Év közben szigorít a szárnyteszteken az FIA
Előbb csak sajtóértesülések röppentek fel arról, hogy az FIA szigorítani tervezi az első szárnyakat érintő teszteket, délután viszont maga a Nemzetközi Automobil Szövetség is megerősítette ezt egy rövid kommünikében. A közlemény szerint a szezon elején bővítik a hátsó légterelőket érintő teszteket, a Spanyol Nagydíjtól kezdődően pedig az első szárnyak terheléses tesztje is módosul.
A pontos részleteket ugyan nem tették közzé, de a hírek szerint nem a terhelés nagysága változik, hanem az, hogy mennyit hajolhatnak el a szárnyelemek annak hatására: állítólag 15 milliméter helyett 10 milliméter lesz a maximális érték – bővebben ide kattintva.
Megvan, hogy mikor járatja be új F1-es autóját a Red Bull
Február 25-én, egy nappal a kollektív teszt előtt járatja be új F1-es autóját a Red Bull. A holland De Telegraaf számolt be róla, hogy a csapat Bahreinben tart filmforgatási napot, ez lesz a hivatalos shakedownja a háromnapos kollektív gyakorlást megelőzően, hagyományos autóbemutatót pedig nem tart az alakulat.
Mit tanult Hamilton a balesettel végződő barcelonai teszten?
A Ferrari startjaival, fékrendszerével és az általa kért pedálmódosításokkal is megismerkedett Lewis Hamilton a második, Barcelonában sorra került privát tesztjén – számolt be róla a Gazzetta dello Sport szaklap. A részletektől ebben a cikkben írtunk.
Maga a teszt egyébként balesettel végződött a hétszeres világbajnok számára, amely után a hírek szerint a csapat „sürgősen elküldött” egy „speciális kompozit-technikus szakembert” Maranellóból Barcelonába, hogy „jobban felmérjék” az autó sérülését.
„Colapinto készen áll, ha Doohan nem teljesít megfelelő szinten”
„Időt kell biztosítani Jack számára a bizonyításhoz. Minden versenyzőnek meg kell adni a lehetőséget – ez ennyire egyszerű. Ezt követően, ha azt látják, hogy Doohan nincs megfelelő szinten, akkor Franco készen fog állni – korábbi nyilatkozatommal is erre céloztam” – fogalmazott a Colapintót az Alpine-hoz elengedő Williams csapatfőnöke, James Vowles.
Egy másik tartalékpilótáról is írtunk, Toto Wolff ugyanis üzent Valtteri Bottasnak: a Mercedes-vezér szerint a sajátos hajviselet maradhat, de az Ezüst Nyilaknál a meztelen naptárakat nem igazán tolerálják.
Norris végre magabiztos: „Elég jó vagyok a vb-címhez!”
Lando Norris úgy érzi, hogy a 2024-es Formula-1-es szezonban elkövetett hibáiból tanulva végre magabiztosan kijelentheti, hogy minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy bárkivel képes legyen felvenni a versenyt a világbajnoki címért – a McLaren-pilóta szavai ide kattintva olvashatók.
Podcast: 10 pilóta, akikre csak egy dolog miatt emlékszünk
Pénteken sem hagytuk olvasóinkat/hallgatóinkat/nézőinket műsor nélkül, a Formula Podcast friss adásában ugyanis a legnagyobb sztárok helyett ezúttal olyan pilótákat idézünk fel, akik csak egyetlen dologgal hagytak nyomot az F1 történetében: pályára lógás, dulakodás, pereskedés, feltartás, vb-címek eldöntése.
Visszatér Le Mans-ba a Ford, felébredt téli álmából a MotoGP
Az F1-en kívüli híreket illetően a Ford szállította talán a legkomolyabb bejelentést, 2027-ben ugyanis beszáll a WEC csúcskategóriájába és ezáltal visszatér Le Mans-ba az amerikai gyártó – részletek ide kattintva.
A tereprali világából szomorú hírről kellett beszámolnunk, ugyanis súlyos közúti balesetben volt érintett Mathieu Baumel négyszeres Dakar-győztes navigátor. A La Provence-nak nyilatkozó apja, Gerard (aki Céreste-en-Luberon falunak a polgármestere) elmondta: a Rallye Monte Carlo Historique startjára készülő Baumel megállt segíteni egy balesetet szenvedett autónak, de egy másik autó eltalálta őt. A hírek szerint a navigátor állapota súlyos: az idézett lap meg nem erősített értesülései szerint mesterséges kómába helyezhették, és mindkét lába sérülhetett.
Eközben a MotoGP pedig félig visszatért, hiszen Sepangban Pol Espargaro és a KTM elsőségével megkezdődött a shakedownteszt, miközben a tesztelőkhöz holnap csatlakozó két yamahás alakulat pedig leleplezte idei motorjait: a gyári istálló dizájnja nemigen változott, a márkát váltó Pramacnál viszont a névadó Prima lila színe mellett immár a sötétkék dominál – további fotók és részletek itt nézegethetők.