A Red Bull állt a pénteki F1-es hírek középpontjában, nézzük, hogy miről szólt a mai nap:
Miért tűnt el a Red Bull tempóelőnye az F1-ben?
Az energiaitalosok F1-es technikai igazgatója árult el néhány tényezőt – de szerinte eleve várható volt, hogy összerázódik a mezőny.
„Néhány dolog a szélcsatorna és a pályán látottak közötti korrelációnak tudható be. A szélcsatornánk viszonylag régi, a bajnokságban elfoglalt helyezésünk miatt pedig kevesebb órát is tölthetünk el benne” – utalt Pierre Wache az esélykiegyenlítést szolgáló aerodinamikai hendikeprendszerre, amely értelmében a vb-sorrend alapján a hátrébb állók több időt tölthetnek a szélcsatornás tesztekkel.
Wache azt is elmondta, melyik területen veszített az erősségéből az RB20-as: „Az autó kétségkívül jobb, mint a tavalyi, de nem teljesítettünk minden területen úgy, ahogy azt vártuk. Úgy gondolom, sokat javultunk a lassú és közepesen tempós kanyarokban, másrészt viszont a gyors kanyarokban nem vagyunk olyan jók, mint az előző évben.”
Gőzerővel dolgozik a fejlesztésein a Red Bull
Christian Horner szerint a konstruktőri bajnoki címre koncentrálnak, és tovább dolgoznak azon, hogy jobbá tegyék az idei autójukat.
„Nem, az egész csapat továbbra is teljes gőzzel dolgozik az autón, mert a megmaradó szabályok miatt amit idén megtanulunk, az jövőre is hasznos lesz. Az év első felében hét futamot nyertünk és mindkét bajnokságot vezetjük, de az utóbbi hetekben a konstruktőri bajnoki előnyünk lecsökkent, úgyhogy most erre koncentrálunk” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.
Horner szerint az egész csapat Perez mögött áll
Nagyszerű csapatjátékos, Verstappennel a legsikeresebb párosukat alkotják az F1-ben: a Red Bull vezetője elmondta, miért fáj nekik látni a mexikói szenvedését.
„A prioritás az, hogy támogassuk Checót és megértsük, mire van szüksége. Mindannyian azt akarjuk, hogy megfordítsa a dolgok menetét, és hogy teljesítsen. Pontosan tisztában van vele ő is, hogy szükségünk van arra, hogy mindkét autónk teljesítsen, ami meg is volt az idény elején, és ehhez kell visszatalálnunk” – idézi a csapatvezetőt a RacingNews365.com portál.
„A Red Bullhoz kellett volna mennie” – Norris Sainzról
James Vowles abszolút toppilótának tartja Carlos Sainzot, és Lando Norris is a legjobbak közé sorolja korábbi csapattársát, aki szerinte nagyon sokat érdemel az F1-ben.
„Nem tudom, hogy mik a Williams tervei, de őszintén szólva, a legkönnyebb azt mondani, hogy a Red Bull lett volna a jó választás, az én szememben oda kellett volna mennie” – mondta Norris.
„Nyilvánvalóan elfogult vagyok, mert Carlost jobban ismerem, mint Checót, de Carlos sokat érdemel. Ő az egyik legjobb pilóta az F1-ben, amit már számtalanszor bizonyított. Jó barátok vagyunk, örülök, hogy még mindig itt van, hogy kapott egy ülést, és hogy megpróbálja felhozni a Williamst” – tette hozzá a brit.
„Előbb dolgoznom kell magamon” – Norris a vb-esélyről
A McLaren F1-es pilótája úgy érzi, az autó és a csapat is adott ahhoz, hogy vb-címre törjön, de ki kell küszöbölni a sokba kerülő apró hibáit.
„Valószínűleg túl sok hibát követtem el az utóbbi bő egy hónapban vagy hasonló, elszalasztottam lehetőségeket. Ott vannak a rajtjaim, illetve néhány rosszul meghozott döntés itt-ott. Ezek apróságok, amelyeknek komoly következményük volt. Sok dolog olyan manapság az F1-ben, hogy kis különbségeknek is nagy hatásuk lehet, mert annyira szoros minden” – magyarázta a McLaren pilótája.
Újra bevetné spái padlólemezét a Mercedes
Hiába eredményezett látványos javulást Belgiumban, hogy szombatra visszaálltak a korábbi verzióra, a csapatnál hiszik: nem a fejlesztés a ludas.
„Úgy gondolom, végrehajtottunk egy drasztikus változtatást annak érdekében, hogy némi teljesítményt visszanyerjünk, de úgy hisszük, ez nem a padlólemezen múlt. Roppant érdekes lesz, amikor Zandvoortban mindent felpakolunk az autóra, aztán meglátjuk, mit csinál. Akkor mehetünk biztosra, hogy vajon arról a mechanikai részletről van-e szó, amire gondoltunk, vagy van néhány aerodinamikai és mechanikai kölcsönhatás, ami nem működött” – mutatott rá Toto Wolff.
Albon alig várja a Williams idei „első igazi fejlesztését”
A tavalyi remek konstruktőri hetedik hely után 2024-ben nagyot esett vissza a Williams: a nyári szünetre fordulva csupán négy pontot szerezve a kilencedik pozíciót foglalják el a csapatértékelésben. Az istálló vezérpilótája, Alexander Albon nem is értékelte pozitívan az eddigieket:
„Csalódáskeltő. Úgy vélem, az elejétől kezdve hátrányban voltunk. Későn készültünk el az autónkkal, és eddig ennek fizetjük meg az árát a szezonban. De mélyre ásunk, és szerintem érkezik néhány jó dolog a jövőben. Ezzel egyidejűleg van néhány terület, amin dolgoznunk kell” – fogalmazott az F1i által idézett Albon, aki hozzátette: eddig a késésből is adódóan gyakorlatilag nem volt érdemi fejlesztésük.
„Nem volt sok fejlesztésünk idén, ha volt egyáltalán eddig, úgyhogy hátrányban voltunk. Mindenki keményen dolgozik a gyárban… Most persze leállás jön, de ha fel tudjuk tenni az autóra az első igazi fejlesztést, amikor visszatérünk, akkor szerintem kicsit rendszeresebben harcolhatunk a pontokért.”
F1-es csapattársak egymás ellen 2024-ben: minden statisztika
Ajánljuk figyelmetekbe Formula Plusz rovatunk mai anyagait: ebben az F1-es csapattársak teljesítményét hasonlítottuk össze a 2024-es szezont mérlegelve, ebben pedig azokra az esetekre tekintettünk vissza, amikor győztesként zártak ki valakit az F1-ben.
Formula Shakedown: Mennyit ér ez a Róma Rali?
Nehézségek, pozitívumok, tanulságok, sztorik, érdekességek, értékelés: a Formula.hu állandó raliszakértője, Vincze Ferenc beszélt a római ERC-futamáról.