, míg Marc Marquez a hajrában a 9-es kanyarban. Az eredménylistán amúgy az olasz az ötödik, a spanyol a 14. pozícióban végzett.