A „nulladik” vagy hivatalosan csütörtöki sajtónappal kezdetét vette a Hungaroringen a 39. Formula-1-es Magyar Nagydíj hétvégéje. A nap pedig egy Haas-bejelentéssel indult, az amerikai istálló ugyanis közölte, hogy Kevin Magnussen a 2024-es idény végén távozik tőlük, így immár biztos, hogy teljesen új felállással vágnak neki a következő szezonnak. Arról, hogy miért Magnussen (volt) a Haas legfontosabb versenyzője, FormulaPlusz rovatunkban írtunk hosszabban.
Magnussen ugyanakkor arról nem tett le, hogy 2025-ben is az F1-ben versenyezzen: úgy érzi, vannak még érdekes elérhető ülések, sőt igazából bármely csapat izgalmas opció lehet – viszont attól sem fél, ha esetleg távoznia kellene a száguldó cirkuszból. A pilóta a felhalmozódott büntetőpontjai kapcsán pedig csak annyit mondott: ha eltiltják egy futamtól az év hátralévő részében, hát eltiltják.
A dán helyére minden bizonnyal Esteban Ocon fog érkezni, aki kapcsán viszont egy másik érdekes sajtóértesülés látott napvilágot, miszerint a Williams beültetné őt Logan Sargeant helyére még az idei évad közben, viszont az Alpine ezt blokkolja – részletek ide kattintva.
A pilótakeringő további részét Carlos Sainz tartja fel azzal, hogy még mindig nem döntött a jövőjéről: ennek kapcsán a spanyol arról beszélt a Hungaroringen, hogy az F1 megtanította őt arra, hogy legyen önző, így nem fog mások miatt gyorsan dönteni – sőt, eleve azt sem érti, hova ez a nagy kapkodás a versenyzőpiacon.
Pedig Pierre Gasly elismerte, hogy ő személyesen is beszélt Sainzcal, hogy megpróbálja meggyőzni arról, hogy menjen az Alpine-hoz. Mindeközben viszont a Sauber két pilótája is rá vár: Valtteri Bottas szerint mindez kezd idegtépő lenni, míg Guanyu Zhou a helyzet ellenére is bizakodó annak kapcsán, hogy lehet helye a 2025-ös mezőnyben.
Perez cáfol, Tsunoda üzent
Eközben megszólaltak a Red Bull kötelékeibe tartozó versenyzők is azon pletykák kapcsán, miszerint a szerződéshosszabbítása ellenére kirakhatják Sergio Perezt. A mexikói azonban állítja: szó nincs ilyesmiről, és jövőre is az energiaitalosoknál fog versenyezni – bővebben itt.
Ha viszont mégis menesztik Perezt, akkor Yuki Tsunoda igencsak „furcsának” találná, ha nem őt, hanem Liam Lawsont ültetné a Red Bull a helyére: a japán úgy érzi, ő sokkal többet tett az esetleges előléptetésért, és készen áll arra is, hogy akár Max Verstappennel felvegye a versenyt.
Kulcsfontosságú módosítások a Ferrarinál és a Red Bullnál
Természetesen a várható mogyoródi esélyek is szóba kerültek csütörtökön. A Ferrarinál például kiderült, hogy újra megpróbálkoznak a Barcelonában bevetett, legutóbb Silverstone-ban viszont mellőzött padlólemezzel, amelyen azonban módosítottak, hogy megszüntessék a pattogást – részletek itt olvashatók.
Mindeközben pedig a Red Bull komoly fejlesztési csomaggal készül a Hungaroringre: Verstappen szerint konkrétan a szezon egész hátralévő részét meghatározza az, hogyan működik az újításuk, a holland szerint ugyanis immár nem ők a leggyorsabbak, nekik kell tempó tekintetében felzárkózniuk a riválisokra.
Ezen ellenfelek közé tartozik a McLaren is, amely kapcsán az utóbbi hetekben főként az elszalasztott győzelmi esélyekről beszéltek. Lando Norris azonban megvédte magukat, és egyúttal jelezte: inkább arra kellene koncentrálni, hogy immár két hónapja ők a legstabilabb csapat az F1-ben.
A McLaren és a Red Bull között egyébként a pályán kívül is éleződik a harc, Zak Brown, a wokingiak vezérigazgatója ugyanis újfent beszólt Christian Horneréknek: „Félnek Verstappentől” – fogalmazott Brown.