Zhou visszatér a Ferrarihoz
A Ferrari bejelentette, hogy a Formula.hu korábbi értesüléseinek megfelelően visszatér hozzájuk a korábban a versenyzői akadémiájuk tagjaként nevelt Guanyu Zhou, aki Antonio Giovinazzival együtt a maranellóiak hivatalos Formula-1-es tartalékpilótája lesz a 2025-ös idényben. Magyarán a Scuderia kettejük közül választhat beugrót, amennyiben Charles Leclerc vagy Lewis Hamilton valamilyen okból kifolyólag esetleg kénytelen kihagyni majd egy F1-es versenyt. Giovinazzi amúgy múlt héten részt is vett a Ferrari privát barcelonai tesztjén a két pilótával, Zhou kapcsán hasonlóan egyelőre nem érkezett hír.
Leclerc, Hamilton és Piastri tesztelt Barcelonában
Szerdán zárult a Pirelli barcelonai kétnapos gumitesztje, amelyen a tavalyi konstruktőri világbajnokság első két helyezettje, a McLaren és a Ferrari segítette a gyártó munkáját a 2026-os prototípus abroncsokkal. Akárcsak kedden, a második felvonás során is átalakított korábbi autók gördültek pályára, hogy a Pirelli a lehető legjobban szimulálni tudja a jövőre érkező új szabályrendszer szerint épített versenygépek leszorítóerejét: a McLaren a 2023-as MCL60-asból, a Ferrari viszont a tavalyi SF-24-esből épített erre a célra „öszvérautót”.
Lewis Hamilton szerdán 74 kört teljesített az F1-es Spanyol Nagydíj helyszínén, ahogy csapattársa, Charles Leclerc is, míg a McLaren részéről a Lando Norris keddi etapja után a volánt megöröklő Oscar Piastri 152 körig jutott – azaz ők hárman összesen kereken 300 kört tettek meg szerdán.
Két-három futamig tarthat Hamilton „próbaideje” a Ferrarinál
Martin Brundle úgy véli, Lewis Hamilton „próbaideje” a Ferrarinál mindössze három futamig fog tartani, mielőtt a nyomás fokozódni kezd rajta. Az egykori pilóta és népszerű szakértő úgy véli, hogy a Ferrari nagy pénzért szerződtetett versenyzőjének azonnal tartania kell csapattársa, Charles Leclerc tempóját, akit egy kör az F1 leggyorsabb versenyzőjének tart. Ha viszont ez sikerül…
„Van néhány nagy kihívás, a csapattársa, Charles Leclerc hét éve van ott, és pontosan tudja, hol vannak a gombok, és ki mit csinál. Lewisnak szembe kell néznie ezzel, és azzal a ténnyel, hogy Leclerc hihetetlenül gyors. De nincs kétségem afelől, hogy ha a Ferrarinak lesz egy futamgyőzelemre, esetleg bajnoki címre alkalmas autója, akkor Lewis futamokat nyerhet, sőt, akár a bajnokságot is megnyerheti” – mondta Brundle.
Andrea Stella, a McLaren-csapatfőnöke szintén megszólalt Hamilton-témában: elmondása szerint az F1 szerelmeseként és a Ferrari egykori alkalmazottjaként is izgalomba jött, amikor meglátta a hétszeres bajnokot vörösben. „Távolról figyelve azt mondhatom, hogy a beszámolók alapján Lewis ferraris bemutatkozása nagyszerű volt!” – idézi a Sky Sports News Stellát, aki a pályán már természetesen ellenfélként tekint Hamiltonra.
A Haas nem vált a Toyota szélcsatornájára
Noha tavaly ősszel bejelentették a Toyota versenyrészlegével való együttműködést, a Haas a „belátható jövőben” nem tervezi használni a japánok kölni szélcsatornáját, maradnak a Ferrari maranellói létesítményében. Ayao Komatsu csapatfőnök szavaiból kiderül, hogy az az egyik fő oka a kölni szélcsatorna mellőzésének, hogy míg a 2000-es években még a legkorszerűbb létesítménynek számított az F1-ben azzal, hogy máshol nem használt technológiával tudták mérni a levegőrészecskék áramlását, mára sok más istálló is felújította a saját eszközét, így a japánok egykori bázisa idejétmúlttá vált.
Megszólalt a csapat újonca, a tavaly összesen három alkalommal rajthoz álló Oliver Bearman is. A fiatal brit felidézte, mennyire ideges volt ferraris beugrása előtt, Hamiltonnal vívott harcait valóra vált álomnak nevezte, a 24 versenyt pedig elmondása szerint nem sokallja. A teljes cikk ide kattintva olvasható.
Bottas a Williamsről: „Sainz anyagilag előnyösebb volt”
Valtteri Bottas biztos volt benne, hogy a hinwili F1-es projekt alappillére marad, ám végül az Audi döntéshozói másként határoztak – a finn pilóta elárulta, hogy a gyanús csendből sejtette meg, hogy valami nincs rendben. Emellett elmondása szerint a Williamsnél is esélye volt, de végül Carlos Sainz szerinte anyagi szempontból előnyösebb választásnak bizonyult. A meglepő nyilatkozat ide kattintva olvasható.
Eltűnnek Melbourne jellegzetes sárga vonalai
Több változással is készül az Albert Park 2019 óta első szezonnyitó futamára. Arról a múlt héten számolhattunk be, hogy átalakítják a pálya 6-7-es kanyarkombinációját annak érdekében, hogy egy esetleg becsapódás minél kisebb veszéllyel járjon – de ez csak a biztonsági felszereltséget érinti, a vonalvezetés változatlan marad. Egy tradíciótól viszont el kell búcsúznunk: a pálya jellegzetes sárga felfestéseitől, a pályahatárokra vonatkozó szabályok értelmében ugyanis ezt fehér vonalak váltják fel.
Régi-új márka tér vissza az F1-es pezsgőzéseknél
A 2025-ös idénytől kezdve a Moët & Chandon lesz a Formula-1 hivatalos pezsgőmárkája – jelentette be a sorozat. A megállapodás része a világ vezető luxusmárka-csoportjával, az LVMH-val néhány hónapja megkötött tízéves szerződésnek, amelynek keretében a Rolex helyett a TAG Heuer lesz az F1 időmérőpartnere, valamint együttműködésre léptek a Louis Vuittonnal is.
Megvan, hogy mikor jön az új F1-es Aston Martin
Az Aston Martin bejelentette, hogy az új F1-es autója, az AMR25 február 23-án mutatkozik be a csapat digitális csatornáin, néhány nappal azután, hogy az F1 londoni szezonnyitó rendezvényén, február 18-án először látható lesz a fényezése. Ezt követően 24-én, Bahreinben viszik először pályára, két nappal a hivatalos kollektív teszt előtt.
Horner, Gasly és Antonelli nyilatkozatai
Néhány további érdekes nyilatkozatról is beszámolhattunk ma: Christian Horner elmondta, hogy az is szerepet játszott a Red Bull döntésében, hogy Liam Lawson hasonlóan állítja be az autóit, mint ahogy Verstappen is szereti; Andrea Kimi Antonelli felidézte, hogy csempészték be gumik közé rejtve az F1-es paddockba; Pierre Gasly pedig arról beszélt, milyen előnye van annak, hogy két sportcsapatban is társtulajdonos.
MotoGP-teszt: Quartararo az élen, Martin a kórházban
Néhány nappal a tesztversenyzőket és az újoncokat felvonultató shakedown után szerdán kezdetét vette a MotoGP első hivatalos kollektív tesztje is Sepangban, immár a teljes mezőnnyel. Az első nap legfontosabb fejleménye, hogy ez a mezőny bizony máris nem teljes, ugyanis három komoly bukás is történt.
Raul Fernandeznek a kézközépcsontja tört el, Fabio di Giannantonio kulcscsonttörést szenvedett, a világbajnoki címvédő Martin pedig még rosszabbul járt, ugyanis eltört a jobb keze és töréseket találtak a bal lábában is, így a spanyolra műtét vár. A tesztről, melyet Fabio Quartararo zárt az élen, ide kattintva érhetőek el részletek.
Megnevezték Mick Schumacher csapattársait
Kiválasztotta Mick Schumacher új csapattársait az Alpine WEC-csapata: a német mellé a 2022-ben Le Mans-i kategóriagyőzelmet szerző, 2017-ben pedig világbajnoki ezüstérmesként záró Frederic Makowiecki érkezik a Porschétől, a másik ülés pedig azé a Jules Gounoné lesz, aki GT-kkel ért el szép sikereket, tavaly pedig négy futamon már beült a #35-ös autóba. A #35-ös egységet a tavalyi év egy részében együtt szereplő Ferdinand Habsburg, Charles Milesi, Paul-Loup Chatin hármas vezeti majd.
Formula Shakedown: Tuukka Kauppinen az új Rovanpera?
Hetente jelentkezős ralis műsorunk új adásában Gobodics Tamás többek között a legújabb finn szupertehetség, Tuukka Kauppinen berobbanásáról beszélgetett Csomós Mixivel: mi az ifjú titán és a finn nevelés titka, mit csinálnak ott jól, és miért nem lehetséges ez Magyarországon?