DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 1. kedd
Hírösszefoglaló

Hamilton kereste meg a Ferrarit, de miért? Hétfői F1-es hírek

Kétségbe vonta a Ferrarit maga megkereső Lewis Hamilton motivációját a brit újságíró-legenda, megvan a Mercedes-bemutató időpontja, Barcelonában tesztel a Scuderia – hétfő F1-es hírei.

Hamilton kereste meg a Ferrarit

A ralis és terepralis klasszis, idősebb Carlos Sainz elárulta, hogy fia nem neheztel a Ferrarira azért, amiért helyette Lewis Hamiltonnal szerződtek le. Az idősebb Sainz elmondása szerint a hétszeres világbajnok maga kereste meg a Scuderiát, akik nem hagyhatták ki ezt a lehetőséget – s azt is kiemelte, hogy az F1-es Ferrari vezetése élete egyik legnagyobb élménye volt.

hamilton-vasseur-2025



De hogy miért akart Hamilton a Ferrarihoz szerződni? Többek között erről elmélkedett Jeremy Clarkson, akit egyáltalán nem nyűgöztek le a brit első ferraris napjai, szerinte inkább pózolásra, mintsem munkára fordította az idejét. Clarkson úgy véli, Hamilton talán már tudja, hogy nem lesz könnyű dolga Charles Leclerc ellen, és lehet, hogy inkább az ikonikus lezárás vágya vitte Maranellóba, s nem a nyolcadik cím megszerzése. A brit autósújságíró-legenda sarkos véleménye ide kattintva olvasható.

A hétszeres világbajnok első maranellói napjaival is foglalkoztunk Pitwall című hírháttérműsorunk legújabb adásában:



Kétszer is Barcelonában tesztel a Ferrari

A múlt hét egyértelműen Hamilton első ferraris napjairól szólt az F1-ben: az első két „munkanap” után szerdán Fioranóban már pályára is vitte az SF-23-ast, azaz a Scuderia 2023-as autóját. Nem kell azonban sokat várnia arra a hétszeres világbajnoknak és csapattársának, Charles Leclerc-nek, hogy ismét volán mögött lássuk őket: a héten filmforgatási napok keretein belül, február elején viszont már egy Pirelli-teszten vezethet Formula–1-es Ferrarit a brit: ráadásul utóbbi esetben a 2024-es versenygép átalakított változatába ülhet be Leclerc-rel együtt.

Február 24-én érkezik a 2025-ös F1-es Mercedes

A Mercedes bejelentette, hogy február 24-én, azaz mindössze két nappal a hivatalos kollektív bahreini Formula-1-es teszt kezdete előtt rántja le a leplet 2025-ös autójáról, amely a korábbi évek trendjét követve a W16-os kódjelet kapja. A: tervek szerint az Ezüst Nyilak csak online fotókon mutatják majd meg George Russell és Andrea Kimi Antonelli idei versenygépét.

Newey: Egy motorgyártó dominálhat 2026-tól

A Red Bulltól az Aston Martinhoz átigazoló F1-es sztártervező, Adrian Newey figyelmeztetett: szerinte a 2026-ban érkező új Formula-1-es szabályrendszerben a hajtáslánc lehet a meghatározó tényező, és ha az egyik motorgyártó nagy előnybe kerül az elején, a többiek nehezen dolgozzák majd le a lemaradásukat.

newey-2024-2

„Megvan az esély, hogy valaki előáll egy domináns belsőégésű motorral, ami ki is fog tartani a szabályrendszer végéig, mert azzal, ahogy a szabályokat megírták, nagyon nehéz a hátrányban lévőknek felzárkózni. Ha valaki az elektromos komponenssel tesz szert előnyre, ott sokkal jobban fel lehet zárkózni, ha le vagy maradva” – mondta többek között a brit tervező.

Magnussen szerint a nyomás az F1-ben a legnagyobb

Az F1-es karrierje során három csapat színeiben összesen 185 nagydíjon induló Kevin Magnussen szerint a királykategóriában szerzett tapasztalata miatt semmilyen nyomás nem tudja igazán kizökkenteni, de azt is tudja, hogy a győzelemért küzdők ennél is nagyobb terhet cipelnek. Amikor arról kérdezték, milyen előnyt jelent számára riválisaival szemben az F1-es karrier, a dán versenyző így felelt:

magnussen-haas-2024-2

„Az, hogy a nyomást illetően semmi sem tud igazán megzavarni. A motorsportban elképzelhető legnagyobb nyomás volt rajtam, méghozzá hosszú időn keresztül. A Formula–1 ezt teszi veled. Kissé hidegen hagy mindenféle nyomáshelyzet.”

GOAT-kérdés, Ralf Schumacher mint szakács és Drugovich esélye

Jacques Villeneuve arról beszélt, hogy már csak a különböző korszakok eltérő körülményei miatt sem lehet kijelenteni egy adott versenyzőről, hogy ő minden idők legjobbja, ahogy statisztikai alapon se lehet a kérdést megválaszolni. Ralf Schumacher elárulta, hogy apja nem hitt abban, hogy két fia is bekerülhet az F1-be, Liam Lawson pedig kifejtette, hogy az Aston Martin tartalékja, Felipe Drugovich mindenképpen megérdemelne egy ülést a Formula-1-ben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: