Az első Hamilton-hír – a La Gazzetta dello Sport értesülése – arról szólt, hogy megszületett a döntés arról, ki lesz az új igazolás versenymérnöke. A kezdetektől fogva Vettel és Sainz egykori mérnöke, Riccardo Adami neve volt a kalapban, de a Ferrari azt kommunikálta, a kérdés még nyitott: az olaszországi hírek szerint azóta döntés született. Részletek.
A második hír szerint intenzív felkészülést rakott össze új szerzeménye számára a Ferrari: korábbi autókkal ezer kilométert körözhet Fioranóban és Barcelonában, még mielőtt a 2025-ös F1-es modell megérkezik. Két országban négy tesztnap januárban – bővebben itt.
Hajlékony szárnyak: Ezért frusztrált Vasseur
Két hónapig várt a Ferrari az FIA döntésére, amely végül szabályosnak nyilvánította a McLaren által is használt első szárnyat – ez idő alatt az olaszok a költséglimit miatt nem akartak pénzt égetni.
„Kicsit frusztrált vagyok emiatt, mivel tiszta teljesítményről beszélünk, és két hónapot kellett várnunk a döntésre, hogy szabályos-e vagy sem. A költséglimitet mindig szem előtt kell tartani, hatékonyan kell felhasználni a keretet” – mondta Fred Vasseur csapatvezető.
„Nem 150 millióból égetsz el félmilliót, hanem a fejlesztésre szánt három-négymillióból, mert ott van az emberek fizetése, a versenyzés költségei, ez meg az” – magyarázta a francia. Többet itt írtunk a témáról.
Még mindig Ferrarival kapcsolatos hír: Flavio Briatore elgondolkodott azon, volt-e értelme Lewis Hamilton leigazolásának és Carlos Sainz menesztésének, Eddie Jordan pedig egyenesen öngyilkos lépésnek nevezte a cserét. Ezt mondta a két véleményvezér.
Verstappen otthon sosem gondol az F1-re
A négyszeres világbajnok egyik titka, hogy a versenyhétvégén kizárólag a Formula-1 körül forog minden gondolata, amikor azonban hazatér, átkapcsol, és eszébe sem jut a sport. Egyenes út vezetne a kiégéshez, ha mindig csak az F1 járna a fejében.
„Nálam az működik, hogy ha otthon vagyok, nem gondolok az F1-re, hacsak nem megyek a gyárba. Természetesen a gondolataim mélyén mindig ott van, de nagyon fontos, hogy ki tudjam kapcsolni” – mondta a Formula1.com interjújában Verstappen. „Ha az F1-re gondolnék minden nap, akkor kiégnék. Lehetetlen. Nálam nem működik.”
Dakar: Új szakaszgyőztes, taktikáztak a nagyok az első szakaszon
A pénteki prológ után szombaton sor került a Dakar első valódi szakaszára: a csupán 29 kilométeres bemelegítést egy 499 kilométeres hurok követte Bishából kiindulva és oda visszatérve, 413 kilométer mért távval.
Quintero volt az első igazi versenynap leggyorsabbja, Sainz hátul, Al-Attiyah és Loeb még hátrébb. A motoros mezőnyben Sanders eddig szárnyal. Összefoglalónk a napról itt olvasható el.