DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Hírösszefoglaló

Piastri mekizett, Verstappen büntetést kap: a szerdai F1-es hírek

Newey-t gigaajánlattal hívja az Aston Martin, eshet a Belga Nagydíjon, mekizéssel ünnepelt Oscar Piastri: a szerdai nap F1-es hírei a Formula.hu összefoglalójában.

Közeleg a Belga Nagydíj, csütörtökön már jön a sajtónap, de most még a szerdai híreket, érdekességeket összegezzük egy csokorban.

 

Festést vált az Alpine

Különleges festést kap a hétvégi Formula-1-es Belga Nagydíjra az Alpine: az alapvetően vörösben és feketében pompázó dizájnt a napokban mozikba kerülő Deadpool & Rozsomák című Marvel-képregényfilm ihlette.

f1-alpine-festes-2



A kapcsolódás az enstone-i F1-es istállóhoz egyértelmű: Deadpool karakterét az a Ryan Reynolds játssza, akinek a befektetői csoportja, a Maximum Effort Investments nemrég tulajdonrészt szerzett a csapatban. További képek ide kattintva!

 

Nem szimulátorozik Verstappen

A Magyar Nagydíj előtti éjszakán még hajnali három órakor is online szimulátorozott Max Verstappen, és meg is kapta a kritikákat emiatt, mondván ez az oka annak, hogy ilyen ingerülten viselte a nagydíj alatti problémákat.

Még Nico Rosberg is kritizálta emiatt a Magyar Nagydíj után, Helmut Marko azonban elárulta: megegyeztek a címvédővel abban, hogy többé nem lesz ilyen.

„Maxnak más az alvási ritmusa, és megvolt a hétórás alvása. A késő éjjeli szimulátorozására a magyar hétvégén csak azért került sor, mert kidőlt az egyik versenyző a csapatából. Mindazonáltal megállapodtunk abban, hogy a jövőben nem fog ilyen későn szimulátorozni” – fogalmazott Marko.

 

Komoly büntetés várhat Verstappenre az F1-es Belga Nagydíjon

Christian Horner már korábban megerősítette, hogy a szezon egy pontján kénytelen lesznek bevállalni egy plusz motort, és emiatt egy tízhelyes rajtbüntetést Max Verstappennél, a Racingnews365.com pedig ma arról számolt be, hogy a soron következő Belga Nagydíjat választja erre a csapat.

Ha ez így lesz, ez tíz rajthelyes hátrasorolást jelent majd a hollandnak, aki az előző években ugyan nyert hasonló rajtbüntetés után is Spában, most azonban a Red Bull már egyáltalán nincs fölényben a többi élcsapattal, különösen a McLarennel szemben, így sokkal nehezebb felzárkózás várhat rá, mint eddig – és egyúttal Lando Norriséknak is nagy esély lehet ez arra, hogy közelítsenek a vb-tabellán még mindig tetemes fórban lévő Verstappenre.

 

100 milliós ajánlatot tett le Newey elé az Aston Martin?

Azóta központi téma a Formula-1-es paddockban, hogy hol köthet ki Adrian Newey, amióta május elején hivatalossá vált, hogy 2025 első negyedében távozik a Red Bulltól. Eleinte a Ferrari tűnt a favoritnak a tervezőlegenda leigazolására, ám múlt héten az olasz sajtó olyan értesülésekről számolt be, amelyek szerint a Scuderiának nem tetszenek a szakember feltételei.

Így viszont egy ideje már az Aston Martin tűnik a fő esélyesnek arra, hogy megszerezzék Newey-t, az F1-Insider pedig most arról számolt be, hogy Lawrence Strollék nem kevesebb, mint 100 millió eurós fizetést ajánlanak neki négyéves periódusra, ami még a versenyzők között is abszolút topkategóriás juttatásnak számítana. Az F1-Insider szerint is az Aston lehet a befutó, bár azt is megjegyzik, hogy a ferraris lehetőséget sem lehet még teljesen kizárni.

 

Eső kavarhatja fel a hétvégi F1-es Belga Nagydíjat

Az előrejelzések szerint ezúttal sem ússzuk meg eső nélkül az F1-es Belga Nagydíjat. Az utóbbi években megszokhattuk, hogy a speciális mikroklíma miatt rendszeresen megfűszerezi a spái hétvégét az időjárás, és várhatóan így lesz ez most is. Az időjósok jelenleg úgy látják, hogy pénteken és szombaton is esni fog majd az eső, míg a futam napja jelen állás szerint száraz lehet, amire nehezen tudnak majd felkészülni a csapatok.

Ezen a két napon huzamosabb ideig eshet, főleg szombaton látjuk majd ritkán a napot – 20 Celsius-fok körüli hőmérsékletekre kell számítani, valamint enyhe szélre, de amikor esik, akkor tovább hűlhet a levegő. Vasárnap is van esély kisebb záporokra, de ez még bizonytalanabb – meleg pedig akkor sem várható, maximum 21 Celsius-fokos levegőhőmérsékletet jósolnak jelenleg.

 

Norrisékkal és mekizéssel ünnepelte első F1-es győzelmét Piastri

Három-négy órát késett a repülőjárata az ausztrálnak, így a barátnőjét is csak később láthatta az F1-es Magyar Nagydíjon aratott sikere után a McLaren-pilóta.

„Nem ez volt a legfényűzőbb afterparty. Jelentősen késett a repülőjáratunk Budapestről, aztán pedig egy másik reptérre is repültünk. Néhány versenyzővel együtt utaztunk, ott volt Lando, Alex Albon és még páran.”

GP2413_173700_F8A0682_resize

„A késés miatti várakozás közben mekiztünk egyet, ettem egy Big Macet, aztán hajnali 5-kor értem haza, és ennyi volt az ünneplés. Tényleg csak néhány F1-es pilótával ettünk néhány burgert és nuggetset. Nem vittünk magunkkal trófeát vagy semmi ilyesmi, nem mintha bármit is lehetne azokba tenni. „Három-négy órás késésünk volt, és nem volt semmi ételünk, így a McDonald’s volt a legközelebbi és a legkényelmesebb dolog, ezért azt választottuk.”

 

„Tudjuk, hogy eltűnhet az előnyünk” – Horner

Christian Horner szerint több teljesítményt kell találniuk a fejlesztéseikkel, mert tisztában vannak vele, hogy ez így kevés.

„A tőlünk telhető leggyorsabb autót fejlesztjük, és így is fogjuk folytatni. Az egyéni pontversenyben Maxnak van egy szép előnye, de az is el tud fogyni, úgyhogy semmit sem vehetünk biztosra. A gyártók bajnokságában 51 pont az előnyünk, ami nagyon könnyen eltűnhet, tehát tökéletesen tisztában vagyunk azzal, hogy ennél ponterősebb hétvégéket kell produkálnunk.”

 

„Csak kétszer volt miénk a legjobb autó” – Norris

Lando Norris szerint nem jelenthető ki, hogy egyértelműen a McLarené a leggyorsabb F1-es autó, de az egyéni vb-címről sem hajlandó lemondani.

„Szóval csak azért, mert most nyertünk és domináns hétvégénk volt, még nem a miénk a leggyorsabb autó. Szerintem talán két hétvégénk volt eddig idén, amikor a miénk volt a legjobb autó, ennyi. Persze mindenki mondhat, amit akar. Hogy volt-e lehetőségünk többet nyerni? Igen. Hogy feltétlenül a miénk volt a leggyorsabb autó ezeken a napokon? Nem hiszem” – magyarázta az utóbbi heteket a brit pilóta.

 

Szabadkártyás rendszeren gondolkodik az F1

Sajtóértesülések szerint az is felmerült, hogy egy-egy hétvégén az állandó versenyzők adnák át a helyüket a fiataloknak, de egyelőre a csapatok leszavazták az elképzelést. Részletek ezen a linken!

 

Podcast: Binotto az Audinál, krízis a Red Bullnál

Miért váltja Mattia Binotto a Seidl-Hoffmann párost az Audinál, miért óriási horderejű ez a döntés, mi állhat mögötte? Mi történik a Red Bullnál, mekkora a krízis a világbajnok F1-es istállónál, milyen következményei lehetnek a jelenlegi helyzetnek?

Ezekről beszélgettünk a Formula Podcast legfrissebb adásában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: