DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Hírösszefoglaló

Fellebbezés a Horner-ügyben, Norris elégedetlen: a mai F1-es hírek

Miért megy jobban idén Perez, hogyan tervez pályát Hermann Tilke, mi a gond a Mercedesnél, ki 2024 nyertese: mutatjuk a nap főbb F1-es híreit.

Kevés aktuális hírről tudunk beszámolni március 15-én, de a legfontosabb mai fejlemény talán az, hogy sajtóértesülések szerint fellebbezést nyújt be a Horner-ügy kapcsán az eredetileg panaszt tevő női alkalmazott. A brit The Telegraph és a holland De Telegraaf úgy tudja, hogy a hölgy elégedetlen a kommunikációval és azzal, hogy Horner maradhatott a helyén, őt pedig felfüggesztették, úgyhogy tervezi a nyilvánosság előtti megjelenést, és a története elmondását, egyúttal fellebbezni fog a Red Bull belső vizsgálatának végeredménye ellen.

Megoszlanak a vélemények Kevin Magnussen produkciójáról, mely a Haas idei első F1-es pontját eredményezte Dzsiddában. James Vowles, a Williams csapatfőnöke nem szeretne több hasonlót látni: „Szervezetileg, sportágként kell felülvizsgálnunk azokat a kérdéseket, hogy az ilyen taktika fenntartható-e és vagy sportszerűtlen-e. A magam részéről az a véleményem, hogy nem így akarok versenyezni” – mondta Vowles a Williams által közzétett videóban. Nico Hülkenberg, Magnussen csapattársa viszont érthető módon más véleményt fogalmazott meg: „Remek munka volt, és köszönöm neki, ezt a szívességet később viszonozni fogom” – mondta a német.

Charles Leclerc szerint idővel nyomás alá helyezheti a Red Bullt a Ferrari. A Scuderia monacói versenyzője úgy látja, hogy folyamatosan fejlődnek, ami köridőben is jól mérhető, és ha ebben az ütemben haladnak, akkor nemsokára tényleges kihívói lehetnek a címvédőnek. „Ha visszatekintünk az utóbbi hat-hét hónapra, mi vagyunk az a csapat, amely a legtöbbet fejlődött, és lassanként csökkentjük a különbséget. A lemaradásunk még mindig elég nagy, de ha így dolgozunk tovább, biztos vagyok benne, hogy idő kérdése, hogy kicsit jobban nyomás alá helyezzük a Red Bullt” – nyilatkozta Leclerc.

240011-scuderia-ferrari-saudi-arabia-gp-2024-free-practice_0f229bfc-1abf-4d12-a48e-8bf7e8840a94_resize



Szintén Leclerc beszélt arról is, hogy szerinte kényes kérdés, hogy érdemes-e Szaúd-Arábiába, és más hasonló országokba látogatnia a sportágnak, de mindenképpen látja a pozitívumokat, hiszen a sport is hozzájárulhat a pozitív irányú változásokhoz: „Ahogy mindig is mondtuk, szerintem sportként a sport értékeit kell elhoznunk ezekbe az országokba, hogy nyitottabbá tegyük az emberek gondolkodását. De mindezzel együtt nyilvánvalóan nagyon kényes pillanatban vagyunk.”

Ha már Leclerc: Flavio Briatore szerint a monacói nagyon komoly fejfájást okozhat jövőre Lewis Hamiltonnak a Ferrarinál. „Ha Hamilton most a Ferrariban lenne, ugyanolyan teljesítményt nyújtana, mint Leclerc, aki szerintem nagyon gyors és alulértékelt versenyző. Hamilton meg fog szenvedni azzal, hogy 2025-ben Leclerc előtt maradjon. Amikor a Hamilton-féle versenyzők olyan autóban ülnek, ami nem elég versenyképes, akkor nem tudnak eleget hozzátenni a teljesítményhez” – mondta a 73 éves olasz.

Térjünk át a Red Bullra, amelynél  dr. Helmut Marko Sergio Perez teljesítményéről, és 2023-hoz képest látható változásáról beszélt. Marko szerint most más a kiindulási helyzet, ugyanis mint azt a SpeedWeek.com szakportálon vezetett rovatában elárulta: Perez immár hasonló beállításokkal vág neki a nagydíjhétvégéknek, mint Verstappen – márpedig eddig ez nem volt így: „Idén már nem kísérletezik, hanem többé-kevésbé ugyanazokkal az alapbeállításokkal kezd, mint Max. Inkább csak nüánszokban térnek el abban, hogy miképp állítják be az autójukat” – írta Marko. „Checo gyors szokott lenni az olyan autókkal, amelyeknek jó volt a természete. De a jó természetű autók ritkán gyorsak” – magyarázta a 80 éves tanácsadó. „2022-ben kedvezett neki, hogy az autónk túlsúlyos volt. Ennek eredményeképp ugyanis jobb természete volt az autónak, inkább alulkormányzott volt és stabil volt a hátulja.”

GP2402_180009_R3I6076_resize

Született egy nyilatkozat a McLarennel kapcsolatban is, Lando Norris ugyanis annak adott hangot, hogy nem elégedett a csapat téli fejlesztéseivel: szerinte nem tettek elég nagy lépéseket, nem változtattak eleget az autón. A tesztre rengeteg kipróbálandó újítással érkeztünk, melyek ezeket a gyengeségeket voltak hivatottak ellensúlyozni. Azonban nem sikerült egy olyan vonalat kijelölniük, ami egyértelmű iránymutatás lett volna számunkra. Olyan téren, mint maga a McLaren karakterisztikája és az autó, egyáltalán nem történt akkora javulás, mint amekkorára a téli szünet alatt számítottam. Ezzel mindenki tisztában van a csapatban” – mondta Norris.

Még egy nyilatkozat jut a Mercedes-rajongóknak is, Toto Wolff a csillagosok F2-es reménységéről, Andrea Kimi Antonelliről beszélt, és úgy fogalmazott, hogy talán túl sokszor emlegette a tinédzsert, ezért várja most mindenki azt, hogy ő ül majd be Lewis Hamilton helyére 2025-ben. „Az én hibám, hogy túl sokat beszéltem Kimiről – még csak 17 éves, kihagyta a Formula-3-at, és most a Formula-2-ben szerepel. Még tanulnia kell, többnek lennie, meg kell értenie, mit is csinál. Ha a Formula-1-be be is kerül, nem tudom, hogy ez jövőre fog-e megtörténni – ahogyan azt sem, hogy velünk, vagy valaki mással” – jelentette ki Wolff, aki Hamiltonról is beszélt: „Hosszútávra kell terveznünk a pilótáinkkal – nem csak egy, hanem három, öt, vagy akár tíz évvel előre. Ezzel a nézőponttal a lehetőségeinket szeretném nyitottan tartani, vállalva a következményeket, melyeket magával hozhat.”

Hírblokkunk végén pedig Jose Mourinho: a klasszis futballedző elárulta, hogy Fernando Alonsónak szurkol az F1-ben. „A pilóta, akit legjobban kedvelek: Fernando Alonso. Beszéltem vele, mondta, hogy nehéz nyerni. De bármi is a helyzet, mindig azt várjuk Fernandótól, hogy valami csodát teszt. Nem számít, hogy egy olyan csapatban van, amivel nehéz győzni, akkor is valami különlegeset várunk tőle” – mondta a portugál.

 

Exkluzív, Formula Plusz

Készültünk néhány extra tartalommal is erre a napra. Egyrészt előszedtük a Hermann Tilkével készített korábbi exkluzív nagyinterjúnkat, amelyben rengeteg érdekességet árult el arról, hogy hogyan tervezi meg az F1-es pályákat. A beszélgetés apropóját az adja, hogy egy újabb nagy projekten dolgozik, a grandiózusnak ígérkező új szaúdi helyszín is az ő munkája lesz majd. A beszélgetés itt található!

Helyszíni tudósítónk és utazó kollégánk, az F1-es paddockban dolgozó Mészáros Sándor írt egy véleménycikket arról, hogy miért tekinthetjük 2024 eddigi egyik nagy nyertesének Fred Vasseurt, a Ferrari csapatfőnökét, A francia jelenleg kifejezetten kényelmes helyzetben van, irányba állította a Ferrarit, leigazolta Lewis Hamiltont, és jelen állás szerint 2026 végéig nem nagyon kell aggódnia a munkája miatt, miközben hasonló kaliberű kollégái közül Christian Horner és Toto Wolff is jóval idegőrlőbb napokat él. Formula Plusz rovatunk cikke ezen a linken olvasható!

f1-ferrari-vasseur2

Szintén Formula Plusz rovatunkban találjátok azt az anyagot, amely rámutat arra, hogy Dzsiddában mennyire is tudott közel kerülni Charles Leclerc tempójához Oliver Bearman, ami abból a szempontból érdekes, hogy a kipróbált koronaékszernek számító versenyző és a semmiből beugró 18 éves újonc teljesítményét hasonlíthatjuk össze. Ezt a cikket ide kattintva találjátok!

Még mindig Formula Plusz: Gobodics Tamás a Mercedes problémáiról írt összegzést, amelyben rámutatott, hogy mi a legnagyobb baj, mi a leginkább aggasztó jel a csillagosok számára a 2024-es szezonkezdetben. A szöveg itt olvasható!

Végezetül pedig egy szavazás: szerintetek nyerhet-e idén F1-es futamot bárki más a Red Bullon kívül?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: