A nap legfontosabb híre természetesen az, hogy teljessé vált a Formula-1 2025-ös mezőnye, miután a Racing Bulls csapata bejelentette, hogy leszerződtették a Red Bull-junior Isack Hadjart. A francia fiatal ezzel a 17. olyan pilótává válik, aki az energiaitalosok akadémistájaként csatlakozik a száguldó cirkuszhoz, valamint a jövő évi mezőny harmadik olyan versenyzője lesz, aki 2025-ben fog először rajthoz állni egy F1-es futamon. Az F2 idei bajnoki második helyezettjének eddigi karrierjéről itt írtunk bővebben, míg a teljes 2025-ös mezőny összeállítása itt tekinthető meg.
Laurent Mekies, a Racing Bulls csapatfőnöke izgatottan várja a fiatal újonc érkezését a csapathoz. „Rendelkezik a legmagasabb szintű versenyzéshez szükséges tehetséggel és lendülettel, és bízunk benne, hogy gyorsan beilleszkedik és jelentős hatást fog gyakorolni a csapatra. Hiszem, hogy Isack és Yuki nagyszerű párost alkotnak majd” – így nyilatkozott Hadjarról.
Ha már a Red Bull-junioroknál tartunk, ejtsünk még pár szót Max Verstappen legújabb csapattársáról, a nagycsapat 2025-ös pilótájáról, Liam Lawsonról. Az új-zélandi, aki a valaha volt legkevesebb F1-es tapasztalattal rendelkező pilótává válik, aki megkapja a lehetőséget a Red Bullban, egy interjúban elárulta, melyik volt kedvenc F1-es futama – talán nem mindenkinek fog tetszeni a válasza… Sergio Perez pedig, akinek a helyét átveszi Lawson, a WEC szériájában folytathatja jövőre.
A többi csapatról is ejtsünk egy-két szót. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy jövőre akár futamgyőzelmekért és a világbajnoki címért is küzdhetnek az újonc Andrea Kimi Antonellivel és George Russell-lel a volán mögött. Antonelli elődje, Lewis Hamilton Maranello felé vette az irányt, ennek kapcsán a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur elmondta: nem tart Charles Leclerc és a hétszeres világbajnok csapaton belüli rivalizálásától, ugyanis kölcsönösen tisztelik egymást a felek.
A mezőny hátsó felének istállóiról is írtunk ma: az Audi F1-es projektjének élére idén kinevezett Mattia Binotto elárulta, hogy aggasztó állapotban volt a jelenleg még Sauberként futó alakulat, amikor csatlakozott hozzájuk, míg az idei szezon végére feltámadó Alpine csapatfőnöke, Oliver Oakes elmondta, hogy jó döntés volt a motorrészleg és az enstone-i csapatbázis átszervezése 2024-ben.
Zárásképp pedig: ma megjelent szerkesztőségünk szezonértékelő sorozatának második része, amelyben 2024 legjobb csapatait értékeltük.