DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 12. csütörtök
Hírösszefoglaló

Leszólták Verstappent, Palou jöhet az F1-be: a nap hírei

A NASCAR-sztár szólt be Max Verstappennek, Lewis Hamilton a Mercedesről, Carlos Sainz az apjáról beszélt, Yuki Tsunoda nagyon akarja a Red Bull-ülést: a nap hírei egy helyen.

A nap F1-es hírei a Formula.hu összefoglalójában:

Kyle Larson: Az F1-en és az IndyCaron kívül bárhol megverném Verstappent

A 2021-es NASCAR-bajnok, a sprint car-versenyzésben szép sikereket elérő és tehetségét az idei Indy 500-on is megvillantó Kyle Larsont a Knoxville Nationals megnyerését követően arról kérdezte egy újságíró, hogy szerinte le kell-e győznie Max Verstappent ahhoz, hogy a világ legjobb autóversenyzőjének tartsák. Az amerikai klasszis szerint a sokoldalúsága mellette szól a Verstappennel való összehasonlításban:

pic10815_resize



„Pontosan tudom, hogy összességében jobb autóversenyző vagyok nála” – felelte Larson. „Kizárt, hogy Verstappen beüljön egy sprint carba, és megnyerje a Knoxville Nationalst. Kizárt, hogy megnyerje a Chili Bowlt. Kizárt, hogy megnyerjen egy NASCAR-futamot Bristolban. Persze valószínűleg az is kizárt, hogy én megnyerjek egy F1-es futamot Monacóban, de szerintem nekem nagyobb esélyem lenne arra, amit ő csinál, mint neki arra, amit én csinálok.”

„Önbizalmat ad nekem, hogy tudom, jobb vagyok nála. Talán nem egy IndyCar- vagy egy F1-es autóban, de az open-wheel az egyetlen ilyen szakág. Szerintem minden másban legyőzném őt. Ezt idézhetik nyugodtan!” – mondta Larson.

 

Palou lehet az Audi másik pilótája?

Egybehangzó sajtóértesülések szerint a kétszeres IndyCar-bajnok Alex Palou is jelölt lehet az Audi egyik ülésére – az más kérdés, hogy a spanyol belevágna-e egy ilyen kalandba…

„Vannak, akik úgy gondolják, hogy például Albon karrierje jobb az enyémnél” – utalt a motorsportban tapasztalható F1-központú gondolkodásra. „De inkább legyen két IndyCar-bajnokságom, mint egy győzelmem se az F1-ben. Persze mindannyian szerettünk volna z F1-be kerülni, hogy kiderüljön, mire vagyunk képesek.”

 

Veszélybe került a thaiföldi nagydíjrendezés terve

Néhány hónappal ezelőtt számolhattunk be arról, hogy Thaiföld miniszterelnöke, Srettha Thavisin ellátogatott az imolai F1-es hétvégére, ahol Stefano Domenicali F1-vezérrel egyeztetett arról, hogy néhány éven belül – 2027-től vagy 2028-tól kezdve – nagydíjat rendeznének a főváros,

A tervek azonban dugába dőlni látszanak, a projekt mellett kardoskodó Thavisin ugyanis megbukott, miután etikai problémák merültek fel kabinetje egyik tagjával szemben – az így kialakuló politikai válság pedig hátrányosan érintheti Thavisin projektjét, az F1-es Thaiföldi Nagydíj megrendezését.

 

2026-ban visszatérhet Törökországba az F1

Az isztambuli pályát benőtte a gaz, a bútorokat elvitték, a folyosókon áll a víz, az időmérő berendezés eltűnt. Azonban ha a problémákat orvosolják, az Istanbul Park ismét bekerülhet az F1-es programba.

Az Istanbul Park azonban nincs a legjobb állapotban, ahogy azt a török nemzeti szövetsége első embere, Eren Uclertopragi elárulta a Motorsport.com-nak nyilatkozva: „Amikor beléptünk, több mint egy méter magas gazt találtunk a helyszínen. Az épület belsejében minden szét volt szedve. Még a bútorokat is elvitték.”

„Az időmérő berendezés is hiányzott, ami nagyon fontos a pálya számára, hiszen enélkül nem lehet FIA 1-es besorolású a helyszín” – ismertette a sportvezető az áldatlan állapotokat. „A lelátókkal összekötő folyosókat is elárasztotta a víz. Benyújtottuk a jelentésünket arról, hogy mi kell ahhoz, hogy a pálya visszakerüljön Grade 1-es státuszba.”

 

Sainz: Apám a mentorom, a barátom, a mindenem

Nem érzi, hogy áldozatot hozott volna bármivel versenyzői karrierjéért, a legszebb győzelem pedig nem sajátja, hanem édesapja idei Dakar-sikere, mondta el Carlos Sainz egy interjúban.

A beszélgetés ezen a linken olvasható!

 

„A Mercedes megváltoztatta az életem” – Hamilton

„Nem is lehetnék büszkébb azokra az emberekre, akikkel ebben a csapatban együtt dolgozhattam. Nem tudok elég hálás lenni a Mercedesnek – megváltoztatták az életem. Már 13 éves koromban is támogattak, majd megadták a lehetőséget arra, hogy F1-es versenyző legyek. Ezen évek során végig hittek és megbíztak bennem.”

c41i0994_resize

Hamilton azt is elmondta, hogy rendkívül izgatott az utolsó néhány mercedeses versenye miatt.

„Nagyszerű érzés, hogy a nehezebb idők után most ismét építkezünk és a győzelmekért tudunk harcolni. Büszke vagyok arra a munkára, amit George és én végzünk. Rendkívül izgatott nagyok az előttünk álló néhány hónap miatt” – tette hozzá a hétszeres világbajnok.

 

VCARB: Minden lehetőség nyitott 2025-re

A kisebbik Red Bull-csapat örömmel „engedi át” az anyaistállónak Yuki Tsunodát, s főnöke kimondottan problémának tartaná, ha a japán nem akarna a Red Bullnál versenyezni.

„Yuki a Red Bull versenyzője, és biztos van benne ambíció arra, hogy a Red Bull Racingnél versenyezzen. Ha ez nincs meg benne, az rossz lenne” – fejtette ki Laurent Mekies, majd így folytatta: „Remélem, és bízom benne, hogy mindennél jobban akarja azt az autót vezetni, hogy versenyeket nyerjen, és mi is igyekszünk segíteni őt ebben a fejlődésében. Hogy örömmel hosszabbított-e velünk, hogy is jövőre nálunk versenyezzen? Igen! Rendkívül ambiciózus, lát egy csapatot, amely szintén rendkívül ambiciózus, és ez a párosítás egyértelműen működik. Ez segít neki fejlődni, amit egészen hihetetlen teljesítménnyel hálált meg nekünk.”

 

„Áldás és átok a média” – Bearman

A Haas 2025-ös F1-es pilótája úgy érzi, hogy számára és Andrea Kimi Antonelli számára is kettős hatással bír a jelentős médiafigyelem.

„Hasonló problémánk van. Mindketten beszéltünk róla, talán Kimi még többet, főleg mert az eredmények nem olyanok, ahogy azt vártuk. Ez nem könnyíti meg a dolgunkat, de ez is része az életnek. A média mindig így fog viselkedni, ami egy kicsit áldás, egy kicsit átok” – idézi Bearman szavait a Racingnews365.com.

 

„Az új rajongók nem értik az F1-et” – Villeneuve

Jacques Villeneuve szerint az F1-es film hoz majd rajongókat, de nem olyanokat, akik értik az autósportot és azt, hogy az miről szól.

„Sok rajongót tud hozni a film, de ettől nem lesznek igazi szurkolók. Nem jelenti azt, hogy értik a sportot és azt, hogy hogyan működik, csak mert látták Brad Pittet egy versenyautóban. A Rush című filmet nagyon élveztem, nagyon jó volt, de ahogy attól, úgy ettől is Hollywood-szerű filmet várok” – mondta 1997 világbajnoka.

„A film kapcsán sok ember lesz izgatott az F1 miatt, de nem feltétlenül a megfelelő indokokkal” – zárta gondolatait a kanadai.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: