DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Hírösszefoglaló

Verstappent büntethetik, lezárta a Hamilton-nyomozást a rendőrség: a keddi F1-es hírek

Verstappenre büntetés várhat, már nem nyomoznak a Hamilton-ügyben, Horner visszaszólt Wolffnak, bejelenthetik Bearmant, Vasseur szabályt változtatna: a nap F1-es hírei egy helyen.

A Formula.hu eseti hírösszefoglalója június 25-én:

 

Nem talált bűncselekményt a Hamilton-ügyben a rendőrség

A Spanyol Nagydíj előtt több F1-es és sajtóképviselő – köztük a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor – megkapott egy továbbított levelet, amelyben állítólag egy Mercedes-csapattag azzal vádolja az istállót és külön Toto Wolff csapatfőnököt, hogy szisztematikusan szabotálják Lewis Hamiltont és az autóját, méghozzá olyan módon, amely akár a brit életét is veszélyeztetheti. Wolff tagadta a levél valóságtartalmát Barcelonában, és azt is jelezte, hogy a rendőrséget is bevonták az üggyel kapcsolatos nyomozásba.

f1-hamilton-mercedes



Nos, a PA hírügynökség megszólaltatott egy rendőrségi szóvivőt az ügy kapcsán, aki elmondta, hogy nem találtak bűncselekményt: „A northamptonshire-i rendőrség június 12-én kapott egy bejelentést egy e-mailről, amely a Mercedes AMG F1-es csapaton belül keringett. Elkövetett bűncselekményt nem találtak, ugyanakkor tanácsot adtak a csapat által esetleges kapott további e-mailekkel kapcsolatban” – olvasható a rendőrség rövid kommünikéjéban.

 

Motorcserés rajtbüntetés vár Verstappenre?

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a Red Bull véglegesen elveszíti a regnáló F1-es világbajnok kanadai edzésen használt és meghibásodott motorját.

A szabályok értelmében egy versenyző egy adott szezonban négy erőforrást használhat, a holland esetében pedig már bekerült a negyedik hajtáslánc az RB20-asba a néhány nappal ezelőtti Spanyol Nagydíjon – azaz ha egy ötödiket is be kell vetni, az tíz rajthelyes hátrasorolást fog jelenteni a címvédőnek.

f1-verstappen-redbull

Márpedig ha kiesik egy erőforrás a felhasználható négyből az évad hátralévő 14 fordulójára, akkor jó esély van rá, hogy egy ötödiket is be kelljen vetni – még maga Christian Horner csapatvezető is úgy érzi, hogy ez vár rájuk majd: „Meglátjuk, hogyan alakulnak a következő versenyek, de úgy gondolom, elkerülhetetlen, hogy egy ponton be kelljen vetnünk egy újabb motort.”

 

Jövő héten bejelenti Bearmant a Haas?

A Racingnews365.com értesülései szerint jövő héten, a Brit Nagydíj előtt bejelentheti a Haas, hogy 2025-re Oliver Bearman lesz az egyik versenyzője, ő érkezik a már hivatalosan is az Audihoz távozó Nico Hülkenberg helyére.

A 18 éves brit fiatal a Ferrarinál már bemutatkozott az F1-ben az idei Szaúd-arábiai Nagydíjon, amikor Carlos Sainz egy vakbélműtét miatt nem állt rendelkezésre, és váratlanul jól teljesített beugróként.

A másik ülésről egyelőre nincs szó, a hírek szerint Kevin Magnussen aligha marad, de még több név is szóba jöhet Bearman csapattársaként.

 

Az Alpine sem érti a feljavulása okait

Váratlanul erős hétvégét futott az F1-es Spanyol Nagydíjon a francia istálló – de egyelőre még ők sem tudják pontosan, mi volt ennek az oka.

„Elégedettséggel tölt el, hogy újra mindkét autónk a pontszerzők között végzett, csapatként immár a legutóbbi három nagydíjon pontot szereztünk. Ez egy pozitív trend, amit folytatnunk kell. Jobbak voltunk ezen a pályán, és ki kell elemeznünk, hogy miért, hogy tovább fejleszthessünk összességében a csomagunkon” – mondta Bruno Famin csapatfőnök, de Pierre Gasly is hasonlóan fogalmazott.

„Meg kell értenünk, miért volt erős itt a csomagunk, hogy a tanultakat magunkkal vihessük. Jó irányba fejlődünk, zsinórban három pontszerzésnél tartunk, így kell tovább folytatnunk!” – mondta a pilóta.

 

Szabályt szigorítana Verstappen imolai F1-es tesztje után Vasseur

Múlt héten a Spanyol Nagydíjat megelőző napokban a 2022-es Red Bull-lal körözött Max Verstappen Imolában. Mint Paul Monaghan, az energiaitalosok vezető F1-es mérnöke elmondta: a tesztnap azt a célt szolgálta, hogy a regnáló világbajnok összehasonlítási alapot kapjon a korábbi versenygéppel annak kapcsán, hogy már akkor is valóban megvoltak-e az előző versenyeken nehézséget jelentő problémáik a kerékvetőkkel és bukkanókkal.

f1-ferrari-vasseur

A teszt teljes mértékben megfelelt a szabályoknak, hiszen az előírások lehetővé teszik, hogy legalább kétéves technikával gyakoroljanak a csapatok. A rivális Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur nem is látott ebben kivetnivalót, arra ugyanakkor rámutatott, hogy szabályozni lehetne a Verstappen imolai tesztjéhez hasonló eseteket és azt, amikor sokkal gyakoribb módon az F1-es alakulatok a fiatal neveltjeiknek adnak így felkészülési lehetőséget.

„Nem panaszkodom rájuk, megfelel a szabályoknak, amit tettek, teljesen rendben van, de ez sokkal inkább a fejlesztést szolgálja, mint bármi mást” – idézi Vasseurt a PlanetF1.com. „Amit a fiatalokkal csinálhatsz ilyenkor, hogy lehetőséget adsz nekik, hogy gyűjtsék a kilométereket a szimulátorozáshoz és a fejlődésükhöz, úgyhogy az egy másik hozzáállás. Szerintem ha szabályozni akarjuk ezt, külön kell választani ezt a két aspektust: a napokat, amiket az aktuális versenyzőinkkel teljesítünk, és azokat, amiket a nem versenyző pilótáinkkal.”

 

Horner válaszolt Wolffnak

Hiába érvényes 2028 végéig Max Verstappen szerződése a Red Bullnál, hónapok óta újra meg újra előkerülnek pletykák arról, hogy a háromszoros F1-es világbajnok elhagyhatja a csapatot. A Mercedes részéről pedig nyilatkozatok szintjén rendre erősítik is azt, hogy ők szívesen elcsábítanák a hollandot. A napokban Ola Kallenius, a Mercedes AMG vezére beszélt arról, hogy szerinte jól állna Verstappennek az ezüst, Toto Wolff csapatfőnök viszont jelezte, hogy jelenleg nem egyeztetnek a pilótával.

Mindenesetre a Mercedes újabb udvarlását nem hagyta szó nélkül Christian Horner, a Red Bull Formula-1-es csapatvezetője sem: „Számomra nagyon is világos, hol lesz Max a következő szezonban. Méghozzá itt, de Toto még mindig róla beszél?” – nyilatkozta a Sky Sports F1 adásában, majd amikor közölték vele, hogy Wolff konkrétan azt mondta, hogy nincsenek pillanatnyilag tárgyalások Verstappennel, ironikusan hozzátette: „Szóval beszélnek, de közben nem beszélnek.”

 

Három tizedmásodperc hátrányban a Mercedes?

Toto Wolff úgy érzi, kisebb a lemaradásuk az F1-es mezőny elejéhez képest, mint Barcelonában tűnt – bár szerinte a Red Bull és a McLaren így is külön liga még.

„De ha megnézzük Lewist, aki a végén úgy volt 15 másodpercre, hogy még el is vett a tempóból, tehát mondjunk inkább 10 másodpercet – ez sokkal közelebb van. Maxot és Norrist nem fogták vissza. Úgyhogy igen, okunk van az óvatos optimizmusra annak kapcsán, hogy sokkal közelebb vagyunk, és képesek leszünk harcolni.”

f1-mercedes-2024

„A McLaren gyorsnak tűnt. Hogy mennyire gyorsnak? Úgy gondolom, Maxnak mindig van még némi tartaléka, és látható, hogy ő jelenti a különbséget. Határozottan ők ketten vannak az élen, és nincs közöttük nagy különbség. Egyértelműen ők jelentik a mércét.”

A Mercedes-főnök szerint még nagyjából három tizedet kellene találniuk a W15-össel ahhoz, hogy harcba szállhassanak az említett két élcsapattal a győzelmekért: „Szerintem amit láthattunk, hogy a különbség nagyjából három tizedmásodperc körül lehet kettejükhöz képest. Ez hiányzik.”

 

WRC: Ogier kórházban, kihagyja a Lengyel Ralit

A hétvégi Lengyel Rali pályabejárása alatt, utcai autóval szenvedett közúti balesetet Sebastien Ogier és navigátora, Vincent Landais. A páros az utcai Toyotával írta fel az egyik gyorsaságit (ilyenkor nem zárt a pálya, közúti szabályok szerint zajlik a közlekedés, vannak sebességhatárok és forgalom), amikor frontálisan ütközött egy szemből érkező civil autóval.

A baleset körülményei egyelőre nem tisztázottak, mindenesetre a nyolcszoros világbajnokot mentőhelikopterrel kórházba szállították, és a sérülései miatt bent is tartják. Ugyan Landais-t már kiengedték, de Ogier emiatt nem tud részt venni a hétvégi WRC-futamon, ezt közölte a Toyota csapata.

 

Visszaesett-e valójában a Ferrari az F1-ben?

A szezont második erőként kezdték, Barcelonában viszont a McLaren és a Mercedes is előttük járt – a számok alapján azonban nem feltétlenül a vörösök produkciója romlott.

Formula+ rovatunk elemzése ezen a linken olvasható!

 

Megjött a friss Formula Podcast

Zárásképp pedig hadd ajánljuk figyelmetekbe a Formula Podcast futamértékelő adását, amelyet a podcastmegosztokók mellett a YouTube-csatornánkon is megtaláltok!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: