Német és spanyol sajtóértesülések szerint a Miami Nagydíj után (vagy közben) leül egymással beszélgetni a Mercedes és Max Verstappen stábja a holland klasszis potenciális átigazolásáról. Toto Wolff továbbra sem tett le arról, hogy a háromszoros (addigra akár négyszeres) világbajnokkal pótolja Lewis Hamiltont 2025-től, és ezért minden követ hajlandó megmozgatni, a hírek szerint anyagi akadályok nem igazán fogják korlátozni a megállapodást. Az értesülések szerint Wolff dr. Helmut Markót is „átvenné” a Red Bulltól, akivel Verstappen nagyon szoros kapcsolatot ápol – és természetesen szeretné megszerezni az energiaitalosoktól távozó Adrian Newey-t, aki újabb komoly lökést jelenthetne a Verstappen-szerződés felé.
„Fél tizedek döntenek” az F1-es alsóházban: Laurent Mekies szerint csak akkor szerezhet pontot az F1-es mezőny második fele, ha mindent tökéletesen csinál, és ez éles munkára sarkall mindenkit. „Ausztráliában fél tizedmásodperccel lettünk azok, Japánban is ugyanennyivel, és másfél tizeddel kaptunk ki Kínában. A versenyeken valószínűleg egálban voltunk, vagy fél tizedmásodpercek döntöttek. Ez mindig nagy csata, és egy fantasztikus feladat mindenki számára, mert mindenkinek éles hétvégéket kell teljesíteni, és minden szempontból erősnek kell lenni” – magyarázta. „Csak így lehet pontot szerezni, és ha egyetlen elem, legyen az akár a gumikezelés, a stratégia vagy bármi nem sikerül, akkor már el is engedhetjük azt a pontot” – tette hozzá.
Újabb mondatot ejtett el Carlos Sainz audis ajánlatáról dr. Helmut Marko: a Red Bull tanácsadója szerint ők nem tudnak versenyezni azzal, amit az F1-be megérkező németek ajánlottak a Ferraritól az év végén távozó versenyzőnek. Mint ismert, az Audi a héten bejelentette, hogy Nico Hülkenberg lesz az egyik versenyzője már 2025-től, a Stake F1 Teamnél kezdve, és minden forrás arról számol be, hogy Sainzot szeretnék csapattársnak – de a spanyol még nem döntött, igaz, a közeljövőben ezt meg kell tennie. „Sainz nagyszerű formát mutat jelenleg. Úgy tudom, hogy nagyon jó ajánlatot kapott az Auditól, ami három évre szól, de viszonylag hamar kell döntést hoznia. Mi viszont nem fogunk hamar dönteni, nem hagyjuk, hogy ilyen dolgok nyomást helyezzenek ránk” – mondta Marko az OE24-nek.
Sajtóértesülés szerint Lawrence Stroll nyitott arra, hogy eladjon egy kisebbségi tulajdonrészt az Aston Martin F1-es csapatából. A kanadai milliárdos 2018-ban vette át a silverstone-i alakulat működtetését, 2021-ben csinált belőle Aston Martint, és azóta is folyamatosan építi, 2026-tól a Honda gyári istállója lesz a formáció, és mára már abszolút topcsapatként kell kezelni a lehetőségek és az infrastruktúra terén is, nem beszélve az eredményekről. Stroll tavaly már eladott egy kisebb tulajdonrészt, most pedig a Bloomberg szakportál szerint egy 25%-os szelettől válna meg: állítólag folyamatos az érdeklődés több cég részéről is, a csapat értéke pedig jelentősen nőtt az elmúlt évek fejlődése után.
Nem ellenzi a tervezett F1-es pontrendszer-módosítást Fred Vasseur, de azért egy megjegyzést tett a javaslattal kapcsolatban. „Nem ellenzem a szabályváltoztatást, és az Alfa Romeótól érkezve pontosan értem azt a frusztrációt, hogy néha egy óriási hétvégének sincs eredménye – ha nincs kiesés, akkor úgyis csak a tizenegyedik hely elérhető. Nincs jutalom, ugyanazt kapod, ha tizenegyedik vagy ha huszadik vagy, ezt értem. Viszont most meglépjük ezt a változtatást, aztán jövőre mondjuk hat csapat lesz elöl és nem öt, akkor pedig azt mondjuk, hogy most nem a 11., hanem a 13. helyért megy ugyanaz. Figyelnünk és vigyáznunk kell ezzel. De még egyszer mondom: nem ellenzem a módosítást” – mondta a Ferrari csapatfőnöke.
Bár továbbra sincs semmilyen fejlemény azzal kapcsolatban, hogy beengednék őket az F1-be, az Andretti tovább bővíti készülő királykategóriás csapatának személyzetét. A nemrég átadott silverstone-i bázisra ugyanis – mely egyébként az Aston Martin új központjának tőszomszédságában található – nem kevesebb, mint 60 új munkatársat keresnek. A meghirdetett állások között szerepel egy-két vezető pozíció is, az aerorészleg és a mechanikai tervezés első emberét is keresik, továbbá aerodinamikai mérnököket és CFD-szakembereket is várnak Silverstone-ba. Az Andretti továbbá megfelelő tapasztalattal rendelkező munkatársakat keres a modelltervezés, az elektronika, a vezérlőrendszerek, az IT, a járműteljesítmény és a gyártás területén is.
Mi van a Newey-ügy mögött?
Formula Plusz rovatunkban Mészáros Sándor, az ügyre rálátással bíró kollégánk foglalta össze, hogy mi állhat Adrian Newey várható távozása mögött: a mérnökzseni már az év végén ott hagyná a Red Bullt, és máshova szeretne igazolni. Hogy hova mehet, és hogy mi vezethetett idáig, azt ebben a cikkünkben foglaltuk össze!
Mivel úgy tapasztaljuk, hogy nagy az érdeklődés a bécsi F1-kiállítás iránt, így ismét előszedtük egyik régebbi videónkat a témában: még januárban járhattunk az eseményen a megnyitó előtt, megmutattuk, hogy miért érdees kilátogatni!
Ezen a hétvégén nincs F1, de összeszedtük, hogy mi várható a közeljövőben, hogyan folytatódik a szezon: előbb jön a Miami Nagydíj, majd következik Európa! Részletek ebben a cikkünkben!
Bukáscunami a MotoGP-ben
Első ducatis pole-pozícióját szerezte a vizes körülmények között parádézó Marc Marquez a MotoGP-ben, a sprintfutamon viszont rengetegen elestek, köztük ő is, így feforgatott végeredményt hozott a verseny. Végül büntetések is bonyolították a helyzetet, a győzelem Jorge Martiné lett Pedro Acosta és Dani Pedrosa előtt, a részletes beszámolónk pedig itt olvasható!
Végezetül pedig Formula-E, ahol kettős Jaguar-győzelmet hozott a mai monacói verseny. Részletek ebben a cikkben!