Kezdjük csütörtöki összefoglalónkat a Mercedesszel. Andrew Shovlin, a csapat vezető pályamérnöke beszélt arról, miért rossz vezetni a 2024-es versenyautójukat, miért szenvednek a gyors kanyarokban, viszont azt is kiemelte, hogy az egyenesekben viszont a leggyorsabbak közé tartoztak Dzsiddában – bővebben itt.
Toto Wolff csapatvezető is elismerte, hogy nem ott tart jelenleg a Mercedes, ahol szeretnének, azonban látja a kellő motivációt az istállóban és tudja, hogy vissza fognak térni a csúcsra.
Mindeközben viszont Eddie Jordan úgy látja, Lewis Hamilton már most kissé letört a Mercedes újabb gyenge idénykezdete után. „Rettenetesen szüksége lenne egy nagy eredményre” – vélekedett a korábbi F1-es csapatvezető.
Hamiltonról nyilatkozott leendő csapattársa, Charles Leclerc is, aki megkapta azt a kérdést, hogy fenyegetésként vagy lehetőségként tekint-e a hétszeres világbajnok ferraris átigazolására. „Az a tény, hogy egy ilyen erős csapatból érkezik, és annyi év alatt ilyen sok versenyt nyert, és még más istállónál is versenyzett ezt megelőzően… ezzel rengeteg tapasztalatot és egy eltérő szemléletmódot hoz magával. Úgy gondolom, ez nagy dolog lesz” – fogalmazott Leclerc.
Ha már Ferrari: náluk még mindig téma Oliver Bearman szenzációs dzsiddai beugrása. Maga a 18 éves brit arról beszélt, hogy kívülről sikeresnek tűnhetett a hétvégéje, ő maga azonban maximalista és elismerte, hogy több hibát is elkövetett – a nyilatkozata ide kattintva olvasható. Bearman amúgy azt is elárulta, hogy többek között Sebastian Vettel is üzent neki a futam előtt.
Frederic Vasseur csapatfőnök szerint pedig nem kellene rögtön a zseniálisan debütáló versenyző ferraris jövőjéről beszélni, Dzsidda csak az első lépés volt az ifjú brit számára.
Max Verstappen nem szeret politikával foglalkozni, inkább a sportra koncentrálna. Minden országot tiszteletben tart, és tudja, hogy mindenhol vannak gondok – bővebben itt írtunk a világbajnok véleményéről.
Alexander Albon nem gondolja, hogy unalmas lenne az idei F1-es szezon, hiszen az élen domináló Max Verstappen és a Red Bull mögött is van ám élet, a mezőny hátsó fele igazán szoros.
Már a tavalyi szimulátorozás előrejelezte az Alpine idei szenvedését – a franciák pilótái tudják, hogy türelmesnek kell lenniük, amíg nem javul a csapat teljesítménye.
Logan Sargeant számára kiemelten fontos, hogy jó eredményeket érjen el a 2024-es szezonban, hiszen már nem újonc versenyző többé – jelentette ki James Vowles, a Williams csapatfőnöke.
A Pirelli ismertette a két távol-keleti futamra és a Miamiba kijelölt gumikeverékeit: Suzukában a C1–C2–C3 trió lesz használatban, míg Sanghajban és az első amerikai helyszínen a C2–C3–C4 hármas – részletek itt.