DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 13. szerda
Hírösszefoglaló

Katari Audi, öreg Hamilton – vasárnapi F1-es hírek

Közel-keleti befektetőt vonhat be az F1-es projektbe az Audi, Ecclestone szerint nem lesz könnyű dolga Lewis Hamiltonnak a Ferrarinál, hétszeres világbajnokot avattak a ralikrosszban.

A nap legérdekesebb hírét a brit sajtó szállította. Gazdasági megfontolásból máris túladhat a gyári csapat részvényeinek jelentős, akár többségi hányadán az Audi: az érdeklődő a katari állam, amely a csapatnévbe is bekerülhet és egymilliárd eurót fektethet a Sauberbe. Bejelentés már a Katari Nagydíj előtt történhet – részletek.



Közelgő csapatváltása miatt téma volt Lewis Hamilton és a Ferrari. több fontos személyiség és véleményvezér is nyilatkozott róla. Christian Horner szerint kihívó lesz a Ferrariban is, de Bernie Ecclestone nem osztja nézetét, Jeremy Clarkson pedig végképp nem. A véleményeket összefoglaló cikk itt található.

„Nem hiszem, hogy Lewisnak könnyű dolga lesz, főleg ott. Charles Leclerc-t fogják támogatni, aki gyors és ott nőtt fel. Őt senki miatt nem fogják kitenni” – mondta Bernie Ecclestone.

Jeremy Clarkson pedig kritikusan fogalmazott: „Az autót hibáztatta a mezőny végi időmérős eredményért, miközben George Russell az első sorba került. Persze lehet, hogy mivel jövőre a Ferrarihoz megy, a csapata citromos árpalét tölt a tankba benzin helyett. De ez valószínűtlen, sokkal valószínűbb, hogy már túl öreg.”

Az FIA definíciója szerint F1-es újoncnak minősül az a versenyző, aki legfeljebb kettő nagydíjon vett részt. Oliver Bearman, aki a Sao Pauló-i Nagydíjon a beteg Kevin Magnussent helyettesítette, harmadik versenyhétvégéjét teljesítette Szaúd-Arábia és Azerbajdzsán után. Ennek pedig nemcsak arra volt ráhatása, hogy nevezhetjük-e újoncnak Bearmant vagy sem – harmadik nagydíjának teljesítése a Ferrari és a Haas terveit is felülírja. Erről itt írtunk.

Max Verstappen és Lando Norris rendkívül jól kijöttek egymással korábban: gyakran végeztek különböző szabadidős tevékenységeket egymás társaságában, valamint több versenyhelyszínre is közösen, magánrepülőn érkeztek meg. Nos, Ralf Schumacher úgy látja, hogy változás állt be kettejük kapcsolatában, és nem csupán színjátékról van szó – ezért.

Zavarja Liam Lawsont, hogy a brit himnusz szól a McLarennek. A címet látva felmerülhet az olvasókban, hogyan kapcsolódik egyáltalán Liam Lawson a McLarenhez és a csapatnak dobogón szóló himnuszhoz: a (laza) kapocs a versenyző nemzetisége, hiszen Lawson új-zélandi, akárcsak a csapatot alapító Bruce McLaren volt.

„A Red Bullnak az osztrák himnuszt játsszák és nekik is az Egyesült Királyságban van a főhadiszállásuk. A McLaren bázisa is ott található, de az egy új-zélandi csapat. Ez egy teljes bullshit, semmi értelme, hogy őszinte legyek” – vezette le okfejtését a himnusz kapcsán a Red Flags podcastnek. „Ez egy új-zélandi csapat, még mindig McLarennek hívják őket. Ötletem sincs, őszintén, főleg új-zélandiként, ahol Bruce McLaren abszolút legenda.”

 

Hétszeres ralikrossz-világbajnok lett Kristoffersson

Az autósportban jól cseng a hétszeres világbajnok jelző: hétvégén a Ralikrossz-vb svéd legjobbja, Johann Kristoffersson is belépett a sorba, az isztambuli szezonzáró első napján garantálta az év végi elsőséget. 2017, 2018, 2020, 2021, 2022 és 2023 után 2024-ben megszerezte hetedik ralikrossz-világbajnoki címét.

A duplaforduló döntőiben két új futamgyőztest avattak: szombaton Ole Christian Veiby győzött, miután Kristoffersson egy kellemetlen kommunikációs hiba miatt nem teljesített jokert, így hátrasorolták, vasárnap pedig még váratlanabb siker született, a mezőny vendégszereplője, Juha Rytkönen nyert az esőben – komoly fegyvertény, amikor a második helyen egy hétszeres világbajnok végez. Eldőlt a világbajnokság végső sorrendje, Kristoffersson mellett Kevin Hansen és Veiby zártak az összetett dobogón.

Véget ért a japán formulaautós széria, a Super Formula is: Sho Tsuboi két második hellyel biztosította bajnoki címét a szezonzárón – ezzel hazájában lényegében mindent megnyert, bajnok volt a hazai F4-ben és F3-ban, és kétszer a Super GT-ben is. A suzukai finálé mindkét futamát Kakunoshin Ohta nyerte meg.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: