Ferrari-motort és fiatal amerikait céloz a Cadillac
Természetesen még kedden is a hétfő este bejelentett 11. F1-es csapat, a Cadillac F1 Team uralta a híreket. Az igazgatótanácsban helyet kapó Mario Andretti például egy interjúban elárulta: 2028-ra tervezi a General Motors a saját erőforrását, addig a Ferrari motorját szeretnék használni, pilótafronton pedig egy rutinos versenyző mellett egy fiatal amerikai tehetségre szavaznának – részletek ide kattintva.
A csapatalapító Michael Andretti, aki korábban hátralépett egyet – és talán épp ez kellett az F1 fordulatához is –, a közösségi médiában reagált a hírre: „A Cadillac F1 Team nagyon erős emberek csoportjából áll, akik fáradhatatlanul dolgoztak azon, hogy felépítsenek egy amerikai gyári csapatot. Rendkívül büszke vagyok az általuk elvégzett kemény munkára, és gratulálok minden résztvevőnek ehhez a jelentős következő lépéshez. Szurkolni fogok nektek!” – írta.
Verstappen ellenfelei: Megmutattuk, hogy Max is legyőzhető!
George Russell és Carlos Sainz is egyetért abban, hogy bár Max Verstappen kiváló munkát végzett a 2024-es F1-es szezonban, az is bebizonyosodott, hogy technikai előny ő sem verhetetlen – a nyilatkozataik itt olvashatók.
Amúgy maga a Red Bull sem túl magabiztos a 2025-ös autót és esélyeket illetően, bár a technikai igazgató, Pierre Wache szerint ez akár még előny is lehet.
Az immár négyszeres világbajnok holland idei fő kihívója, Lando Norris szerint Verstappen állításával szemben a Red Bull-os sem lett volna idén világbajnok a McLarennel: „A Formula-1 történetében senki nem tudott akkora hátrányból visszazárkózni, mint amiben én voltam. Senki, soha” – mutatott rá a brit.
Norris egyúttal arról is beszélt, hogy szerinte 2024 fő tanulsága, hogy megbizonyosodhatott róla, hogy minden megvan benne ahhoz, hogy világbajnoki címért harcoljon az F1-ben.
„Csak én tartom be a megállapodásokat” – Leclerc
Odaszúrt év végén távozó csapattársának az F1-es Las Vegas-i Nagydíj feszültsége után a Ferrari pilótája: „Mostantól csak magamra fogok gondolni” – jelentette ki a monacói.
Világbajnok lehet Katarban a McLaren?
Az egyéni vb-cím már Las Vegasban eldőlt, a konstruktőri viszont nem: jobb formában van a Ferrari, de Katarban erős lehet a McLaren is, viszont húsz ponttal kellene többet szerezniük Norriséknak ahhoz, hogy már most ünnepelhessenek – itt írtunk a részletekről.
Katar kapcsán fontos még, hogy az előző évi nagydíjon kötelezővé kellett tenni a három kerékcserét, mivel a rázókövek gondot okoztak a gumik számára – idén több lépést is tettek ennek elkerülésére, ezeket itt szedtük össze.
A sprintes Katari Nagydíj teljes menetrendje egyébként ide kattintva böngészhető, alábbi felvezető videónkban pedig szokás szerint összeszedtünk minden fontos tudnivalót a hétvégi futam előtt:
Vettel új karrierje: mezőgazdasági vállalkozó szeretne lenni
Sebastian Vettel szokatlan karrierváltásra készül, a motorsportból a mezőgazdaságba igazol. A hírek szerint a négyszeres világbajnok egy svájci szakképző központba fog járni, hogy újra tanulni kezdjen. Vettel és családja valóban Svájcban él, és egy tanyát is birtokolnak, a német pedig célul tűzte ki, hogy saját mezőgazdasági vállalkozást vezessen.